Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 04:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Priserne rasler ned på Plasma i D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Karlsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

ANG. Euro-garanti, er det så samme garanti som efter dansk lov eller hvad?
Til top Vis Karlsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karlsen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Det er mange som har et 32" CRT til overs for tiden, og brugtprisene er meget lave. Jeg tror det skal være mulig at finde et brugt apparat for ca 1000kr. Bare synd at jeg allerede har et 32"  .
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Det er da en god pris for et plasma, men er det ikke lidt for tidligt at købe endnu? Min pointe er at selv om prisen godt nok er lav, risikerer man så ikke, at man om nogle få år ikke vil være i stand til at udnytte den højere opløsning på hd-tv fuldt ud? Kan se at dette plasma har en standardopløsning på 480 linier. Kan godt se at den har indbygget scaler til 720p/1080i, og vel således er klar til hd-tv, men i dette tilfælde er der vel tale om en nedskalering, for den fysiske opløsning når vel aldrig over de 480, eller hva'?????

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Tøffe; Kan klart se/forstå dine forbehold - har dem nemlig selv . MIN opfattelse er dog også, at om to år er NUTIDENS opløsning alligevel (- formentlig ) overhalet af en ny "opløsnings-standard".........og det Plasma som denne tråd handler om, vil sikkert kunne erhverves i Netto til kr. 4.999 - og hvis man hele tiden vil vente på det "bedste tilbud".....ja, så kan man vente "evigt".

Når jeg tidl. skrev at nu var MIN grænse nået, skal det forstås sådan at til kr. 12.000, er jeg helt indstillet på at købe nyt - og MEGET forbedret - plasma igen inden for en overskuelig årrække, og så kan jeg kyle nærværende Pana. op på væggen i sovevær UDEN at have smidt en formue afsted på plasma (- bevares kr. 12.000 ER skam en sjat penge...men alligevel ikke i plasma sammenhæng )

MINE egne krav til Plasma I DAG ville være 1280 opløsning/HD forberedt, DVI indgang, samt støj-/billedeforbedring a la Philips Pixel Plus II......men i 42" er vi altså oppe i de ca. 30.000 - og velvidende at dette kan erhv. til formentlig kr. 10.000 om 2/3 år, gør altså afskrivningen FOR stor......efter min mening

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Der går sq heller ikke længe før jeg hopper med på bølgen... det panasonic rykker....

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper

Vi er helt enige - jeg vil også have det dårligt med at miste så mange penge på så kort tid! Var bare mest i tvivl om hvorvidt jeg havde fået helt rigtigt fat i det der med opløsningen og skaleringen, da jeg ikke er helt stiv i alle de der tal. Men det var åbenbart ikke skudt helt ved siden af

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

det link jacob lage ind Samtech, kan jeg ikke få til at virke ?

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

- linket virker fint hos mig......
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

man så det samme i Japan for et par år siden, at producenterne nærmest forærede VGA skærmene væk for at komme af med dem inden at HDTV slog igennem.

Det er ikke sikkert at HD plasma'er falder lige så hurtigt.

Så vær sikker på at 480 linier er nok inden du smækker penge på disken.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Har stået og kigget meget intensivt på PA50'eren, synes altså ikke jeg fornemmer nogle former for pixelering.

Men synes da det er skægt at et så nyt et fjernsyn falder så meget i pris, gad vide om det samme vil ske i DK?

Endvidere er mit problem at mit gamle TV er brændt af, så lige nu står den på et reserve Samsung TV, med en billede kvalitet der virkelig stinker

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:
Men synes da det er skægt at et så nyt et fjernsyn falder så meget i pris, gad vide om det samme vil ske i DK?

Elgiganten have 42PA30 til kr. 19.999,- i deres avis for ikke så lang tid siden

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

jakobskovgaard skrev:

Elgiganten have 42PA30 til kr. 19.999,- i deres avis for ikke så lang tid siden

Tja, men PA30'eren er generelt dyrere end PA50'eren (til trods for det er en generation ældre). Elgiganten føre slet ikke 42PA50, det fik jeg i hvert fald at vide den anden dag jeg var derude. De har en 37PA50'er til omkring 20 K såvidt jeg husker, men det er s** også for meget. Jeg snakkede med prisen på 42"eren nede i Tyskland, han måbede noget da han fik at vide hvad de koster dernede.

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

uanset hvad skal du jo regne med ca. 10% momsforskel. Det kommer de danske forhandlere jo aldrig ud over, selvom de skulle have samme indkøbspris som deres tyske kollegaer.

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
uanset hvad skal du jo regne med ca. 10% momsforskel. Det kommer de danske forhandlere jo aldrig ud over, selvom de skulle have samme indkøbspris som deres tyske kollegaer.

OK lad os så regne lidt:

Pris hos samtech uden moms 1403,41 € = 10525,58 kr

Denne pris med dansk moms 13156,98 kr.

Denne pris med tysk moms 12262,50 kr

Denne pris er endda beregnet ud fra samtech's salgspris. Der er altså nogle mennesker her i DK der tjener rigtig mange penge.

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

hej jeg har kigget på dette her

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157069

der er også en "lillebror" der er lidt billigere.

er der nogle af jer der kender dem ?

mvh kampko

Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Der er altså nogle mennesker her i DK der tjener rigtig mange penge.

...men en butik koster jo også noget at drive, uanset hvilke oplevelser i har haft med sælgere, service osv. har du/i regnet lidt på hvad det vil koste hvis "skidtet" skal sendes til tyskland 2 gange for reparation?

hvis man sammenligner med netbutikker er forskellen ofte nede på ca 10%. Husk også på at de tyske butikker i kraft af et 20x større marked kan få væsentligt bedre indkøbspriser!!

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Man kan jo sådan set bare sende sit defekte grej til panasonic danmark, eller et af deres værksteder.

Og med hensyn til prisen er der jo også netbutikker som f.eks. elgigantens, og lad os lige sumere op, Elgiganten er gigantisk, formentlig meget større end mange af de tyske selskaber se evt selv her:

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_ViewTemplate-Start;pgid=oe dsy0IM3tw000E4RxdJQEeI00002GDnLf5N?Template=info%2f676&f ilename=publisher_text&ErrorTemplate=empty

Ville da meget gerne handle i DK, men når man spare så mange penge på det samme produkt, så har jeg forlængst valgt.

Demonio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Hey jakobskovgaard, hvor lang tid går der ca. inden du får TV'et? Glæder mig til at høre om dine oplevelser med det. Jeg regner med selv at købe det samme i slutningen af denne måned. I øvrigt på samtec siden står der "TH-42PA50E-SOCKEL" hvad er sockel? sorry hvis jeg spørger dumt

Et andet spørgsmål, jeg hører tit at plasma (generelt) er kendt for ikke at holde så lang tid? Hvorfor er dette/passer det? Noget argumentation for/imod det? Jeg hader når folk fortæller mig at noget har tendens til at gå i stykker uden at kunne forklare hvorfor.

Til top Vis Demonio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demonio

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

"hvis man sammenligner med netbutikker er forskellen ofte nede på ca 10%. Husk også på at de tyske butikker i kraft af et 20x større marked kan få væsentligt bedre indkøbspriser!!"

Hvis du kigger på EDBudstyr i DK kontra Tyskland så er der stort set ikke forskel på priserne, og i nogle tilfælde er hardware faktisk billigere i DK end Tyskland. Så jeg har altså lidt svært ved at forstå denne begrundelse.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Demonio skrev:

Hey jakobskovgaard, hvor lang tid går der ca. inden du får TV'et? Glæder mig til at høre om dine oplevelser med det. Jeg regner med selv at købe det samme i slutningen af denne måned. I øvrigt på samtec siden står der "TH-42PA50E-SOCKEL" hvad er sockel? sorry hvis jeg spørger dumt

Et andet spørgsmål, jeg hører tit at plasma (generelt) er kendt for ikke at holde så lang tid? Hvorfor er dette/passer det? Noget argumentation for/imod det? Jeg hader når folk fortæller mig at noget har tendens til at gå i stykker uden at kunne forklare hvorfor.

Nu har jeg bestilt mit TV samt en DVD afspiller igennem www.digitalio.de, til en højere pris, har fået at vide der er en leveringstid på ca 14 dage. Hvis dette ikke holder hopper jeg på samtech!!!

Der står ohne Fuß betyder uden fod....

Med hensyd til holdbarhed, har jeg hørt at et plasma panel har mindst samme levetid som en CRT skærm, LCD har noget længere levetid op i mod 80000 timer

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes