Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Problematisk Effekforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jewwe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har et problem. Min ret gamle, og ellers ret pålidlige NAD 2155 effektforstærker er begyndt at brokke sig. Næsten konstant står "Protection" LED'en og lyser, og der kommer intet lyd. Når der endelig gør varer det sjælendt ret længe før den brokker sig igen. Nogle gange spiller den bare slet ikke, og kommer med sådan en rumlende og skrattende lyd. Den lyd kommer uanset om der er skruet helt ned, eller om jeg har slået kanalerne på fronten fra. Jeg er lidt i tvivl hvad det er, og om det evt kan betale sig at udbedre. Er ret glad for den, og vil helst ikke af med den. Nogle der kan hjælpe ?
Til top Vis Jewwe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jewwe

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hej !

Har støt på dette problem før, fik skifted rælæer så var den ok igen, men om det er det samme ved jeg ikke.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Jewwe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Hvis det nu endelig skulle være det, hvad kkoster sådan noget skidt så ? Og siden forstærkeren er så gammel, så er alle komponenterne jo "super-size", så evt. kan jeg vel selv finde loddekolben frem og skifte dem ?
Til top Vis Jewwe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jewwe

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Jewwe skrev:
Hvis det nu endelig skulle være det, hvad kkoster sådan noget skidt så ? Det ved jeg ikke men en astatning burde da findes, og dyre tror jeg ikke de er. Og siden forstærkeren er så gammel, så er alle komponenterne jo "super-size", så evt. kan jeg vel selv finde loddekolben frem og skifte dem ? Vis du er god med en lode kolbe så er der da bare komme igang.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Hvis det er udgangsrelæet kan du pille kappen af relæet og rense kontaktsættet med fint smergellærred eller en lille platin fil. Rens efter med rensebenzin eller sprit. Vent 10 minutter før du tænder for dyret igen.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Jewwe skrev:
Hejsa,

Jeg har et problem. Min ret gamle, og ellers ret pålidlige NAD 2155 effektforstærker er begyndt at brokke sig. Næsten konstant står "Protection" LED'en og lyser, og der kommer intet lyd. Når der endelig gør varer det sjælendt ret længe før den brokker sig igen. Nogle gange spiller den bare slet ikke, og kommer med sådan en rumlende og skrattende lyd. Den lyd kommer uanset om der er skruet helt ned, eller om jeg har slået kanalerne på fronten fra. Jeg er lidt i tvivl hvad det er, og om det evt kan betale sig at udbedre. Er ret glad for den, og vil helst ikke af med den. Nogle der kan hjælpe ?
Til top Vis rene h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene h

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

hej brug ikke din nad før den er kigget på den er muligvis gået i selvsving som det hedder i fagsprog

det gir sig også typisk udslag i output og den vil nok ikke holde til dette nu brug high end musik service i vandløse de kan trylle med alt mvh renelyd@hotmail.com

Til top Vis rene h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene h

rene h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

ER her stadig nogle som har lidt indteresse i pa udstyr??

så er jeg her stadig ,været syg i kængere tid,jeg fik da nogle brugere til både at koge over og andre til at være lidt nysgerige og fasineret pa grej er alså også noget lydværktøj som er værd at hører på bare det er det rigtige så kan det lyde som hifi ,bare med meget mere atack og gemmenslagskraft og overskud til dynanik

mvh rene h email:renelyd@hotmail.com -    skriv løs hvis der er noget på hjerterme

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes