| Forfatter |
|
S!moN Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2004
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey....
Jeg har lige et lille problem... og det går på at jeg ikke har nok knald på min sub da den ikke er aktiv, så den står bare og siger ingen ting.... så nu skal jeg have fat på en effekt forstærker så jeg kan få noget gang i den....
Jeg gider ikke bruge penge på en ny da den sub jeg har koster 4000 kr kan ses her -> http://www.mach.dk/product/product.asp?product=CW110F
Jeg vil ikke bruge over 1500 kr på en og vil derfor også gerne have fundet en brugt... nogen som har et gjodt forslag til en ????
Håber i vil hjælpe mvh simon!
|
| Til top |
|
| |
casey Lukket konto

Lukket efter eget valg
Bruger siden: 24 April 2005
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er til subbrug i surroundsammenhæng, hvor subben sidder på et subudtag på surroundforstærkeren, ville jeg se mig omkring efter en brugt NAD 2200/2600/2700 - brokoble den og parallelkoble de 2 svingspoler så den blir 4 ohm og sætte den til den brokoblede udgang - - så vil du ha noget i nærheden af 5-600 Watt på subben.
Hvis den bruges som passiv sub til mindre højttalere og de højttalere er sat TIL DEN SUB - ville jeg stadig vælge en af de nævnte effekter, men så IKK køre brokoblet, men stereo og ha ca 200 Watt pr kanal.
En NAD 2200/2600/2700 bør kunne fås til ca 1000,- / 1500,-
|
| Til top |
|
| |
S!moN Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey du har ikke et link til en hjemme side hvor de kan købes?
|
| Til top |
|
| |
casey Lukket konto

Lukket efter eget valg
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem jeg har nævnt er "ældre" modeller - de kan ikke købes fra nye længere - men prøv at søg efter dem her på hifi4all eller i den blå avis - - www.dba.dk
Nye modeller af dem jeg har nævnt kan købes i hifiklubben, men det er dumt når det er til subbrug - og egentligt lidt spild af penge
|
| Til top |
|
| |
S!moN Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okey... hmm.... hvad havde du istedet gjort hvis du skulle det samme... altså sætte mere knald på sub`en...!
|
| Til top |
|
| |
casey Lukket konto

Lukket efter eget valg
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
S!moN Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville du have købt noget andet... for at gøre den " aktiv"
|
| Til top |
|
| |
casey Lukket konto

Lukket efter eget valg
|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
næh - jeg vil mene at de nævnte NAD forstærkere er dem man får MEST power pr krone i.
Selvfølgelig findes der masser af effekter der yder mere, har bedre fat i bassen og lyder bedre i mellemtone/diskant, men det med mellemtone/diskant er jo lige fedt, når det kun er til bas.
Men til en MAXpris på 1500,- har jeg ikk andre bud - - - - det kan være at der er andre herinde der har nogle bud, men en af de NAD´er brugt, så tror jeg ikk du kan gøre det bedre til de penge - havde du sagt 4-5000,- havde der været nogle flere at vælge imellem.
|
| Til top |
|
| |
S!moN Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|