Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2025 | 20:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Barco crt på HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Jeg går og tænker på hvad der skal til for at tilslutte en Barco Data 801s til min htpc. Jeg har læst at den type Barco skal have RGBS med negativ sync, ikke TTL SYNC. nu er det sådan

Jeg er total blank med betydningen af disse.

Hjælp!!!

Er der nogen der ved hvad der skal bruges for at kunne bruge sådan en fætter, da jeg har set en til salg som måske har min interresse.

Hilsen Palle

Til top Vis palle2612's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af palle2612

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Barco Data 801s vil kun "låse" på et signal med negativ sync.

Derfor får du problemer med at koble en dvd afspiller direkte til den. En HTPC, som du vil ha' tilsluttet, er dog ideel til formålet.

Du skal sikre dig den lille kontrolboks på bagsiden er med (på størrelse med et hi-8 bånd). Hvis den ikke er med, kan du ikke køre RGB-S direkte ind i projektoren.

Du skal have et grafikkort der kan udsende negativ sync, som f.eks. nogle Radion og de fleste Matrox kort kan klare.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret på denne sene time, zerocool.

Jeg har et ATI radion x740, Det er den der sidder i en Medion-aldi pc. Så du mener ikke det vil give problemer, kan detså kun bruges på vga stikket på pc'en eller kan det også bruges på DVI-I udgangen, skal der så et specielt kabel til det, syntes jeg har set der er 4 bnc stik, men er det ikke normalt 5 bnc'er.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 03:05 | IP-adresse registreret  

No probs...

Prøv at se i powerstrip om du ikke har mulighed for at sætte flueben i Csync, så skulle grafikkortet i hvert fald være i vinkel.

Mon ikke din DVI-udgang er en kombineret digital og analog udgang? I så fald er det bare, at smide en konverter på. I modsat fald smid en aktiv VGA-deler eller et Y-kabel på din VGA-udgang. Du kan jo også bare invistere i et rimli' og brugt PCI kort der kan klare Csync.

Lod et VGA stik på enden af et IXOS RGB-S kabel.

palle2612
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

Du har ret med DVI udgangen.

Er ret ny på dette, en konverter, hvad er det præcis, og hvor får man sådan en. jeg glemte at sige at der følger en linedoub DVDO Iscan Pro med, har jeg brug for den eller er pc'en ligeså god. og hvordan har den så været forbundet, jeg syntes ikke den har det der rgb-s.

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Her er et par eksempler på en VGA til DVI adapter:

Nårmalt følger de nu med til grafikkortet, men da du har købt din samlet kan det være det ikke er tilfældet.

Lige vedrørende din linedoubler, må jeg desværre være dig svar skyldig. En ting er dog sikkert. Ved brug af linedoubler skulle scanlinierne gerne forsvinde. Prøv evt. at kontakte www.htp.dk, da de har DVDO. De kan sikkert også være behjælpelige med Barco/DVDO opsætning da de forhandler begge ting.

Hvis du har tænkt dig at bruge HTPC'en som afspiller, har du vel ikke noget at bruge en linedoubler til? Du er jo nødt til at vælge om det er kilden der skal smide et progressivt signal ud, eller om det er projektoren/linedoubleren der skal omdanne det interlacede signal til progressivt. Det første må da være at foretrække.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes