Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: erfaringer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fc-andeby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2005
Status: Offline
Sendt: 28 April 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med den her Yamaha forstærkere RXV650RDS eller sony's STR-DB795QS??

Jeg har også set de her surround højtaler fra sony:SA-VE356T 6.1 system, er der nogen om der ved om de er noget vær.??

Jeg skal bruge surround højtalerne til at både se film og høre musik, og det er jeg lidt i tvivl om at de er gode nok til at høre musik på dem?
Til top Vis Fc-andeby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fc-andeby

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 April 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

sony str-db795 er en ok surround receiver, men så heller ikke mere. den skal ihvertfald være en sjat biligere end yamaha'en,(og det er jo næsten utopi med tapeconnection's vanvittige priser på yamaha pt...) Sony-lyden er rimelig neutral, nogle vil kalde den kedelig. Det skal dog nævnes at jeg ikke har hørt den specifikke yamaha-model, men anmeldelserne giver jo et hint om den.

Mht. højttalerne vil jeg foreslå dig at tage i fona/electric city og høre de små kompakte KEF "æg", de er en hel del bedre end snart sagt alle sony's kompakte højttalersæt (giver sig selv, KEF laver jo næsten kun højttalere og har gjort det mange år).

Der hvor KEF og andre er bedre end sony er ved musik, det er som om man på sony'erne meget tydeligt hører det gab der er mellem bas og diskant.

men ellers kan du jo kigge efter exv. sony sa-ve 725 eller større, de er ok (max 3000,- ca.)

Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 April 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

ang sony'en har jeg 790QS forskellen ligger i 7x100watt vs 6x100watt,syntes den er god prisen taget i betragtning men til musik er den ikke mere end hæderlig med en dvd men jeg jeg har da sat min cdafspiller til(i en helt anden prisklasse) så bliver det lidt mere rimeligt,men du kan jo heller ikke forlange at få superhifi fra en surround reciever til ca 3200,- det vil aldrig komme i nærheden af en ren cd/forstærker kombi, men anyway sony'en er et godt køb, yamien kender jeg ikke
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 April 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Svenske Hemmabio testet 8 middelklasse receivere, deriblant RX-V650 og 795QS. Testvinneren ble Yamaha, men Sony hadde den peneste effektkuben, og kunne derfor være verdt at vurdere om man har store 4ohms høytalere men lite penger til receiver.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Fc-andeby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2005
Sendt: 28 April 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har en gammel philips mini-anlæg fra 99', den har 100 wats højtaler.

så er mit spørgsmål, så er lyden vel bedre i de over nævnte forslag??
Til top Vis Fc-andeby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fc-andeby

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 April 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Du bør ABSOLUT overveje Onkyo! Alt mit udstyr er Onkyo - både stereo og surround, og man får rigtigt meget for pengene! Min receiver (TX-SR702E) er på 7x100w/8ohm, og den kan VIRKELIGT give lyd fra sig! Desuden har den mange gode muligheder for at indstille højtalere efter behov...

Hvis du er vandt til phillips-lyd, så vil Onkyo absolut være en oplevelse for dig!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes