Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 23:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: B&O kabler, div. & diy (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 86
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Stortest af  HDMI  kabler- fra discount til ekstrem luksus -, INGEN forskel!
 
____________________________________________________________ __________

British Intertek, en af verdens største prøvningslaboratorier, testet ni forskellige HDMI
kabler på det svenske marked. De vigtigste test blev datatransmission, bæredygtighed
og potentielle indvirkning på / påvirkning af andet forbrugerelektronik.
 
Disse kabler blev testet:
Hama HDMI-kabel
Belkin Pure AV HDMI audio-video kabel
Profigold Prov1002
Tech Link 680202
Tech Link 690202
Argon 5103H
Van den HUL VDH HDMI Ultimate
Wiretek HDMI torsdag HDMI-kabel
Siba HDMI kabel
 
Dyre-kabel er bara statussymbol: Billige HDMI-kabler er lige så gode som de dyre.
 
En HDMI-kabel på to meter kan koste op till 2.200 Skr.
Men Testens fakta viser att et kabel til 169 Skr. fungerar lige så godt.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Magazinet Silicon Chip giver ider til elektroniske bygge projekter.

Enkel infrarød fjernbetjening extender

Denne ultra-simple fjernbetjening extender er ideel til brug med en skjult videooptager.
Dette virker med en række kommercielle infrarøde fjernbetjeninger, som stadig bruges på normal vis.

Som vist er en yderligere 5mm infrarøde LED monteret direkte foran det udstyr, der skal kontrolleres.
Benyt en 3,5 mm Jack stereo bøsning / stik. For at ændre fjernbetjeningen, afbrydes kredsløbet til anoden
på den eksisterende infrarøde LED og ledning i et 3,5 mm stik (normalt til hovedtelefoner). I de fleste tilfælde,
vil LED være tilgængelig uden demontering kredsløbspladen.

Formålet med soklen er at tillade den eksisterende infrarøde LED til at fungere normalt, når stikket er trukket ud.
Ved hjælp af lys-duty tal-otte-kabel, kan overføre LED være 30 m eller mere fra den håndholdte fjernbetjening
uden problemer.

Ron Russo.

http://www.siliconchip.com.au/cms/A_104857/article.html

Tryk her 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 15 Marts 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Man bliver mere og mere enige om at der er fordele ved at vælge aktive højttaler.
 
Bang & Olufsen har jo nok skabt den flotteste design, og det største udvalg med
deres aktive BeoLab højttaler. Komponeret med en aktiv subwoofer opnår man
en rigtig god lyd. Vælger man BeoLab højttaler behøver resten af vores AV setup
nødvendigvis ikke være fra B&O. Se tilslutning til aktive højttaler på side 5.
 
 
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

DIN stik / bøsninger + div. andre stik.
 
 
Her et link:
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Vi skal jo have afviklet vores film på en eller anden måde.

Verdens hurtigste PC er måske det nye diy projekt.

http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=20669



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Husk at indstille option !

Havblink skrev:
  

HEJ

Håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg prøver at koble mit MX 7000 sammen med mit beosound 3000
Fra mit MX 7000 til B&O converter type 1611 bruger jeg et 7 polet datalink kabel og derfra videre til mit beosound 3000 med et masterlink kabel, MEN DET VIRKER IKKE !!!!.
Hvad kan jeg gøre galt ??? Har prøvet med div. opsætninger (hvad er den rigtige)

Hilsen Havblink

Bimsecool skrev:
   

Hejsa.

Hvis der ikke er højttaler koblet på noget af det, så skal MX 7000 stå i option 2 (picture + 2 + store med BeoLink 1000) eller (Hold standby nede mens du trykker på List, tryk list indtil der står OPTION i displayet på Beo 4 tryk GO tryk list til der står V.Opt og tryk så 2. Hvis du har Beo4)

BeoSound 3000 skal stå i option 0 (nul) (sound + 0 + store med BeoLink 1000) eller (hold standby nede mens du trykker List, tryk List til der står Option tryk GO, tryk List til der står A.Opt og tryk 0. Hvis du har Beo4)

Husk at stætte strøm på tv og anlæg FØR du sætter strøm på BeoLink Converter.

Mvh

Havblink skrev:
  

Hej Bimsecool

Tak for det. Det virker



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
The Eagle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej Peter og alle i andre.

God Tråd i har gang i her. Jeg mangler bare lige lidt, håber i kan hjælpe.

Mit setup er som følger: BS9000 i stuen sammen med 1 sæt Beolab 8000. Der er linkkabler i hele huset, men hvordan kan jeg nemmest/billigst få et par passive højtalere til at spille i køkkenet? Har set på Beolink Passive, men synes det er for dyrt.

Nogen gode ideer????

MJeg har selv tænkt på om man kunne lave noget med en gammel Effektforstærker og noget Beolink Aktiv, men kan ikke helt se hvordan det skal lavet i setup'et.

Håber Du/I kan hjælpe mig.

Til top Vis The Eagle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Eagle
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej The Eagle, og velkommen til hifi4all.

Er dine Linkkabler PowerLink Mk II eller Mk III eller MasterLink ML eller MCL ?

Har du tænkt på et sæt aktive computer højttaler. De koster ikke alverden, og har volume knap på højttaleren. 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
The Eagle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Tak for det.

Det er ML der er i huset. Jeg har tænkt på aktive højtalere, men kan ikke finde nogen til den pris jeg vil give. Desuden har jeg højtalerne til at stå.

Til top Vis The Eagle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Eagle
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej igen The Eagle

Ja MasterLink er jo et system man ikke lige kan tilslutte til noget andet end B&O.
Jeg ved ikke af, at det er lykkedes for nogen at hente lyd ud af ML til non B&O.

Som du skriver er det så en BeoLink aktiv (1636) hvis det er aktive højttaler
du allerede har, eller BeoLink passiv (1656) på 2x80 Watt til passive højttaler,
+ et link øje. En anden mulighed er er BeoLab 3500 som rumlink højttaler.

Det findes jo brugt, så måske du kan finde noget til en pris du vil betale.


Alternativet kunne være en DAB radio.   



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Se hvordan du kan styre div produkter med Beo4
 
Via OneRemote's produkter.
 
http://shop.oneremote.dk/catalog/
 
En mulighed er at montere et lille print i Beo4



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Enkelt volume styring af ICEpower moduler med Goldpoint passive level controls.



Det ser  jo rigtig interessant ud, men vil der ikke være problemer med IcePower modulerne der har en meget lav indgangsimpedans ved brug af en passiv forforstærker? Efter at have undersøgt impedans-forhold osv. var jeg mere eller mindre nået frem til den konklusin at en passiv pre-amp ikk kunne bruges med IcePower modulerne.

Det kunne dog være lækkert om jeg tager fejl


__________________
Dennisfrie.dk

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Passiv lydstyrkeregulering.

Diy for dig der selv har mod med en loddekolbe. Brug et 10K Ohm potentiometer.

                                                    

Her kan man se hvad værdier Feks. Alps har at vælge imellem :


 
Jeg har også fundet et link til de flotte krom drejeknappe
 
 
Chrome plated machined solid brass control knob. Diameter 31mm, height 25mm.
To suit 6mm shaft with 17mm dia recess to accommodate chassis lock nut.
Fitted with M3 socket head grub screw. Pris €10.21. Chrome Control Knob.  
 
 
Jeg fandt også et aluminiums kabinet.  http://www.modu.it/galaxyeng.html
__________________________________________________________
 
Grundlæggende oplysninger om Passiv lydstyrkeregulering:
 
En passiv volumenregulering er simpel at bygge, og er et godt første gangs audio bygge projektet. Bygningen er en god måde at lære og få færdigheder i lodning. Der er ingen strømforsyning eller andre aktive komponenter, så det er et sikkert projekt for begyndere.
Den bliver også kaldt en passiv "Preamp" selv om dette begreb faktisk ikke er korrekt.  
 
Hvad er en passiv Volumenregulering ?
Enheden bruges typisk mellem audio produkter der afspiller lyd med et fast volume output som en effekt forstærker. Den udføre grundlæggende det samme som en  forforstærker, og kan også bygges med kilde omskiftere for flere signal input, CD, DVD, tuner, DAT, Squeezebox, osv. Man vælger også selv om man vil opbygge lydstyrkereguleringen op med to mono potentiometer, eller et stereo potentiometer. De findes i 10K- 50 KB Ohm - 100K 250K- 500K Ohm. Et logaritmisk potentiometer har en lineær volumen ændring, virket skulle giver lyde en glidende effekt op og ned.
 
Audio entusiaster vælger ofte den passive løsning fremfor den traditionelle aktive forforstærker. Der er der en god grunde til. Jo flere komponent der er i signalvejen jo støre mulighed er der for at tilføje en vis forvrængning til signalet. Den enkleste måde at slippe af med forvrængning er at fjerne årsagen, og det er præcis hvad en passiv volumeregulering gør, ved at man fjerne forstærkning og strøm kredsløbs komponenter der findes i forforstærkeren, så det der her er tilbage er et antal passive anordninger såsom tilslutnings bøsninger. http://www.6moons.com/audioreviews/musicfirst/passive.html
 
En passiv volumenregulering er normalt kabelforbundet fra "punkt-til-punkt" i stedet for via store trygte kredsløb. Det betyder signalvejen er stærkt forenklet, og de passive anordninger er direkte koblet sammen, fra input til output.
 
Kan jeg bruge en passiv volumenkontrol i min lyd system? - Ja, men overvej følgende punkter først.
Du skal have en separat forstærker (integreret forstærker), ICEpower moduler, altså forstærker produkter uden indbyggede forforstærker del. Forstærkeren bør ikke være placeret for langt væk fra passiv boksen, 1½ meter bør være maksimum. Du skal ikke prøve at køre mere end én amp pr. kanal.
 
Forstærkeren bør have en høj indgangsimpedans, 25Kohms eller større bør være ok men 100Kohms er at foretrække. Input kapaciteten bør ikke være for høj, 100pF eller mindre er ok. En moderne forstærker opfylder som regel disse betingelser.
 
Din kilde enheder bør have en output impedans på 1Kohm eller derunder. Din kilde enheder bør udsende (output) et signal på mindst 1V. Det meste kilde udstyr vil opfylde denne betingelse.
 
Så længe dit system opfylder disse betingelser, kan du bruge en passiv volumenkontrol boks. Hvis ikke dit udstyr opfylder betingelserne, kan du få problemer men din maksimale lydstyrke kan blive for lav.
 
Se også Lærer håndbog "Bedre volumen og balance kontrol"
 
___________________________________________
 
Her en færdig løsning:

Volume styring af ICEpower moduler med Goldpoint passive level controls.

                   

 

 
------------------------------------------------------------ --------------------------
 
------------------------------------------------------------ ----------------------------
 
Passiv preamp: Her ennu en ide til en passiv boks. 
Noble potmeter, kan være en mulighed. 
Omskifteren evt. en Elma med 3 indgange.
 
 
 
 
 
Læs om Audiomatus ICEpower stereo forstærker med 2 X 500 Watt -
ASP moduler. Se flere billdeder af modulerne nederst i gallery.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej Dennis Frie

Der en tråd du må læse, Tryk her.

Så blev vi så meget klogere  



Mange tak for linket, jeg vil strakts gå i gang med at læse

- beklager hvis jeg var helt galt på den.


__________________
Dennisfrie.dk

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted
 
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 01 April 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu læst tråden igennem men synes ikke en passiv pre lyder helt optimalt. Jeg har lige kopieret lidt fra et gammelt indlæg

Dennis Frie skrev:


Hvis jeg tager udgangspunkt i at IcePower-modulerne har en indgangsimpedans på 8.000 ohm - og en tommelfinger-regel der siger at udgangsimpedansen skal være 1/10 af indgangsimpedansen, så burde jeg skulle have fat i en forforstærker der har en udgangsimpedans på 800 ohm.

Citat:
Old electronics rule of thump was output impedence should be 10X less then input load(s) impedence being driven. Any further decrease in output impedence would have no benifit.

Citat:
Output impedance of a preamp is something most people don't think about, but can be influential to the sound. Lefty's rule of thumb (or thump, love that one) of having the preamp output impedance at least 1/10th of the power amp input impedance is sound advice. At this ratio, there will be only 0.83dB of loss in the interconnect. And since this is just a voltage divider loss, it will be constant throughout the passband.



Eller sagt på en anden måde. De 3k ohm udgangsimpedans der vil opnås ved brug af et potentiometer på ca. 10k ohm vil være omkring 3,75 gange højere end anbefalet.

Correct me if i'm wrong.

Ideen med at ændre et par modstande i indput bufferen er selvfølgelig en mulighed, men da de fleste komponenter er SMD komponenter, er det knap så let.

Har du selv prøvet at bruge en passiv pre? Og hvordan er dine erfaringer?

Alternativt kan man selvfølgelig bruge en input-buffer som det er blevet gjort ved visse af de kommercielle produkter, de koster bare et par tusinde kroner.


__________________
Dennisfrie.dk

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 April 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Dennis Frie

Har du læst side 2 på det link, hvor det bliver foreslået at lave en prøve opstilling
med 10K Ohm til ca. 25 Kr først. Jeg er ikke selv nået så langt.

Nu og her klare mit BeoVision TV's PowerLink udgang opgaven med bravur.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 01 April 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Dennis Frie

Har du læst side 2 på det link, hvor det bliver foreslået at lave en prøve opstilling
med 10K Ohm til ca. 25 Kr først. Jeg er ikke selv nået så langt.



Jo tak - jeg har selv overvejet at teste det en dag. Lige i øjeblikket har jeg dog et par DIY højtalere der kræver en del af min tid.

Det var skam heller ikke for at udelukke ideen om en passiv preamp - mere for at gøre opmærksom på, at det formegentlig ikke er det perfekte match nu du skrev "enkelt volumestyring af ICEpower".


__________________
Dennisfrie.dk

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted
 
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 01 April 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Dennis Frie skrev:
[QUOTE=Peter Pan]

Dennis Frie

Har du læst side 2 på det link, hvor det bliver foreslået at lave en prøve opstilling
med 10K Ohm til ca. 25 Kr først. Jeg er ikke selv nået så langt.



Jo tak - jeg har selv overvejet at teste det en dag. Lige i øjeblikket har jeg dog et par DIY højtalere der kræver en del af min tid.

Det var skam heller ikke for at udelukke ideen om en passiv preamp - mere for at gøre opmærksom på, at der kan være visse komplikationer i forbindelse med brugen af en passiv preamp, specielt i forbindelse med ICEpower modulerne der som standard har en så lav indgangsimpedans. 

__________________
Dennisfrie.dk

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted
 
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 01 April 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

En buffer vil formegentlig være den bedste løsning.

Følgende projekt ser rigtig spændende ud, og jeg vil da tro det spiller bedre sammen med IcePower modulerne pga. bufferen.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67165&P N=1


__________________
Dennisfrie.dk

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 April 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Ja man skal være opmærksom på at div. ICE moduler ikke har samme impedans på indgangstrinet. Jeg bruger 500 Watt ASP moduler.

ML_CLS skrev:
  

ICEpowe 250 asx "Is-pindene" opgiver på side 22 i deres specsheet min. impedansen til at være lavest 8KOhm over "the audiobandwidth" (øh! en ny smart dynamisk målemetode)..., for ligeledes på side 22 vises der også et diagram som viser at der reelt FYSISK sidder 270KOhm par. med 47KOhm ..., kan aldrig blive til 8KOhm uanset at der er en relativ "lav" impedans på selve det aktive indgangstrin efter de passive komponenter i indgangen

Så det du skal bruge er et pot af de viste på højst 20KOhm,

vælg 10KOhm versionen for at være på den sikre side mht. , at du ikke får evt. hørbart diskant tab, det kan forkomme enten ved lange kabler (+ 1-1.5 meter) eller at kablerne har en høj egen kapacitet

jeje skrev:
Springene i lydstyrke mellem de forskellige trin er praktisk taget den samme over hele mellemområdet. Kolonnerne "R attn" er modstandsværdierne i attenuatoren taget fra http://www.goldpt.com/r_series.html.
 
 
Infinity skrev:
Det overrasker mig, at forskellen ikke er større.
 
Således har jeg beregnet det:
 
Om man vil vælge 5k eller 10k har ikke den stor betydning for ASP 500. 5k vil have en lavere egenstøj, men 10k pottens egenstøj er givetvis lav nok. Indgangsimpedansen er rigtige og  ud fra  det ville jeg også vælge 10K.
 
Jeg ville købe et billigt 10k drejepot, stereo og lave en prøveopstilling! Det vil koste ca. 25 kr. Og jeg ville samtidigt undersøge om forskellen i udgangsniveau mellem de forskellige lydkilder generer. Det kan måske være irriterende, hvis man skal dreje på lydstyrkeknappen ved valg af ny lydkilde.
 
Det er en god ide med denne prøve opstilling, vi køre jo alle med forskellige indput kilder og ICEpower moduler.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 86 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes