Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 15:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: ARCAM AVR100 vs. YAMAHA RXV 1500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 27 April 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg er i den heldige situation at jeg har fået lidt penge mellem hænderne og de skal naturligvis bruges på noget ny lyd.

Hvilken af de ovennævnte recievere er den bedste?

Forholdet mellem film og musik er ca. 60/40.

ARCAM'en er brugt men i perfekt stand (der medfølger en DV88 i prisen)
YAMAHA'en er selvfølgelig ny.

Pris forskellen er minimal så det er et spørgsmål om hvad der giver den bedste lyd. Jeg har tidligere hørt noget ARCAM men det var lidt nyere end ovennævnte, men det lød sgu godt, især i stero.

YAMAHA'en har jeg aldrig hørt, men autosetup osv. tiltaler mig.

De skal kobles til DALI højttalere som dog står for udskiftning i løbet af sommeren.

Håber nogen vil give deres besyv/erfaringer med

MVH
Scherer

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 April 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Arcam er dejligt og sammenlignes med Yamaha, det kan det ikke!!! (Der er en hel verden til forskel, rent lydmæssigt!)

Og YES; Yamaha er nem at stille op, smart og fyldt med alskens gadgets!!!  

Om nogen af de to mærker så lige passer til DALI model?; det må komme an på en lytteprøve!!! (Det må det ALTID!!!) 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 28 April 2005 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Enig med F christiansen.

Du bliver nød til at lytte til de to produkter sammen med din højttalere. Hvad er ny prisen for Acam AVR100 og DV88? Hvilket konvertere sidder i den? Har DV88 både analog (5.1) og digital (Optisk og coaxial) udgang?

Jeg kan bedst lide klangen fra Arcam produkter, men det er ikke sikkert du vil synes det også.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 April 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har også auto-setup på min Onkyo TX-SR702E (som jeg forresten VARMT kan anbefale). Jeg har brugt auto-setup éen eneste gang, og ellers bliver dem jo næppe brugt (man ommøblerer jo ikke hver dag ;o)

Jeg vil mene at man godt kan undvære denne funktion :o)

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jubiiiii,

Så fik jeg det nye kram ind af døren - vinderen blev ARCAM

Hold da helt op de har fået liv i de gamle DALI 103, men de skal dog stadig skiftes ud.

Derfor har jeg været ude og lytte lidt og vil gerne høre jeres mening. Jeg har lyttet til følgende højttalere.

DLS 55 - En rigtig lækker højttaler i lækkert finish og god til musik, knap så god til film (efter min mening) Jeg savner lidt punch i højttaleren, den er lidt for klinisk til min smag.

System Audio 1280MKII - også rigtig lækker finish (bedre end DLS synes jeg) men jeg blev lidt skuffet, jeg synes den var flad og jeg synes sagtens man kan høre at konstruktionen er et par år gammel

Monitor Audio RS8 - Den bedste jeg har hørt endnu, god fylde i bunden og en stram mellemtone rigeligt med bas til film

Er der nogen højttalere i vil foreslå jeg tager en lytter på inden jeg bestiller Monitor Audio???

Budgettet er ca. 10.000,-

Mvh
Morten

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Audio vector Mi3 serien (AV spiller godt sammen med Arcam), Tannoy Eyris 2 Eyris 3 eller DC modellerne, SA 1750, Linn Katan eller Ninka, QRS Callisto (prisen på QRS lægger højre end dit budget) og mange andre mærker. Husk at tage vores meninger som vejledende og ikke andet.

Redigeret: Tillykke med erhvervelsen, Arcam er guf.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Bedre sent enn aldrig :) Her er en test af Arcam AVR100
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Bedre sent enn aldrig :) Her er en test af Arcam AVR100

Jo tak men hvor???

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Audio vector Mi3 serien (AV spiller godt sammen med Arcam), Tannoy Eyris 2 Eyris 3 eller DC modellerne, SA 1750, Linn Katan eller Ninka, QRS Callisto (prisen på QRS lægger højre end dit budget) og mange andre mærker. Husk at tage vores meninger som vejledende og ikke andet.

Redigeret: Tillykke med erhvervelsen, Arcam er guf.

Hej keyvan,

Tak tak - det spiller sgu lækkert

Jeg tager skam også jeres meninger med et gran salt, det er jo trods alt mig der skal lytte til det hver dag og der er ikke 4 ører der er ens, men derfor er det jo rart nok at lytte til andres erfaringer.

Jeg vil prøve at give et par af de ovenstående nogen gode lyt, men umiddelbart vinder Monitor Audio, men det kan jo ændre sig.....

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2005
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men er det i nærheden af Aalborg, kan du evt. tage i Sunaudio og lytte på Acoustic Energy Aelite 3. Den er i øjeblikket på tilbud til 7000 kr. (normalpris vist nok 9000 kr. de fleste steder?). Synes det er en god allround-højttaler, der er velegnet til både film og musik. Den er godt defineret og alligevel fyldig i bas og mellemtone og rimelig åben i diskanten, og så er den meget flot at se på og lækkert udført.

Selvfølgelig er der mange meget bedre højttalere, men til prisen synes jeg den gør det rigtig godt. Hørte både B&W, Dali, SA m.m. i samme prisklasse. System Audio 1280MKII var også blandt de testede, men fandt dem ligesom dig utroligt flade, tynde og uinspirerende at lytte på sammenlignet med Aeliten. Hørte også Audiovector Mi3 super/signature, der til gengæld lød hammergodt, men som også prismæssigt ligger i det dobbelte og opefter. Hvis du har små 12.000 kr. er der mange herinde der anbefalde mig Avance Signature 8 Mk. III. Fik aldrig hørt den selv, da designet bestemt ikke faldt i kærestens (og min) smag. Held og lykke med højttaler-jagten.

Til top Vis M.E.K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.E.K.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke det skal være Monitor Audio, så vil jeg foreslå Mission´s Volante-serie; rimelig tæt på DLS R55, men med en kende mere attack a´la JBL TI-serien, dog uden metaldiskant-lyd!!! Prøv det!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen og mange tak for hjælpen.

Valget er truffet og det blev Acoustic Energy Aelite 3 - og det er jeg rigtig godt tilfreds med

Jeg synes det spiller rigtig godt sammen især efter der er kommet et sæt SD fødder under dem (prøvede først med VT fødder men sikke da noget L...)

Mit største problem nu er selvfølgelig at jeg også skal have ny center og sikkert en sub - men det må vente til der kommer lidt i kassen til den 1.

Tja - jeg håber snart at have styr på mit anlæg så jeg kan poste nogen billeder, meeen der mangler stadig et par ting før jeg vil "være det bekendt"

Systemet består pt af følgende

Lyd/Billede: ARCAM DV88 - med LO drev og nyeste FW - jeg synes den gør det fantastisk, både som DVD afspiller og CD. Jeg hører detaljer på mine CD'er jeg aldrig har hørt før...

Reciever: ARCAM AVR100 - selvom den har nogen år på bagen, så synes jeg den gør det rigtig godt. Den spiller med masser af overskud til både U2 og Diana Kraal

Front-ht: Nyindkøbte AELITE 3 - det var de bedste af dem jeg har hørt ganske enkelt. Jeg synes det er en god kombination

Center: DALI C1000 - skal hurtigst muligt byttes ud med AELITE Center

Bag-ht: DALI R1000 - har jeg umiddelbart ikke intentioner om at skifte foreløbig da de passer mig fint og er meget placeringsvenlige.

Ellers på indkøbslisten er nye ht-kabler og rack til at hænge herlighederne op på væggen med og evt. en sub

Igen mange tak for jeres inputs

MVH
Scherer

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hej Scherer.

Tillykke med dit nye setup. Tror også det lyder rigtig lækkert. Har selv overvejet en Arcam/Aelite-kombination, men er egentlig godt tilfreds med min kobination af Aelite og Marantz.

Har endnu kun mine Aelite 3'ere til låns, da de endnu ikke er kommet hjem i den rigtige finish. Derfor har jeg heller ikke eksperimenteret med sandpåfyldning og forskellige former for afkobling. Men måske du kan sige lidt om dine erfaringer hvis du har fyldt sand, bly eller andet i højttalerne? Og hvilken forskel synes du SD-feet gav ift. de medfølgende spikes og VT-fødderne? Er det forøvrigt standardudgaven eller den dyrere model af SD-feets du har købt, og hvis du har vejet dine højttalere, vil jeg gerne have resultatet, så jeg slipper for at bakse dem op på badevægten selv!?

En forfærdeligt masse spørgsmål, men håber du har tid til at besvare nogle af dem ved lejlighed.

Endnu engang tillykke med nyerhvervelserne.

Mvh. Mads

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej Mads,

Det er en rigtig lækker højttaler, men nok om det rygklapperi

Jeg har endnu ikke prøvet med sand/bly, fik anbefalet blykugler ved SunAudio da sand muligvis ville dæmpe for meget. Min plan er at finde nogen blykugler of fylde i i første omgang og høre hvordan det lyder.

Mht. spikes vs. "fødder" så har jeg trægulv så med spikes "sang" hele gulvet med. Det hele rungede og bassen var overhovedet ikke defineret. Jeg prøvede først VT-fødder, men de var for bløde så de blev stort set klemt i bund og det rungede derfor næsten lige så meget som med spikes. De nyindkøbte SD er standard, jeg vil først prøve at eksperimentere med bly før jeg fintuner det sidste (jeg tror forskellen er forholdsvis lille ml. de "dyre" og billige SD fødder, men ved det ikke). Mht vægt så står der 22 kg. på mine kasser.

Det var vist det hele. Min anbefaling er helt sikkert at bruge de 250,- på et sæt SD fødder evt. 550,- hvis du vil have de dyrere, det løfter dine højttalere meget - jeg kigger gerne forbi med mine hvis du vil lave en test med/uden fødder.

MVH
Morten

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Bemærk at de 22 kg kan være MED kassen, altså bruttovægten!!! Nah; kassen vejer nok ikke det vilde!!!

VT/SD; det lyder jo proff, men kork er billigt og godt (bare til behagelig orientering)!!!  

Ang. højttalerkabler; køb endeligt ikke Audio-Quest eller Kimber; det bliver en kende for mørkt i mine ører og NEJ; det er ikke sikkert at Nordost er noget for dig og dine AELITE!!!  

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hej Morten.

Lyder til at jeg skal have prøvet de SD-fødder eller anden gummi/kork-afdæmpning istedet for spikes, da mine ligeledes står på trægulv (den ene dog med tæppe under). Kunne umiddelbart forestille mig, at sådan en sæk blykugler er en ret så dyr affære? Måske jeg vender tilbage angående en demo af SD-feets, når der engang kommer et hul i kalenderen, der i øjeblikket er alt for overskrevet. Under alle omstændigheder - tak for tilbuddet!

Mvh. Mads

M.E.K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Er forresten ved at flytte, og kunne forestille mig, at jeg får brug for nye højttalerkabler, så hvis du tilfældigvis falder over et godt match til Aeliten, må du endelig give mig et prej. Vi har selvfølgelig ikke samme signalkilder, men inspiration er jo altid godt!

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg gøre - SunAudio får noget nyt og spændende hjem i løbet af en måneds tid (jeg kunne ikke klemme ud af ham hvad) men det skulle være god kvalitet til rimelige penge (50-100,- pr. meter i god kval.)

Mht. blykugler så fandt jeg et sted her på sitet hvor man kunne købe 1 kg. for 25 kr. http://sportsbutikken.dk/catalog/product_info.php?cPath=29_4 9&products_id=185

Så jeg tror da ikke det vil være det dyreste tweak at teste, kamrene i Aeliten har, så vidt jeg kan se, ikke så store kamre så mon ikke ca. 2 kg. pr. højttaler kan gøre det?

MVH
Morten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes