| Forfatter |
|
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
Hej Jeg har købt en NAD 753 v2 der gi´r et knald i mine højt. hver gang der tændes på en kontakt i huset eller køleskabet starter ??? aldrig hørt dette med andre forstærkere. og så suser den i kanalerne hvis jeg skruer ned under normal lydstyrke ?
mvh René Noget tyder på at dine kontakter i huset støjer meget sådan at der kører meget støj rundt på lysnettet, har du mulighed for at tilslutte dit surroundanlæg på en anden stikkontakt - helst på en stikkontakt der er på en anden sikringsgruppe end dit støjende køleskab ? Du kan også prøve med at jordforbinde kabinettet (metalkassen) på din T753- dette vil forbedre afskærmningen for den støj der kommer udefra som direkte indstråling. Undgå også at dine højttalerkabler ligger og vælter i en stor dynge sammen med netledninger til apparaterne. Ole, service afd.
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
afd.Hej Ole
Jeg mener det er underligt at hifiklubben siger det er mit lysnet det er galt med,forstærkeren skulle vel virke 100 % bare der er 220 volt til rådighed ?(det er jo ikke kun køleskabet der gør det ?) er det nrgi jeg skal bede undersøge det og så sende regningen til hifiklubben ?? den skal vel ikke knalde i højt. uanset hvad ? og den suser osse når jeg skruer ned for lyden ?
mvh Rene Jeg siger ikke at der er noget "galt" med dit lysnet- jeg forsøger sådan set blot at hjælpe dig til at komme af med kontaktstøjen. Du siger jo selv at det støjer når du tænder på en kontakt i huset eller køleskabet tænder- denne kontaktstøj ryger via lysnettet igennem forstærkeren - og det er jo altså ikke din forstærker som selv laver denne kontaktstøj- den kommer udefra. Og nej- vil vil naturligvis ikke betale nogen regning til dit elselskab eller køleskabsreparatør. Men du er velkommen til at indlevere din forstærker til eftersyn, vi skal gerne kontrollere om den fejler noget også med hensyn til den susen du omtaler Ole, service afd.
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
|
|
|
HiFi Klubben, Nørager skrev:
Rene
Jeg siger ikke at der er noget "galt" med dit lysnet- jeg forsøger sådan set blot at hjælpe dig til at komme af med kontaktstøjen. Du siger jo selv at det støjer når du tænder på en kontakt i huset eller køleskabet tænder- denne kontaktstøj ryger via lysnettet igennem forstærkeren - og det er jo altså ikke din forstærker som selv laver denne kontaktstøj- den kommer udefra. Og nej- vil vil naturligvis ikke betale nogen regning til dit elselskab eller køleskabsreparatør. Men du er velkommen til at indlevere din forstærker til eftersyn, vi skal gerne kontrollere om den fejler noget også med hensyn til den susen du omtaler
Ole, service afd. Hej Ole det forklare jo ligesom ikke hvorfor det kun er min NAD der gør det ??? min tidligere forstærkere har aldrig sagt noget,det er jo lidt underligt eller hvad ?? hverken yamaha eller jvc siger noget når man røre en kontakt eller et køleskab starter,ved godt du prøver og hjælpe,og det er osse dejligt,men jeg mener det er mærkeligt at fordi man køber en ny forstærker skal man til renovere hele lysnettet ?? vil et netstøjsfilter hjælpe ? eller ødelægge lyden ? mvh Rene
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
|
|
|
LC-audio har et effektivt netstøjsfilter, men det stiller vist store krav til din strømforsyning. Ring til dem og hør dem ad.
http://www.lcaudio.dk/
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var lidt service for de dovne
men en løsning er mere end velkommen
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Martin
har sendt dem en mail hvor jeg har spurgt om den vil kunne køre med min forstærker,venter på svar
men er det mit eller NAD's problem ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lyder godt nok lidt følsom..har du prøvet at vende fasen (vende stikket)?
Det er rigtigt at såfremt man kan sætte anlægget på egen gruppe undgår man støj fra resten af huset, køleskab, fryser, ovn etc.
Hvorledes reagerer dit TV på samme knald?
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
tv'et er fuldstændig ligeglad
har ikke prøvet og vende stikket
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
har osse prøvet og jorde "kassen" nu, uden held
og vende stikket gav heller ikke noget , desværre
sidste mulighed er og finde stikdåse med jord
|
| Til top |
|
| |
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
Hej Martin
har sendt dem en mail hvor jeg har spurgt om den vil kunne køre med min forstærker,venter på svar
men er det mit eller NAD's problem ? |
|
|
Det knalder også lidt i mine højttalere når køleskabet slår til. Jeg
har et andet mærke end NAD, så det er ikke din forstærker der er noget
galt med. Prøv med det netstøjsfilter der.
Kan det være fordi der kommer dc på lysnettet? spørger jeg ud i luften
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er dc?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
DC=Direct Current = Jævn Strøm = Elektrisk strøm der altid løber i samme retning. Modsat vekselstrøm hvor strømmens retning hyppigt vendes. Varierer strømmen meget, men uden at vende retning, kan man tale om pulserende jævstrøm.
Den engelske/internationale betegnelse er Direct current, DC. Modsat Alternating Current, AC, for vekselstrøm. Strøm måles i Ampere, der er et udtryk for ladninger per tid i enhederne Coloumb/sekund. Enten måles jævnstrøms-delen eller vekselstrømsdelen. Løber strømmen lige meget frem og tilbage, er jævnstrømmen nul. Er strømmens størrelse helt konstant, er vekselstrømmen nul. Der kan både løbe jævn- og vekselstrøm på samme tid i den samme leder.
Det er sværere at afbryde en jævnstrøm end en vekselstrøm, da der dannes en lysbye/gnist mellem kontakterne. Ved vekselstrøm bliver strømmen ofte nul, og slukker derfor selv lysbuen. Derfor kan man nøjes med mindre afbrydere til lysnettet i elinstallationer og el-apparater, end dengang el-forsyningen lavede jævnspænding.
Batterier er jævnspændingskilder, og kan derfor levere en jævnstrøm. Det meste elektronik kører på jævnspænding, og har man ikke et batteri til rådighed, ensretter og udglatter man vekselspændingen til en brugbar jævnspænding.
Kirchhoffs 1. lov, kaldet Strømloven, siger at summen af strømmen til et knudepunkt er lig summen af strømmen fra et knudepunkt - strøm eller elektroner kan ikke forsvinde!
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså der må da være noget galt med forstærkeren.
Normalt vil filtre og strømforsyningen da fjerne det meste af det støj der kommer.
Prøv lige og hører FHK, de har sikkert haft fejlen før.
Ellers må du få lavet et eksternt støj filter (LC løsning :)
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifiklubben er åbenbart af den overbevisning den er 100% ok,men nu tager jeg den snart med i byen og sætter den til der,hvis den så stadig knalder når man røre en stikkontakt, må den jo være defekt
er lidt for og imod den der lc løsning der,nogle siger det gør lyden /bassen ringere ??
|
| Til top |
|
| |