Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 05:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: VPL-HS10 projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 08 September 2003 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har erfaring med Sony`s HS10`er. Mange skriver om A300e, men hvad med HS10`eren? Jeg er ved at købe men ved ikke om HS10`eren er de ca. 8k ekstra værd.

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 September 2003 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Hej woody!

Du får lige et link til en side som har hjulpet mig med informationer og som jeg klart kan anbefale at checke, hvis man har planer om projektor køb:
ThorneT
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

Gevir
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 September 2003 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Mit indtryk er at hs10 ikke er 8k ekstra værd i forhold til pana300, men jeg har dog ikke set hs10 i aktion.

HS10's akilleshæl er den dårlige sortgengivelse og at den støjer en del.

Der er flere dages læsning om hs10 her:

www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=300177

Til top Vis Gevir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gevir

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 September 2003 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Men man skal vel ikke undervurdere at den køre i en højre opløsning og derved mindsker den pixlene? Jeg har set HS10`eren og det var virkelig et godt billed.

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

Martin W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Hej Woody

Har selv en HS10 hængende i stuen. Jeg har ikke set AE300 i aktion, men her er mine erfaringer:

Sonyen kan i hvertfald levere et rigtig flot billede, men mangler, som leveret, en del hvad sort angår. Jeg har efterhånden fået et rigtig godt resultat ud af den, men der skal pilles en del i servicemenuen. Også farvebalansen har jeg pillet ved efter montering af det medfølgende filter (kun rent visuelt - ikke nogen videnskab her). Jeg har brugt nogle indstillinger fra avsforumet, og arbejdet videre. En af dens rigtig gode sider, er den høje opløsning - "hønsenet" er ikke noget problem ved 1.5X kiggeafstand.

Det største minus ved HS10, er støjen Den larmer bare for meget. Jeg har dog ikke haft andre pj'er hjemme i stuen, så det er lidt svært at sammenligne med en demo ude i byen. Min løsning på problemet har været at bygge den ind i en kasse i loftet. Det har hjulpet rigtig meget, men er ikke helt optimalt da den er åben foran pga. varmen. Planen er at den skal kapsles helt ind med seperat ventilation mm. (vinterprojekt) (Jeg skal nok få lagt nogle billeder ud)

Næste skridt bliver nok en DVD (eller HTPC) med DVI tilslutning til HS'en, for her skulle dens opløsning rigtig komme til sin ret. (Om det så er 8kkr. værd, tjaaa.......)

Konklusion: Hvis du har tid og lyst til at "pille den lidt i maven", har den et stort potentiale.

PS. Der kommer snart en HS20 og en AE500 og en og en og en........

Til top Vis Martin W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin W

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 September 2003 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Siden jeg linkede til er på dansk og ham der ejer siden har selv haft en Sony vpl-hs10 og han giver nogle gode fif til at udnytte denne projektor optimalt under punktet "Hjemmebio faq".
ThorneT
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 September 2003 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Hej. Sony hs10 er forrygende god, men som sagt den støjer, og den er i mine øjne ikke 8 kilo mere værd en Ae300, faktiskt ville jeg hellere have Ae300 end Sony hs10, på grund af den næsten er lydløs, og den er pænere og mindre og sidst men ikke mindst, billedet er lige så godt hvis ikke bedre på Ae300. Det var så min mening om det, men jeg vil forslå, at du ser dem begge i brug, og så beslutter dig ud fra hvad du selv syntes, det trods alt dig der skal betale og have den hængende, så kom ud og se dem, det er den eneste måde du kan lave en seriøs beslutning om hvad for en du bedst kan lide. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes