| Forfatter |
|
Stoff Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen. 
Jeg er på udkig efter et nyt LCD tv. Det skal være så stort som muligt, men stadig ikke ramme over de 8000 kr. Og helst ikke mindre end 26".
Jeg har haft kig på et Medion 30" LCD tv, som de fleste jo nok kender, eller har hørt om, til de 6.999 kr. Er det pengene værd, eller? Jeg har hørt mange sige, at der er noget galt med det, og nogen der siger det modsatte. Så ved ikke helt, hvad jeg skal regne med.
Men det ville være dejligt, hvis I kunne hjælpe der ude  __________________ -Stoff
|
| Til top |
|
| |
Stoff Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej du.
Jeg fik mit Medion 30" for to dage siden. Alt virker perfekt, og der er intet at udsætte på det udover de elendige indbyggede speakers :]
Har lige smidt et vga signal over fra computeren i 1280x768 opløsning, og med rigtigt lækkert resultat. Til 6999,- mener jeg vi er ude i et rigtigt fornuftigt køb :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Stoff Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|

powda skrev:
|
Hej du.
Jeg fik mit Medion 30" for to dage siden. Alt virker perfekt, og der er intet at udsætte på det udover de elendige indbyggede speakers :]
Har lige smidt et vga signal over fra computeren i 1280x768 opløsning, og med rigtigt lækkert resultat. Til 6999,- mener jeg vi er ude i et rigtigt fornuftigt køb :]
|
|
|
Okay 
Hvad vil det sige at du har smidt et vga signal over fra computeren? Hvad er et vga signal? Og skal man gøre det, før at fjernsynet virker ordenligt?

__________________ -Stoff
|
| Til top |
|
| |
Stoff Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der har erfaringer, eller kan foreslå et af de overstående fjernsyn? __________________ -Stoff
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville ikke turde købe det medion i TDC med de blandede udmeldinger der har været på det. men det er nemt jo, lige låne det med hjem fra en TDCbiks, og returnere det hvis du er utilfreds.
Men det Toshiba ser rigtigt fornuftigt ud, og er nok meget brugervenligt, med et rigtig pænt billede. Jeg tror at samsung's er de mest avancerede, men (produktions)kvaliteten er mildest talt svingende... Husk at de penge du sparer i tyskland er pist væk hvis du skal betale 2 x porto til tyskland ved returnering/reparation.
VGA betyder bare at man kan tilslutte sin pc, og bruge tv'et som computerskærm. __________________ Denon AVR2808, PS3, Sanyo Z5, B&W all the way.
|
| Til top |
|
| |
Stoff Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stoff skrev:

powda skrev:
|
Hej du.
Har lige smidt et vga signal over fra computeren i 1280x768 opløsning, og med rigtigt lækkert resultat. Til 6999,- mener jeg vi er ude i et rigtigt fornuftigt køb :]
|
|
|
Okay 
Hvad vil det sige at du har smidt et vga signal over fra computeren? Hvad er et vga signal? Og skal man gøre det, før at fjernsynet virker ordenligt?

|
|
|
Hej igen.
VGA signalet er et analogt billedesignal som du kan outputte direkte fra grafikkortet. På den måde kan du selv vælge på pc'en hvilken opløsning du vil outputte, men det er bestemt ikke nødvendigt. Du kan også sende et digitalt dvi billedesignal til tv'et, som er endnu bedre, men igen - det behøver du ikke. Der er to almindelige SCART indgange på tv'et, som du roligt kan bruge, hvilket jeg også selv gør fra min DVD. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Stoff Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay :-)
Men er du så stadig tilfreds med TV'et?
Og hvor har du købt den?
Nogen der ved hvor lang tid garanti perioden typisk er hos TDC, 3 år? __________________ -Stoff
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er en kæmpe lang tråd om videseven inde på www.hifi-forum.de!
konklusionen er at den ikke har HDMI og den ikke kan dekode HDCP via
DVi indgangen. Men prisen er suveræn og billedet skulle ellers være
meget godt til prisen.
Selv kigger jeg meget på BenQ DV3250 der kan fåes til ca. 8800kr incl.
fragt fra www.mindfactory.de - hvis jeg får gjort op med mig selv at
32" er "nok" tror jeg det bliver en kommende skærm indtil videre. Den
har HDCP via DVI og indbygget Faroudja DCDi scaler
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stoff skrev:
|
Okay :-)
Men er du så stadig tilfreds med TV'et?
Og hvor har du købt den?
Nogen der ved hvor lang tid garanti perioden typisk er hos TDC, 3 år?
|
|
|
Hej igen.
Du har to års reklamationsret hos TDC, så vidt jeg ved da jeg købte her for fire dage siden.
Jeg er super glad for det tv :] Scart signalet er okay, men når jeg smider et vga signal fra computeren er billedet fantastisk. Glæder mig til at få en dvd afspiller der kan outputte et dvi signal, så man kan overføre billedet rent digitalt.
Alt i alt et kanon godt tv, hvis man er til lcd teknologien. Og så ser det ikke tosset ud, i forhold til mange af de grå plastikdåser man ellers kan købe... __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Stoff Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Jeg har stadig ikke fået købt mig et lcd tv, men nu nærmer tiden sig, til at pengene rækker. Det er jo ikke vildt lang tid siden jeg startede denne tråd, men det er ihvertfald så lang tid siden, at der er kommet nye og bedre lcd tver.
Jeg har nu kig på to lcd skærme på 26", og en lcd skærm på 27".
JVC LT-26S60BU, til 9.000 kr. i Tyskland. Jeg så kort dette tv da jeg gik forbi et udstillingsvindue, og jeg blev fandme overrasket over grafikken, den var virkelig flot, og den har en fandes lækker design, efter mig smag.: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=143128
Samsung LE-26R51B, til 6.800 kr. i Tyskland. Dette tv har jeg ikke set, men jeg har hørt meget positivt om den. Og jeg har også fuldt godt med i tråden ang. dens storebror på 32". Denen skærm har godt nok også et flot deisgn.: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=137205
Toshiba 27WL56, til 6.300 kr. i Tyskland. Dette tv har jeg intet hørt om. Dette tv har også HDMI, som de to overstående. Jeg har jo hørt en del om HDMI. Er det meget vigtigt? Ellers synes jeg selv at skærmen ser lækker ud ang. specifikationer og design.: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=140562
Kan i hjælpe mig ang. hvilket der er bedst? Prisen betyder også en del. 2.000 kr. er alligevel en del penge, hvis de næsten kan det samme. 
Håber i kan hjælpe. Tak.  __________________ -Stoff
|
| Til top |
|
| |
Stoff Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingen der kan svare ?
__________________ -Stoff
|
| Til top |
|
| |
sir_gavin Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan kun sige at jeg er en af dem der har valgt samsung modellen, 32" :-) Får den på onsdag
|
| Til top |
|
| |