Forfatter |
|
ChriZ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er efterhånden kommet i meget seriøse overvejelser om at få noget surround snart... men med mit behov har jeg besluttet at mit surround anlæg skal være lidt mere budget-orienteret, og måske vil bruge lidt ekstra penge på mit stereo setup som jeg bruger oftere, til daglig..
Derfor vil jeg egentlig gerne genbruge mine nuværende Jamo Cornet 175 gulvhøjttalere til fronte,(købt i Expert for mange år siden efterhånden!) som jeg egentlig er ganske godt tilfreds med lyden i. MEN... det er ved at være mange år siden at denne model udgik, og så kan det jo godt blive svært at finde noget der passer til.. eller hvad....? Jeg var et smut i electronic world (af alle steder at kigge hi-fi ) hvor jeg faldt over nogle små jamo højttalere som ville være fine til bag samt en center, tror de havde en samlet pris på omkr. 3-3500,- ... nu kan jeg jo så selvfølgelig ikke huske modelnummeret på disse højttalere, da jeg kun så dem briefly..
men hvad siger I ? Kan jeg bare købe 3 styk jamo-højttalere og håbe på at den hellige grav er velforvaret? Er der nogle "guidelines" til hvor kraftige bag-højttalerne skal være ifht. fronten og center?
Nå ja, derudover mangler jeg så også en sub, hvad skal man vælge dér..?
til allersidst, mangler jeg egentlig også en receiver, hvordan er det man siger forholdet højttalere vs. receiver skal være? med et højttaler-setup til en pris på omkr. 5-7000,-, hvilken prisklasse receiver skal man gå efter? Vil en Yamaha RX-V450 eks. være et godt valg?
/Christian__________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian
Du kan ikke bare købe et set jamo højtalere.
Jeg har selv de fronte du har og er også godt tilfreds med dem.
Jeg ved ikke om der findes noget fra jamo nu der passer til dem men eller skal du lede efter D5 Center + D5 Surround (også kaldet Center 200 og Surround 200) de burde kunne fås til max 2000 samlet.
Jeg har selv D5 Surround men valgte desvære en anden center (E8) da den passede ind i mit møbel, men den har ikke samme klang som de andre og jeg har derfor fortrudt mit køb.
Jeg har selv en Harman/Kardon AVR-7000 på mit setup men det er på en måde en budget reciver da den kostede 11.000 dog kan de finde bruget nu til ca. 8000 inc. dvd afspiller i samme design (mener jeg har set det i den blå)
håber at det var svar nok på dit spøgsmål
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
Hej Christian
Du kan ikke bare købe et set jamo højtalere. |
|
|
Nej, det var jeg egentlig godt klar over, det var vist lidt kluntet formuleret ;)
Thunderhawk skrev:
Jeg har selv de fronte du har og er også godt tilfreds med dem.
Jeg ved ikke om der findes noget fra jamo nu der passer til dem men eller skal du lede efter D5 Center + D5 Surround (også kaldet Center 200 og Surround 200) de burde kunne fås til max 2000 samlet.
Jeg har selv D5 Surround men valgte desvære en anden center (E8) da den passede ind i mit møbel, men den har ikke samme klang som de andre og jeg har derfor fortrudt mit køb. |
|
|
Jeg har muligvis fundet et par reolhøjttalere (brugte) som hedder E610 (link: http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=1215 )
- hvis jeg kan få disse brugt for 4-500,-, vil de så kunne bruges til noget..?
Jeg vil generelt ikke have noget imod at købe brugt.. men hvad er det lige forskellen er på jamo's forskellige serier? Jeg vil prøve at se om jeg kan finde nogle D5'er et sted...
Thunderhawk skrev:
Jeg har selv en Harman/Kardon AVR-7000 på mit setup men det er på en måde en budget reciver da den kostede 11.000 dog kan de finde bruget nu til ca. 8000 inc. dvd afspiller i samme design (mener jeg har set det i den blå) |
|
|
Yaws... er det ikke lidt overkill til sådan et højttaler-sæt? Jeg skal ha' købt mig en Sony DVP-LS 785 DVD-afspiller snart, og overvejer i samme omgang at få mig en surround-receiver...
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
Jeg ved ikke om der findes noget fra jamo nu der passer til dem men eller skal du lede efter D5 Center + D5 Surround (også kaldet Center 200 og Surround 200) de burde kunne fås til max 2000 samlet. |
|
|
Jeg har fundet et sæt i dba:
Jamo, Center 200, 2 bag-, 1 center-, t.Jamo Classic 8 højt., sort mahogni, som nye, virker perf.
til 1200,-
der er desværre intet billede, men har du ikke et billede af dine højttalere, så jeg lige kan se hvordan de ser ud også..?
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at min min AVR-7000 virker som overkill men det har faktisk men min 175'er spiller bare perfekt på den, jeg er faktisk igang med at finde en ny reciver fordi at jeg vil prøve 7.1 men alle dem jeg har prøvet har ikke givet mig det "kick" som AVR-7000 gør. Jeg vil dog gerne skifte til et komplet set Jamo D6 men de koster kassen
med hensyn til bileder så skal jeg lige se hvad jeg kan gøre 
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunderhawk skrev:
Jeg ved godt at min min AVR-7000 virker som overkill men det har faktisk men min 175'er spiller bare perfekt på den, jeg er faktisk igang med at finde en ny reciver fordi at jeg vil prøve 7.1 men alle dem jeg har prøvet har ikke givet mig det "kick" som AVR-7000 gør. Jeg vil dog gerne skifte til et komplet set Jamo D6 men de koster kassen
med hensyn til bileder så skal jeg lige se hvad jeg kan gøre 
|
|
|
Fedt... jeg faldt også over flg. annonce på dba... det kunne være jeg skulle snuppe subben i samme omgang, den mangler jeg jo også...
Surround højttalere Jamo center 200 og 2 surround 200 + 1 aktiv jamo subwoofer sw600, billeder kan mailes
2500,-
.. kan man iøvrigt kun købe adgang til dba på 24 timers basis? og ikke bare telefonnummeret til én annonce...?
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2005 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen.. jeg er hermed officielt på jagt efter et par Jamo Surround 200 og Center 200 :) Hvor stor er de, rent fysisk, egentlig?
|
Til top |
|
|
ChriZ Forum Bruger

|
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at følge op på denne tråd, har jeg nu købt 2 Jamo Surround 200 samt 1 Jamo Center 200, og de passer virkelig godt til mine Cornet, både designmæssigt og lydmæssigt.. jeg kom af med 1100,- samlet, ikke super billigt, men det går sku nok.. så nu er jeg "kun" på jagt efter en sub...
Nogen idéer til en sub, der kunne passe til mit system? Front: Jamo Cornet 175 Center: Jamo Center 200 Bag: Jamo Surround 200
- Jeg har Jamo SW600 i hovedet, den burde vel kunne erhverves for lige under en tusse.. er det et godt køb, eller er der andre jeg skal have med i overvejelserne?
|
Til top |
|
|