| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har problemer med statisk elektricictet på en del af mine vinylplader, hvordan slipper jeg af med det?
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 06 Maj 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
Jeg har problemer med statisk elektricictet på en del af mine vinylplader, hvordan slipper jeg af med det?
|
|
|
Hvis man stadig kan købe de der antistat-pistoler så vil du sikker kunne undgå det værste knalderi, men det egentlige problem er dig selv og dit boligmiljø.Din pladespiller/måtte/pladebørste bør også sættes på observationslisten
Hjemme har jeg ikke leveret en enste statisk udladning siden 1983.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halø i (old-)tråden.
Jeg har inden for de sidste par dage oplevet akkurat det samme.
der er statisk skrat på alt hvad jeg spiller, og når jeg vender en plade, vil filtmåtten rigtig gerne følge med. det er, som om den klæber sig til pladen. Jeg bruger en kulhårsbørste, som i sig selv jo netop ikke skulle kunne opbygge statisk elektricitet, men... holdt i en bestemt vinkel over pladen, er det tydeligt at den yderste række hår tiltrækkes af pladen.
Findes der andre metoder til at undgå denne statiske buildup, eller er der ingen vej uden om en pistol af en art?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt med potteplanter i rummet, så luftfugtigheden ikke bliver for lav. Det kræver dog at man vander dem.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så, en relativt høj (relativ) luftfugtighed er godt i denne sammenhæng? Så hænger tingene måske alligevel smukt sammen. det gode vejr de sidste par døgn har jo nok lokket een til at lade vinduer og døre stå ganske meget åbne, så den friske pollen kunne komme ind .
Ok. Tak for svar, spencer. Prøver at hapse nogle buske fra naboen
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjælper at vaske dem. Og det holder temmeligt længe.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale Permostat. Det virker helt fantastisk. Efter en enkelt behandling er pladerne antistatiske for tid og evighed. Jeg har plader, som fik en behandling for mere end 25 år siden, og de er stadig antistatiske 
Jeg tror ikke man kan købe det i Danmark længere. Jeg køber det selv i UK. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man generelt sige moget om, hvorvidt nye plader har større tendens til statisk buildup end ældre?
det virker nemlig, som om problemet er klart mere udpræget på de nyeste af mine plader, særligt de 2 jeg købte i fredags.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Halø i (old-)tråden.
Jeg har inden for de sidste par dage oplevet akkurat det samme.
der er statisk skrat på alt hvad jeg spiller, og når jeg vender en plade, vil filtmåtten rigtig gerne følge med. det er, som om den klæber sig til pladen. Jeg bruger en kulhårsbørste, som i sig selv jo netop ikke skulle kunne opbygge statisk elektricitet, men... holdt i en bestemt vinkel over pladen, er det tydeligt at den yderste række hår tiltrækkes af pladen.
Findes der andre metoder til at undgå denne statiske buildup, eller er der ingen vej uden om en pistol af en art?
Mvh
Brok
|
|
|
Hej
Jeg har fundet udaf at kontakten tit svigter på kulbørster, da der under aluminium sidder et stykke kobber der skal have forbindelse til aluminiumet, ellers virker børsten ikke. Prøv lige at Ohm'e fra kulbørsterne til aluminiumet, så er der garanteret ikke forbindelse, som der skal være, og dermed ingen afladning af den statiske elektricitet, du virker som jord.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
witzel skrev:
|
|
|
|
Hvis man stadig kan købe de der antistat-pistoler så vil du sikker kunne undgå det værste knalderi, men det egentlige problem er dig selv og dit boligmiljø.Din pladespiller/måtte/pladebørste bør også sættes på observationslisten
Hjemme har jeg ikke leveret en enste statisk udladning siden 1983.
|
|
|
De kan købes endnu.
http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/Product _ID/1092 __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
perbnil Lukket konto

Lukket efter ønske
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.needledoctor.com har også statpistoler, de kan også fåes herhjemme dog i en mindre fiks udgave, i elektronikbranchen bruger man noget der kaldes ion blæsere disse gør det samme kan fåes ved diverse elektronikfirmaer
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Jeg kan anbefale Permostat. Det virker helt fantastisk. Efter en enkelt behandling er pladerne antistatiske for tid og evighed. Jeg har plader, som fik en behandling for mere end 25 år siden, og de er stadig antistatiske 
Jeg tror ikke man kan købe det i Danmark længere. Jeg køber det selv i UK.
|
|
|
Jeg kan istemme dette foreslag. Bruger det selv og også plader med 25 år på bagen er fri for det statiske __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
perbnil skrev:
| www.needledoctor.com har også statpistoler, de kan også fåes herhjemme dog i en mindre fiks udgave, i elektronikbranchen bruger man noget der kaldes ion blæsere disse gør det samme kan fåes ved diverse elektronikfirmaer |
|
|
Jeg har i 25 år brugt en "Nagaoka Kilavolt No.103". Det er en slags antistatpistol uden at have form som en pistol. Virker fantastisk godt - og er tilsyneladende holdbar! ;-)
Den produceres sikkert ikke længere, men kan måske skaffes ad obskure kanaler?
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
a2zinck Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
no offense, men det lyder sgu nasty
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 21 Marts 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjovt på min ændre OC5 der knalder det helt vildt... det gjorde ikke ikke nær så meget på min lyra... og meget lidt på min nye Sumiko... så det må have noget med pick uppen også at gøre:-)
og har skiftet med de tre på en dag...så
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |