| Forfatter |
|
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at udskift mine HT'ere lidt efter lidt, og jeg har kastet et varm øje på følgende HT'ere:
http://www.audiopro.com/products/cinema_satcenter.asp
Og ville derfor gerne høre om der er nogen der kender noget til disse? Min receiver er 100w i 8 ohm, og jeg kører ind til videre uden sub, da mine fronter er bas-stærke. Desuden har jeg ingen center, og mine bagHT'ere er ikke for gode :o) __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej NitroBlast...
Nu kender jeg desværre ikke de nævnte højttalere, men hvor stort er dit lytterum, og hvilket prisleje snakker vi om..? - og skal det være sattelitter eller må det være gulvhøjttalere..?
Kører for øvrigt selv uden sub, og savner den heller ikke..!
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 05:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vigtigste er, at dén center kan spille fornuftigt sammen med dine fronter! Og det er så at sige umuligt at vurdere, medmindre man har hørt dem sammen. Man kan sagtens leve med lidt afvigelse på baghøjtalerne, men ikke godt på fronten.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit lytterum er ca. 20m2. Prisen på 2 sattelitter og en center er ca. 2000,- Mit budget til HT'ere er endnu ikke fastlagt.
Jeg er lidt træt af HT'ere der fylder det halve af stuen, og derfor vil jeg gerne have små HT'ere, som kan hænges op på væggen, eller stilles på en hylde. Derfor vil jeg ikke have gulvHT'ere mere (udover dem jeg har)...
Jeg har ikke just mulighed for at høre den center sammen med mine nuværende fronter... Men min receiver har en EQ der kan finindstille hver enkelt HT lydmæssigt, så det burde ikke give et problem at få dem til at fungere sammen, eller...??? __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har tænkt dig at beholde dine Jamo D365 er det nok en god idé at gå efter en Jamo center. Som mollecon er det vigtigst at højttalerne i fronten passer sammen. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg kan kun tilslutte mig, at fronter og center skal passe sammen, helst fra samme modelserie, hvorimod baghøjttalerne gerne må afvige lidt, her er det ikke så kritisk, men de skal selvfølgelig helst have samme klangbilled..
Så hvis du beholder Jamo fronterne, så er jeg enig med MichaelWB i at du så må gå efter en Jamo center... så kunne baghøjttalerne f.eks. være DALI Suite Rear 0.7 eller 0.8 til enten kr. 2.000,-/stk eller kr. 2.500,-/stk - eller hvis det skal være billigere kunne det være Dali 2002 LE til kr. 1.200,-/stk... Nu må du ikke tro jeg er DALI fanatiker (har ganske vist 4 stk selv) - men hvis du har danske højttalere f.eks. Jamo eller Dali, så kommer du som regel tættest på samme lydfilosofi hvis du bliver i samme boldgade... For der er jo også B&W højttalere, men så kommer du ikke i nærheden af samme lydfilosofi.. og selvfølgelig er der mange andre mærker.... du må ud og lytte, det er dine ører der skal afgøre det.
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
mka2004 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert fornuftigt, at center og front passer sammen, men jeg
tvivler på man kan få en center som passer til de store gamle Jamo
ht'er - ogsp selv om man vælger Jamo. (Jeg har selv haft store gamle
Jamo ht'er for mange år siden).
Jeg har nu selv Audio Pro Cinema ht'er: Front C6, center C4, bag C2 og cinema sub.
C4 er noget større end den C3 du nævner, men jeg synes C4 gør et godt
job som centet, og kan kun anbefale den (jeg har ikke et stort
sammenlignings grundlag). Du kan selvfølge ikke forvente et lydtryk
svarrende til dine Jamo'er, men det er jo også en lille ht.
/Michael
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor gamle de Jamo'erer, men Jamo har da lavet centerhøjttalere i en del år. En gammel Center200 kunne måske være noget, det skulle da være en rimelig serøs center. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver at du gerne vil konvertere til højttalere der ikke fylder hele gulvet, men at du samtidig gerne vil bevare et vist niveau af god lyd.
Jeg kender Cinema serien fra Audio Pro og synes det er en af de få produkter der har det Høje/lange tynde design visuelt men samtidig er gode når det gælder lyden. Måske fordi Audio Pro i bund og grund "kun" laver højttalere har de formået at holde et højere niveau end de fleste konkurrenter der bare skal have noget der er tyndt og designet.
Jeg tror at du kan blive glad for et sæt Cinema og de kan jo suppleres med et par af de lidt større fronthøjttalere senere, måske med en sub. Det vil i hvert fald forekomme dig at fylde visuelt mindre end det du har nu.
Og så skal du jo ikke købe i forhold til det du har, men til det du gerne vil have. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal finde en matchende center til dine D365 vill jeg snarere kigge i deres rabalder-serier X8 og X5 end Center 200, som er en glimrende højttaler, men givetvis ligger langt fra lyden i dine D365.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nævnt på min billedside, har jeg til hensigt at skifte samtlige højtalere ud. Både fordi mine nuværende fylder meget, og fordi jeg gerne vil have noget andet og kønnere. Hvis i kigger med i tråden om mit udstyr, kan i se, at jeg har rettet blikket mod nogle Jamo'er. Jeg har gode erfaringer med lyden fra Jamo til mit udstyr, og derfor vælger jeg nok denne løsning fremfor audio pro.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23750&P N=1&TPN=1
Jeg takker mange gange for Jeres svar :o) __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
| Hvis du skal finde en matchende center til dine D365 vill jeg snarere kigge i deres rabalder-serier X8 og X5 end Center 200, som er en glimrende højttaler, men givetvis ligger langt fra lyden i dine D365. |
|
|
Det er jo netop dét - Jo, centeren skal passe så godt som muligt til fronterne, men Jamo's højttalere har så forskellig lyd alt efter serie at det lige så godt kan være alt muligt andet end lige Jamo. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |