Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 21:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Shh.-lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jespereh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Status: Offline
Sendt: 27 April 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Ja, der kommer sådan en Shh.-lyd ud fra mine højtalere, når jeg afspiller musik fra computeren igennem min forstærker. Dette sker dog kune ved en rigtig høj volume. Så tænkte jeg på, om det er muligt at lave en jordforbindelse, fra min PC til min forstærker, eller er der nogen der har nogle andre forslag....

Til top Vis jespereh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jespereh

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 April 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jeg vil umiddelbart tro det er grundstøjen fra lydkortet du hører, og det afhjælpes muligvis bedst med et bedre lydkort. Alternativt et bedre skærmet kabel mellem lydkort og forstærker.
Så vidt jeg ved, er der i det hele taget store problemer med at få afskærmet lydkort godt, da jo sidder i et inferno af højfrekvent støj, som har en noget negativ indvirken på S/N forholdet i/på et lydkort.

Hvis støjen også er der, når du bruger en anden af forstærkerens indgagne, er det nok forstærkerens egenstøj, du hører, og det kan en jordforbindelse måske afhæjlpe. Jeg har ikke den store erfaring med jordforbindelser og deres lydmæssige forbedringer (det er der mange andre herinde, der har).

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 April 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

jespereh skrev:

Ja, der kommer sådan en Shh.-lyd ud fra mine højtalere, når jeg afspiller musik fra computeren igennem min forstærker. Dette sker dog kune ved en rigtig høj volume. Så tænkte jeg på, om det er muligt at lave en jordforbindelse, fra min PC til min forstærker, eller er der nogen der har nogle andre forslag....

Når den siger "Shh" så er det jo netop fordi du spiller højt. "Shh" betyder jo netop "vær stille!"

Men ellers, så lyder det netop somom det er god gammeldags susen, der som oftest stammer fra eletronikken. Os der er gamle nok, kan huske hvordan en germanium transistor kunne lyde

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 April 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

er din computer koblet til jord? når jeg kørte lyd over min computer kunne jeg høre støj fra HDD og en svag susen. Dette problem klarede et nyt netkabel med Jord
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes