Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 00:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" LCD, hvilket mærke og hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen, jeg har brug for nogle forslag :)

Jeg er meget i tvivl om hvilket TV jeg skal anskaffe mig, men jeg er nogenlunde fast besluttet på at jeg skal ha' LCD.

Jeg er ret vild med Panasonic og hører kun go'e ting om Thomson, problemet er bare at de er r*vdyre, og jeg vil nødig slippe mere end 15.000. Jeg overvejede i en kort periode Prosonic, men så læste jeg en masse dårligt om dem, plus at de sælger dem forholdsvis billigt i Bilka fortæller nok også en del om produktet. Så mit spørgsmål er om nogle her har go' erfaring med et 32" LCD (eller større for den sags skyld, men ikke mindre) til MAX 20.000 (ink. forsikring) men helst i de lavere pris klasser (15kg). Vil meget gerne vide hvilket mærke/pris/model/hvorfra i har så jeg kan undersøge det nærmere.

Jeg har skam selv ledt en masse på det seneste, men har ikke rigtig kunnet finde noget der matcher mine krav, måske kan jeg slet ikke få det jeg søger for 15kg, så derfor spørger jeg jer.

Håber der er nogle der kan hjælpe!

Tak 

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

urbanh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Hej Demonio

Prøv at kikke hos Hifiklubben, de har lige nedsat prisen på Sharp 32 lcd til 14.000 kr.

http://www.hifiklubben.com/dk/Forside/Week_16_05/Sharp_LCD_T V.htm

m.v.h.

Henning

Til top Vis urbanh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urbanh

dumb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Min anbefaling er at tage ud og kigge på skærmene. Glem alle anmeldelser og oplev dem med dine egne øjne og så vælg den skærm du synes viser et godt billede.

At du så måske kan få en skærm med bedre farvedybde, skarphed og alt mulig andet vil du alligvel aldrig lægge mærke til, med mindre du har en anden skærm ved siden af du kan sammenligne med og det er jo altså de færreste af os der har det der hjemme.

Til top Vis dumb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumb

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Nu vil du jo gerne have et Thomson, hvorfor så ikke handle i Tyskland, og spare en hulens masse penge, prisen for et Thomson 32LB120S4 LCD-Fernseher 32 ligger på 1469 € + fragt, altså ca 11000 kr + fragt

Eller et Thomson 32LB220B4 schwarz til 1794 € + fragt. ca 13500 + fragt

Disse priser er fundet på http://www.digitalo.de her kan du betale pr efterkrav eller forud med VISA. Har netop selv bestilt et Panasonic plasma tv hos dem.

Der er også mange andre mærker, du skal dog være opmærksom på garantien, men prøv at forhører dig ved de forskellige mærkers danske afdeling ang dette. F.eks. ved jeg at Panasonic er ligeglad med om det er købt i DK eller D, deres garanti gælder stadig.

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:

Nu vil du jo gerne have et Thomson, hvorfor så ikke handle i Tyskland, og spare en hulens masse penge, prisen for et Thomson 32LB120S4 LCD-Fernseher 32 ligger på 1469 € + fragt, altså ca 11000 kr + fragt

Disse priser er fundet på http://www.digitalo.de her kan du betale pr efterkrav eller forud med VISA. Har netop selv bestilt et Panasonic plasma tv hos dem.

Der er også mange andre mærker, du skal dog være opmærksom på garantien, men prøv at forhører dig ved de forskellige mærkers danske afdeling ang dette. F.eks. ved jeg at Panasonic er ligeglad med om det er købt i DK eller D, deres garanti gælder stadig.

Er disse priser incl moms, skal der ikke betales dansk moms?

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hvis disse priser holder koster et Sharp LC26GA5E kun 6680,- dkr ex fragt. Så napper jeg sku lige 1stk. Mange tak for denne info spare lige godt 3000,-
Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Nope, ikke når det er fra et EU land til et andet land. Dog kan det komme på tale hvis firmaet exportere for over et eller andet beløb til et bestemt land, kan dette lands moms komme på tale. Dette gælder f.eks. hos www.hificomponents.de
Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Har lige sendt dem en mail, så må jeg se hvad de siger.

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Ellers prøv at ring til dem, de snakker engelsk, svare dog også hurtig på pr mail, normalt inden for en 6-8 timer

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

dumb skrev:

Min anbefaling er at tage ud og kigge på skærmene. Glem alle anmeldelser og oplev dem med dine egne øjne og så vælg den skærm du synes viser et godt billede.

At du så måske kan få en skærm med bedre farvedybde, skarphed og alt mulig andet vil du alligvel aldrig lægge mærke til, med mindre du har en anden skærm ved siden af du kan sammenligne med og det er jo altså de færreste af os der har det der hjemme.

Tak for jeres svar!

Ja deter da klart at det er bedst at opleve TV'ne med mine egne øjne, men hvis jeg nu ikke har mulighed for at se TV's som jeg ellers har læst om på nettet så er det jo meget smart at spørge folk herinde.

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:
dumb skrev:

Tak for jeres svar!

Ja deter da klart at det er bedst at opleve TV'ne med mine egne øjne, men hvis jeg nu ikke har mulighed for at se TV's som jeg ellers har læst om på nettet så er det jo meget smart at spørge folk herinde.

Langt de fleste TV kan findes hos de store Hifi kæder, og hifi supermarkeder, prøv evt at tjekke deres hjemmesider.

F.eks da jeg skulle se lidt på mit kommende tv et Panasonic PH42PA50 fandt jeg et stående udstillet hos Bilka, så lav en liste og start bilen og smut rundt til de store steder

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:

Mange tak for linket, det virker som en rigtig interessant side! Det Thomson 32LB220B4 schwarz koster 20.000 kr i elgiganten! Sparer ca. 6.500 hvis jeg køber det i tyskland. Jeg må dog sige at det design siger mig slet ikke noget, synes ikke det er særlig pænt, men hvis TV'et er super så overlever jeg nok.. de har det desværre ikke i butikkerne i elgiganten ellers kunne jeg jo tage ned og teste det damn hehe..

Der er en masse mærker på den tyske hjemmeside, nogle der har erfaring med nogle af dem? Humax LDE-32TPVR ser fedt ud, men kender slet ikke fabrikanten..

BenQ - Grundig - Humax - JVC - LG Electronics - Panasonic - Philips - Samsung - Sharp - Skymedia - Sony - Thomson - Toshiba - Videoseven

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Der findes jo også sider som www.preissuchmaschine.de, den er guld værd, men der er meget svært at finde tyske firmaer der har lyst til at sende til DK pr efterkrav, hvilket er et krav fra min side.

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:
jakobskovgaard skrev:

Mange tak for linket, det virker som en rigtig interessant side! Det Thomson 32LB220B4 schwarz koster 20.000 kr i elgiganten! Sparer ca. 6.500 hvis jeg køber det i tyskland. Jeg må dog sige at det design siger mig slet ikke noget, synes ikke det er særlig pænt, men hvis TV'et er super så overlever jeg nok.. de har det desværre ikke i butikkerne i elgiganten ellers kunne jeg jo tage ned og teste det damn hehe..

Der er en masse mærker på den tyske hjemmeside, nogle der har erfaring med nogle af dem? Humax LDE-32TPVR ser fedt ud, men kender slet ikke fabrikanten..

BenQ - Grundig - Humax - JVC - LG Electronics - Panasonic - Philips - Samsung - Sharp - Skymedia - Sony - Thomson - Toshiba - Videoseven

Generelt vil jeg nok holde mig væk fra mærker som jeg intet kender til, så hellere ofre lidt mere, og få en bedre kvalitet, som jeg har skrevet før, ud og se nogle forskellige mærker, find nogle du synes dækker dine behov, find så prisen og bestil.

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:
Der findes jo også sider som www.preissuchmaschine.de, den er guld værd, men der er meget svært at finde tyske firmaer der har lyst til at sende til DK pr efterkrav, hvilket er et krav fra min side.

Men er der efterkrav på den side? kan ikke tysk (kan da godt forstå lidt), aner ikke hvad efterkrav hedder, hvad skal jeg kigge efter? Den ser nemlig ret go' ud, et kæmpe udvalg!

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Nachnahme = efterkrav, men der er meget langt mellem tyske forhandlere der gør dette.

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Fair nok at købe sit tv til reduceret pris i Tyskland.

Fair synes jeg dog IKKE det er, at gøre brug af de danske butikker, deres personale, stille spørgsmål, få svar, teste tv-et, og så til sidst købe det i en tysk butik.

Egoistisk og ikke en fair behandling af danske butikker. Er du også en af de typer der smager på frugten i Kvickly uden at købe noget??????

Nå, godt ord igen, det må jo være folks egen sag.

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Dette link(fra i dag) er ikke lige det mest opløftende for potentielle LCD købere:http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp ?news=4168 
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

urbanh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej lennon

Dit link virker ikke, kan du ikke lige sætte det korrekte op.

m.v.h.

Henning

Til top Vis urbanh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urbanh

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

- Graa- tag og slap af, jeg er i min gode ret til at tage ned i en butik og se på en vare, UDEN at købe den, og hvis de danske butikker føler sig snydt så må de lade være med at sælge varer 25% - 40% dyrere end i andre lande, det er jo ikke tilfældigt at så mange køber deres ting fra Tyskland.

Man skal være godt blæst i låget for at tage ned i en butik og finde en varer man vil ha' og så betale 6 - 7.000 ekstra for ikke at føle sig egoistisk, jeg vil føle mig godt dum hvis jeg gjorde det, og det kan godt være at din pung ikke lader sig røre af nogle "sølle" 6 - 7 ekstra kg, men det gør min. Og jeg har slet ikke ondt af de danske butikker som tager overpris for næsten samtlige varer, snakker specielt om Fona & Merlin her. I øvrigt ang. test så mente jeg ikke at de skulle stille alt muligt op for mig og klikke løs på remoten, jeg vil bare se billede kvaliteten, og ang. at stille spørgsmål så kunne det ikke falde mig ind at tage råd til mig fra en over-ivrig ekspedient som vil gøre hvad som helst for at sælge mig en vare. Hvis jeg vil ha' gode råd går jeg i HiFi (eller forums) (hvor jeg har købt det meste af mit tekn udstyr) hvor en ekspedient for nylig faktisk forslog mig at bestille TV fra Tyskland hvis jeg ikke brød mig om DK's priser

Ja det er min egen sag

Nachnahme = efterkrav, tak for hjælpen jakobskovgaard

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum