Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD TV - ja selvfølgelig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gismo987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa, er ny på det her forum, men har fået at vide at i ved hvad i snakker om ;)

Jeg skal ud og købe LCD Tv og jeg har godt forstået at det er meget op til en selv hvornår et billede er godt osv..

Men derfor vil jeg gerne bare høre, hvis i har et LCD-tv, hvilket har i og er i tilfredse med billedet, når i ser alm. tv-kanaler (analogt signal) ? er der nogen svagheder ved det i har købt osv. ?

Håber i vil være behjælpelige

Til top Vis Gismo987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gismo987

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Har et Philips 9986, som jeg er ovenud tilfreds med.

Styrker er der mange af: gode features og gode zoom-indstillinger (6 stk. ink. autoformat), god kontrast (1:800), responstid (12ms) og lysstyrke (1:500). Lækkert design syntes jeg, men det fylder lidt mere i bredden end mange syntes er rimeligt. Ambilight medvirker til at give en dybere oplevelse ved eksempelvis DVD afspilning, som virkelig er fantastisk - med det digitale signal fungerer DVD-afspilning endnu bedre. Gode tunere der giver et acceptabelt billede ved antennesignal (2stk - PAP/PIP) og nogenlunde lyd (ikke mange LCD leverer et fantastisk lydbillede). Men den største force er nok de billedforbedrende kredsløb, såsom PixelPlus2, Digital Natural Motion, 3Dkamfilter osv. som gør at opløsningen på 1366x768 yder optimalt.

Svagheder ved modellen kan siges at være, at den er behæftet med mange fabrikationsfejl, alt lige fra en summen fra ambilighten til mærkværdige mangler. Fx. kunne man ikke skrue en af de bagerste skruer til at holde skærmen på foden i den første model jeg havde, uden samtidig at fjernsynet gik ud!? Desuden mangler der stadig lidt i kontrastforhold og farverne er stadigvæk lidt mere 'flade' end på CRT og Plasma. På trods af signalforbedring i skærmen, er den stadig en smule afhængig af et nogenlunde signal (DR, DR2, Charlie, TV2, Zulu står flot, men det halter lidt med 3, 3+ og TVDK + 5), men det er stort set et problem over en bred LCD-kam (hvilket forstærkes af den høje opløsning).

Hvis jeg var dig sparede jeg pengene et par måneder indtil august, hvor Philips lancerer deres 2005-model. Der skulle ske rigtig meget med kvaliteten helt overordnet set. Se eventuelt andre tråde om det ny Philips LCD.  

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes