Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 20:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Anlæg til det hele! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JJmayday
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Status: Offline
Sendt: 27 April 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle sammen!

Jeg er helt ny udi denne HiFi-verden. Har i 6 år haft et gammelt stereo Denon-anlæg med nogle hjemmebyggede Cerwin Vega højttalere på, og det har været godt nok til mit behov, men nu skal der ske noget nyt!

Så jeg daffede en dag ind til det lokale HiFi-center og snuste lidt... må sige jeg var ret forvirret. Så på diverse forstærkere o.s.v. og anede end ikke hvad halvdelen af stikkene bagpå var til... og en forhandler tør jeg slet ikke stole på, så vil lige kaste mit behov ud til jer at analysere...

1. Jeg hører primært hård rock-musik, MEGET højt! Altså noget habil bas-understøttelse.

2. Jeg vil gerne have surround (de unge siger, det skulle være så godt, lol) - stuen er 4.5x7 meter med vinduer i een af de lange sider.

3. Pris helst under 15.000, i hvert fald ikke over 20.000.

4. Skal være til at finde ud af, så ingen i huset skal sætte sig ind i 100 siders manualer...

Alt skal altså indhentes af både højttalere, diverse forstærkere og en DVD-afspiller, der også gør sig godt ved almindelig CD-afspilning. Mit eksisterende er vist ikke værd at bygge på. Er ikke forbeholden overfor nogle mærker.

Håber der kan komme nogle konfigurationer på bordet, der er til at tage og føle på, og måske en vægten på fordele og ulemper...

Til top Vis JJmayday's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJmayday

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 April 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa og velkommen

Jeg kan vist roligt lægge ud med at sige at du bør købe dig nogle nyere Cerwin Vega. Kan anbefale et sæt DC-15 eller AL-1000 med en NAD218THX effekt til (2x250watt i 8ohm kontinuérlig), eller et par NAD 2600PE som så kan brokobles.

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Det ville være rart hvis du fortalte lidt mere om hvad du har af krav/ønsker. Det skal være brugervenligt og kunne spille meget højt! Men skal det være nyt eller må det godt være brugt? Hvor meget må det fylde? osv

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes