Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: HVorfor kan jeg høre de andre kanaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 26 April 2005 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Dav dav. Noget irritere mig, når jeg bruger mit 2 kanal surround. Altså. Når jeg ser film, klikker jeg lige indgangsvælgeren over på AUX, for at få film lyden ud gennem mine sindsyge fede Beethoven kasser. Men når der bliver skruget godt op, så kan jeg høre TV lyd i baggrunden på film lyden. Jeg skal sige at lyden bliver tappet fra fjernsynet og direkte over i Accuen. Vælger jeg tuner delen i stedet for AUX, er resultatet det samme Kan det være lyden fiser igennem RGB stikkene fra videoen og DVD spilleren? Ville jeg mon kunne løse problemet ved at sætte "propper" i de ubenyttet indgange på min Accu?
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Soul Brother
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 April 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Uden at gøre mig klog på det, så havde min kammerat nøjagtigt det samme problem, med hans panasonic fjernsyn og anlæg. Lyden fra tv'et blev blandet sammen med lyden fra dvd'en, omend lyd niveauet var ret lavt, men stadig grænsen til det irriterende. Jeg tager sikkert fejl, men jeg mener det var pga en fejl i RGB stikket i tv'et, eller så var det en fejl opsætning på anlægget... 
Til top Vis Soul Brother's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soul Brother

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Jeg skal sige at lyden bliver tappet fra fjernsynet og direkte over i Accuen. Vælger jeg tuner delen i stedet for AUX, er resultatet det samme 

Lige der har du problemet. Det ligger i fjernsynet. Internt er der højst sandsynligvsi en billig FET-kontakt, som skifter mellem TV-lyd og DVD. Denne lukker ikke helt ned for lyden og derfor kan du høre det. Mit SONY TV har nøjagtigt det samme problem.

Ellers undrer det mig ikke så lidt, at du gør det på den måde? At køre den gode filmlyd fra DVD'en over TV'et er No, no - fy!   Træk i stedet et godt kabel direkte fra DVD til din fremragende Accuphase (der må være indgange nok) og ikke alene vil problemet være væk, du får også langt bedre lyd.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 28 April 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Mr. High Fy skrev:
Jeg skal sige at lyden bliver tappet fra fjernsynet og direkte over i Accuen. Vælger jeg tuner delen i stedet for AUX, er resultatet det samme 

Lige der har du problemet. Det ligger i fjernsynet. Internt er der højst sandsynligvsi en billig FET-kontakt, som skifter mellem TV-lyd og DVD. Denne lukker ikke helt ned for lyden og derfor kan du høre det. Mit SONY TV har nøjagtigt det samme problem.

Ellers undrer det mig ikke så lidt, at du gør det på den måde? At køre den gode filmlyd fra DVD'en over TV'et er No, no - fy!   Træk i stedet et godt kabel direkte fra DVD til din fremragende Accuphase (der må være indgange nok) og ikke alene vil problemet være væk, du får også langt bedre lyd.

Tak for for svar. Grunden til jeg tapper lyden fra TVet er, at jeg også ser "alm." fjernsyn med lyden oven mine HTere. Jeg kan selvfølgelig bare flytte kablet, og det hjælper da også, men det ville da være rart at slippe for. 

Så det er altså TVet der er problemet? Ville det mon hjælpe hvis jeg brugte to kabler? Et direkte fra henholdsvis DVD og TV?

hvidbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 April 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Kan du ikke bruge to ingange?

Et til TV og et til DVD, det gør jeg

Hvidbjerg

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hvor mange SCART indgange har dit TV? Hvis du har 2-3 stk. så kør dem hellere seperat.
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 April 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Nu er Accuphase jo et fint mærke, men måske kan din forstærker alligevel lide af overhør mellem indgangene? Det er i hvert tilfælde meget almindeligt i mange forstærkere, jeg har hørt eller haft selv. Hvis dette er tilfældet (jeg kan ikke rigtig se det ud fra din beskrivelse af problemet) så vil en tændt tuner kunne høres svagt ind over andre valgte indgangenår du skruer op, måske mere på en enkelt indgang en på en anden. Dette kan skyldes at printbaner eller andre signalbærende elementer kan inducere strøm i naboerne, eller at en omskifter ikke kan lukke fuldstændig for de ikke-valgte indgange. Hvad sker der hvis du sætter din cd-afspiller eller din tuner i den indgang, som nu modtager tv-lyden og lader dem spille mens du skifter mellem de andre indgange, hvor der intet signal er? Hvis du kan høre cd-lyden eller tuneren svagt, vil jeg mene at det er overhør mellem indgangene på din forstærker. Jeg mener ikke at man kan gøre andet ved det end at slukke for den uønskede signal-giver. På tv-et kan du måske vælge en tom station? Men det kan også være at det er inden i dit tv at fejlen opstår. Så vil jeg også mene at det kan løses ved at skifte over på en tom stationshukommelse.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 28 April 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Tak for diverse input. Nu er der lidt at gå vidre med. Jeg tror jeg vil prøve med to sær kabler.

P.S Er overhør mellem kanalerne på forstærkeren mulig, når de forskellige indgange skiftes via relæer?

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Der er med 110% sikkerhed ikke overhør mellem kanalerne på Accuphase!

Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke anvender et alm. phonokabel fra DVD til f.eks. Aux indgangen og så kobler SCART fra TV til f.eks. tuner indgangen. Så kan du nemt skifte om mellem de 2 signalkilder. Det er godt nok "nemt" at køre DVD-lyden via TV'et, men det er altså der det hele går galt.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 28 April 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Der er med 110% sikkerhed ikke overhør mellem kanalerne på Accuphase!

Jeg forstår ikke, hvorfor du ikke anvender et alm. phonokabel fra DVD til f.eks. Aux indgangen og så kobler SCART fra TV til f.eks. tuner indgangen. Så kan du nemt skifte om mellem de 2 signalkilder. Det er godt nok "nemt" at køre DVD-lyden via TV'et, men det er altså der det hele går galt.

Takker. Som du beskriver, vil jeg gøre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes