Sendt: 12 September 2003 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Woody
Har selv en HS10 hængende i stuen. Jeg har ikke set AE300 i aktion, men her er mine erfaringer:
Sonyen kan i hvertfald levere et rigtig flot billede, men mangler, som leveret, en del hvad sort angår. Jeg har efterhånden fået et rigtig godt resultat ud af den, men der skal pilles en del i servicemenuen. Også farvebalansen har jeg pillet ved efter montering af det medfølgende filter (kun rent visuelt - ikke nogen videnskab her ). Jeg har brugt nogle indstillinger fra avsforumet, og arbejdet videre. En af dens rigtig gode sider, er den høje opløsning - "hønsenet" er ikke noget problem ved 1.5X kiggeafstand.
Det største minus ved HS10, er støjen Den larmer bare for meget. Jeg har dog ikke haft andre pj'er hjemme i stuen, så det er lidt svært at sammenligne med en demo ude i byen. Min løsning på problemet har været at bygge den ind i en kasse i loftet. Det har hjulpet rigtig meget, men er ikke helt optimalt da den er åben foran pga. varmen. Planen er at den skal kapsles helt ind med seperat ventilation mm. (vinterprojekt) (Jeg skal nok få lagt nogle billeder ud)
Næste skridt bliver nok en DVD (eller HTPC) med DVI tilslutning til HS'en, for her skulle dens opløsning rigtig komme til sin ret. (Om det så er 8kkr. værd, tjaaa.......)
Konklusion: Hvis du har tid og lyst til at "pille den lidt i maven", har den et stort potentiale.
PS. Der kommer snart en HS20 og en AE500 og en og en og en........
|