Forfatter |
|
neist Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan man typisk regne med at høre af forbedringer med montering af f.eks en LC clock?
Har læst lidt forskellige meninger båd gode og dårlige, hvis den clock er så god som det siges, hvorfor så delte meninger, kan det eventuelt skyldes impleterings problemer?
Erfaringer søges
Neist
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 02 Maj 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye XO3 giver klart bedre (klare og tydligere samt fastere ) perspektiv og rum. samt nedre opløsning...
Der ryddes op i lydbilledet og alt står klare og tydligere..
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mindre jitter er varmere, mere behagelig lyd. Mindre øretrættende. Sådan lyder det hos mig.
Der er implementeringsproblematikker og kombinationen af clock og spille.
Den clock jeg har præsenteret er dokumentet god. Det mangler vi lidt fra LC.
Clocken er kun et element ift. jitter.
Der er masser at søge på her. Men på digital på diyaudio.com er der folk som guido m.fl. der har god styr på sagerne.
|
Til top |
|
|
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med miju. Jeg har først monteret den oprindelige LClock (samt opgraderet operationsforstærkerne) i min Arcam, og senere LClock XO3. Alt i alt klarere definition af lyden, på nogle punkter bedre end min pladespiller, på andre områder stadig lidt dårligere. Så jeg vil gerne anbefale LClock XO3.
Med venlig hilsen
Jens
Mit anlæg består af:
Forforstærker: NLE11/NL19. RIAA: NLE17. Effektforstærker: Exposure 18. Pladespiller: Linn Axis med Linn Adikt. CD: Arcam Alpha 5+ (modificeret). Tuner: Yamaha T-500. Højttalere: TNT fra Dansk Audio Teknik.
|
Til top |
|
|
klitgt Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens Mortensen skrev:
Jeg er enig med miju. Jeg har først monteret den oprindelige LClock (samt opgraderet operationsforstærkerne) i min Arcam, og senere LClock XO3. Alt i alt klarere definition af lyden, på nogle punkter bedre end min pladespiller, på andre områder stadig lidt dårligere. Så jeg vil gerne anbefale LClock XO3.
Med venlig hilsen
Jens
Mit anlæg består af:
Forforstærker: NLE11/NL19. RIAA: NLE17. Effektforstærker: Exposure 18. Pladespiller: Linn Axis med Linn Adikt. CD: Arcam Alpha 5+ (modificeret). Tuner: Yamaha T-500. Højttalere: TNT fra Dansk Audio Teknik.
|
|
|
Hvad er NLE11/NL19?
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NLE 11 er Niels Larsens potentiometer til hans forforstærker (eller audio buffer, som han selv kalder den) NLE19.
Med venlig hilsen
Jens
|
Til top |
|
|
klitgt Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok er opamp'sene malet over, så man ikke kan se hvilken type det er. Har nogen en ide om hvad det er for en fætter?
Og opamps i en s.k. high-end (og temmelig dyr) audiobuffer? Det troede jeg ikke var god latin? 
Nå, men det er jo en tråd om clocks til cd spillere, så lad mig sige lidt om mine erfaringer:
Har en Denon DCD3300 samt en Denon DCD3560 , som jeg har isat LClock X03. I begge maskiner giver det en bedre gennemsigtighed i lydbilledet, som også bliver mere 3D og mere "fast" i lyden over hele frekvensspekteret.
mvh
|
Til top |
|
|
neist Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet den gamle XO, forbedringen syntes jeg er meget minimal. Har dog afmonteret den enorme elektrolyt og isat en mindre idet det har givet problemer med den stor lyt. Kan nu heller ikke forstå at en sådan kæmpe knallert er nødvendig
Andre der har erfaringer med den gamle XO?
Måske LC kunne skrive lidt om hvorfor XO3 skulle være meget bedre.
Neist
|
Til top |
|
|
bech Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har oplevet en væsentlig forbedring allerede med den oprindelige LClock2 - min daværende billige Rotel CD rykkede flere klasser op i kvalitet (opgraderingen var incl. OP-amps)
På min nuværende CD har jeg XO-clocken.
Er der nogen, der har konkrete erfaringer med opgradering fra XO / XO2 til XO3???? Er der væsentlig forskel?
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske en smule OT, men jeg spørger alligevel; vil det være muligt at nøjes med at opgradere én indgang på en DAC, med XO3 ?
Der er to ubrugte indgange på min DAC, så det ville være oplagt at lave en A/B test på denne måde.
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
neist skrev:
Har prøvet den gamle XO, forbedringen syntes jeg er meget minimal. Har dog afmonteret den enorme elektrolyt og isat en mindre idet det har givet problemer med den stor lyt. Kan nu heller ikke forstå at en sådan kæmpe knallert er nødvendig
Andre der har erfaringer med den gamle XO?
Måske LC kunne skrive lidt om hvorfor XO3 skulle være meget bedre.
Neist
|
|
|
LC har selv været så generøs at præsentere diagrammerne på diyaudio.com digitalsektion.
Hvorfor vil du vide hvorfor at xo3 skulle være bedre ? - der bruges bl.a. en comparator til at rette det digitale signal ind - det er en noget andet konstruktion end en xo1-2 på mange måder. Der er et hav af tekniske begrundelser for, hvorfor den skulle være bedre. Dokumentationen med faktiske målinger mangler bare. Desværre.
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erik D skrev:
Det er måske en smule OT, men jeg spørger alligevel; vil det være muligt at nøjes med at opgradere én indgang på en DAC, med XO3 ?
Der er to ubrugte indgange på min DAC, så det ville være oplagt at lave en A/B test på denne måde. |
|
|
Nej. Ikke som udgangspunkt med mindre du vil synkronisere fra dac til drev, og begge kører med samme frekvens. Hvis det er tilfældet kan du gøre det. Ellers er der også muligt at bruge et produkt fra guido tent en dac clock af en slags.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet opgradering fra den oprindelige LClock til LClock XO3. Der var da forskel, men voldsomt stor var den ikke. Det battede mere med opgraderingen fra CD'ens oprindelige clock til LClock.
Med hensyn til anvendelsen af operationsforstærkere i NLE19, så har jeg ingen mening om dette andet, end at det lyder aldeles fremragende. Ellers må jeg henvise til anmeldelsen i High Fidelity.
Med venlig hilsen
Jens
|
Til top |
|
|