Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Minianlæg til 2000 kr.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cycon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har et halvgammelt JVC minianlæg i soveværelset der er begyndt at brokke sig under afspilning af cd'er og jeg tænkte derfor på at udskifte det med et nyt til en overkommelig pris, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter...

Sagen er nemlig den at det er meget sjældent at jeg hører musik i soveværelset og derfor synes jeg at det er lidt dumt at bruge mange penge af min i forvejen slunkne økonomi på et anlæg der sjældent bliver benyttet.

Jeg har set i andre tråde at i anbefaler Denon D-M31 med Gale 3020 til 2999,- fra HIFI-klubben, men som i kan se i overskriften er det lige 50 % mere end jeg har lyst til at bruge - så jeg tænkte på om ikke Sony eller Philips laver noget nogenlunde godt til en mere overkommelig pris?

Har i nogle forslag?

På forhånd tak!
Til top Vis Cycon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cycon

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

For 2000 burde det være muligt at finde noget fornuftigt brugt grej (receiver, CD + højttalere). evt. det Denon-anlæg du selv er inde på.

Hvis soveværelsesanlægget ikke er til "seriøst" brug kan du evt. bare købe en ghettoblaster.

mvh Klaus

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Find noget Sony - det bliver ved med at spille i mange år.

Lidt sund fornuft er vist det vigtigste at have med når man skal købe. Køb det er har mindst lighed med et rumskib, så er du ikke helt ved siden af

Cycon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:
For 2000 burde det være muligt at finde noget fornuftigt brugt grej (receiver, CD + højttalere). evt. det Denon-anlæg du selv er inde på.

Hvis soveværelsesanlægget ikke er til "seriøst" brug kan du evt. bare købe en ghettoblaster.

mvh Klaus

Jeg ville foretrække et minianlæg - skal ikke have et eller andet skrummel stående i mit soveværelse.

Frede1977 skrev:
Find noget Sony - det bliver ved med at spille i mange år.

Lidt sund fornuft er vist det vigtigste at have med når man skal købe. Køb det er har mindst lighed med et rumskib, så er du ikke helt ved siden af

Ja jeg tror jeg vil gå ned i Fona m.fl. og se hvad de har fra Sony. De laver vist nogle rimelig fornuftige ting i et behersket design...

Jeg er nu lidt lun på det Denon, men for s.... det er mange penge at bruge på at opfylde så lille et behov!

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

HK tager faktisk lidt røven på deres kunder - DM31 er et minianlæg MED højttalere, det HK sælger er kun CD-reciever-delen, som i virkeligheden har et andet produktnavn.

Hvis du køber et DM31 i tyskland kan du få det til ca. 2500 m. transport, hvis jeg husker ret, MED de små medfølgende højttalere. De er ikke fantastiske, men ej heller så pokkers ringe.
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

Cycon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Er det noget du har et link til?

Cycon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Mumrik skrev:
HK tager faktisk lidt røven på deres kunder - DM31 er et minianlæg MED højttalere, det HK sælger er kun CD-reciever-delen, som i virkeligheden har et andet produktnavn.

Hvis du køber et DM31 i tyskland kan du få det til ca. 2500 m. transport, hvis jeg husker ret, MED de små medfølgende højttalere. De er ikke fantastiske, men ej heller så pokkers ringe.

Jeg har fundet det over nettet fra Tyskland for ca. 2.650 kr. - altså blot en besparelse på 350 kr. ved at vælge det med Denons egne højttalere...

Links:

2.650 kr. hos Teknichdirekt.de:

http://www.technikdirekt.de/

2.999 kr. hos Hifi-klubben:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/systemer

Sidst men ikke mindst, sælger Hifiklubben dem også med nogle Gale højttalere der hedder Gold Monitor, som igen skulle være en tand bedre, til 3.299 kr:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/systemer

Hvad siger i?  Er Denons højttalerne gode nok? Eller er Gale 3020 de 350 kr. ekstra værd? Er Gale Gold monitor yderligere 300 kr. ekstra værd?

mathae-us
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

ellers er der også JVC`s fantastiske mikroanlæg, som vandt prisen i 99, for Europas mindtse mikroanlæg, der til ligemed spiller ret overbevisende godt! anlægget kostede i sin tid 5000kr, og du kan vel i dag få det nyt til 2200 mener jeg. det hedder JVC UXMD 9000R og er både med minidisc, og cd. og så er det pænt og enkelt! samtidig spiller det meget rent og dybt, i forhold til størrelsen. bare et forslag! 

Cycon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

mathae-us skrev:
ellers er der også JVC`s fantastiske mikroanlæg, som vandt prisen i 99, for Europas mindtse mikroanlæg, der til ligemed spiller ret overbevisende godt! anlægget kostede i sin tid 5000kr, og du kan vel i dag få det nyt til 2200 mener jeg. det hedder JVC UXMD 9000R og er både med minidisc, og cd. og så er det pænt og enkelt! samtidig spiller det meget rent og dybt, i forhold til størrelsen. bare et forslag! 

Mener du det der popsmarte et, med blå lys og vertikal cdafspiller? No way...

mathae-us
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

ja lige præcis Cycon. har du hørt det spille? Har det selv ude i køkkenet skal jeg lige gøre dig opmæsrksom på.. 

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Hehe, jeg har en ven der har det anlæg. Fancy ser det ud, men jeg har ikke rigtigt hørt det spille endnu... han har desuden sat minipods til...
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

Cycon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

mathae-us skrev:
ja lige præcis Cycon. har du hørt det spille? Har det selv ude i køkkenet skal jeg lige gøre dig opmæsrksom på.. 

Ja jeg har hørt det spille og det lyder godt nok - det er bare ikke lige mig udseendesmæssigt...

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hmm hvis du går i fona eller lignende, så prøv at bede om at højre anlæget med et sæt bedre højttalere.

De medfølgende højttalere er ofte så dårlige at det er utroeligt!!!

Ofte kan det betale sig at købe billigere anlæg plus løse højttalere

så for 2000,- ville jeg finde et anlæg til ca 12-1300,- og så sælge højttalerne for en 50'er og købe fx de billlige Gale eller brugt...

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes