| Forfatter |
|
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad jeg kan se, er der rigtig mange der har en sanyo z3 projector, men jeg kan ikke rigtigt finde noget om hvilken indstilling folk bruger som forbedre billedet. Jeg vil da gerne lægge ud med hvordan min z3 er indstillet,og hilken lærred og dvd jeg har koblet til..
Lærred: Tap tension lærred i gråt
Dvd: Panasonic s97 dvd forbundet z3 med hdmi.
Z3 indstilling: picture mode: creative cinema, contrast+5, brightness -4, gamma 0, iris -53, R 4, G -1, B -2.
Offset R -8, G 0, B -5. Hdmi: L1, Lamp Low
Det skal lige siges at dette er en indstilling som jeg har fundet et andet sted, jeg har dog Digital video essentials men jeg kan ikke rigtigt finde ud af at bruge den.
Håber i vil skrive jeres indstilling, da jeg mener at man kan få et noget bedre billedet hvis den er indstillet rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint med nogle indstillinger.
Nu har jo kun haft min Z3 1 dag og der har jeg ikke lavet nogel indstillinger andet lamp mode på halv.
Men selv i standart indstilling laver den et meget fint billede, dog skal jeg prøve at lege lidt med menu'erne.
Dog skal det siges at jeg bruger hvidt lærred.
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Jørgen Otk skrev:
|
Det skal lige siges at dette er en indstilling som jeg har fundet et andet sted, jeg har dog Digital video essentials men jeg kan ikke rigtigt finde ud af at bruge den.
|
|
|
Hvor har du fundet omtalte indstilling? - den ser da ret tilpasset ud? - Er det godt? Nogle benytter også et Hoya filter foran deres Z3 - på projectortuning.de går de helt amok med den slags... DVE er svær at bruge ja, sikke et menusystem ;-) __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 April 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
Jens Jørgen Otk skrev:
|
|
|
|
Hvor har du fundet omtalte indstilling? - den ser da ret tilpasset ud? - Er det godt? Nogle benytter også et Hoya filter foran deres Z3 - på projectortuning.de går de helt amok med den slags... DVE er svær at bruge ja, sikke et menusystem ;-)
|
|
|
Den har jeg fundet på avsforum.com, og jeg syntes den ser ret god ud. Men du kan da selv prøve den, det kan der vel ikke ske noget ved. Hvad bruger du-i af indstilling?.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er måske ikke så mange der har Sanyo z3 aligevel?. Jeg er meget tilfreds med min, men der kan da ikke ske noget ved at i skriver hvilken indstilling i bruger og med hvilken udstyr. Det kan jo være at man kan få et bedre billede ud af det.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være at vi skulle lave en afstemmening for at se hvor mange af der har en Z3
Jeg bruger stadig standart indstillingerne da jeg syntes at det giver meget flot billede. dog har jeg kun set 3-4 film på min...
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
nero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glad ejer af en Z3
Har dog ikke fiflet med indstillingerne da jeg lige har modtaget den!
|
| Til top |
|
| |
khammeru Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft min i snart seks måneder, og har ikke haft lyst til
at justere noget som helst. Den er bare for sej som den kommer. If it
ain't broken - don't fix it.../Kim
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter,
Jeg vil til hver en tid anbefale jer at købe "Digital Video Essentials" og kalibrere efter denne...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Hej gutter,
Jeg vil til hver en tid anbefale jer at købe "Digital Video Essentials" og kalibrere efter denne...
|
|
|
Den har jeg, men jeg kan ikke finde ud af at bruge den, den er noget indviklet, jeg farer vildt i de menuer.
Til i andre, det kan da ikke passe at i bruger standard-indstillingerne, jeg går ud fra at i da bruger theater black mode?. Men er der ikke andet i ændre.
Der er lige en anden ting jeg vil høre jer om. Jeg kan ikke finde noget om hvor tit man skal rengøre filterne i manualen, nogen siger at man skal gøre det hver 100 time, ved i om det er rigtigt. Hvad med rengøring af rgb panelerne, hvor tit skal man gøre det, og er det bare inde i menuen man gør det eller skal man også bruge den der følger med.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Jørgen Otk skrev:
L.B. skrev:
|
Hej gutter,
|
|
|
Den har jeg, men jeg kan ikke finde ud af at bruge den, den er noget indviklet, jeg farer vildt i de menuer.
Til i andre, det kan da ikke passe at i bruger standard-indstillingerne, jeg går ud fra at i da bruger theater black mode?. Men er der ikke andet i ændre.
Der er lige en anden ting jeg vil høre jer om. Jeg kan ikke finde noget om hvor tit man skal rengøre filterne i manualen, nogen siger at man skal gøre det hver 100 time, ved i om det er rigtigt. Hvad med rengøring af rgb panelerne, hvor tit skal man gøre det, og er det bare inde i menuen man gør det eller skal man også bruge den der følger med. |
|
|
Fair nok - det tager også langt tid at sætte sig ind i det, men jeg synes personligt det har været det hele værd.
Jeg lavede i sin tid en lignende tråd om PT-AE700 hvor der kom en del svar, men ellers kan du kigge på www.avsforum.com der skal nok være en tråd om det, uden jeg er sikker.
|
| Til top |
|
| |
nero Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
f**k hvor er det fedt at se film på det store lærred. Skal aldrig se film på et tv igen
Jens, det er ikke særlig tit du skal rengøre vidunderet(medmindre du
har ekstremt meget støv derhjemme). Du skal rengøre via menuen og
samtidig er det en god ide at bruge pumpen til at fjerne støvet med.
Rengør når du kan se en ændring i billedet grundet støvpartikler.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nero skrev:
f**k hvor er det fedt at se film på det store lærred. Skal aldrig se film på et tv igen |
|
|
Mit TV røg ind i soveværelset efter ikke at have været brugt i 1 måned...
|
| Til top |
|
| |
A-M-P Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 07 Maj 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nok indrømme, at jeg har brugt tiden på at se film siden jeg fik min Z3.
Men jeg skal da have fat i en kalibrerings dvd på et snartligt tidpunkt, for jeg har læst et par steder, at Z3 skulle komme med nogle forholdvis dårlige fabriks indstillinger, i forhold til hvad den faktisk kan yde.
__________________ Be careful of your thoughts, they may become words at any moment
|
| Til top |
|
| |