Emne: CD’ens kvalitet bliver dårligere! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
... på nogle punkter. Det er bl.a. MP3-afspillernes vinden frem som bruges som undskyldning.
The music you are playing on CDs now is in poorer quality than before. The record producers are allowing for the fact that many are downloading the music to their mp3 player, and details that are being heard well on CD disappears on a smaller mp3 player.
Hallgeir Rustan at Stargate Studios says they are taking into consideration to what format the music in the end is being listened to.
- We are thinking a lot of the radio when we are producing and not least when we're mixing music, because in the end it's there the music will be played the most today, says Hallgeir Rustan at Stargate Studios in Trondheim.
Det er virkeligt skod at tænke på, men jeg, glæder mig alligevel til Lene Marlins nye album, men frygter lidt om lyden er tynd 
Kilde (og resten): http://www.lene-marlin.no/index.php?option=com_content&t ask=view&id=204
Jeres mening omkring dette?
---
Michael
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
|
... på nogle punkter. Det er bl.a. MP3-afspillernes vinden frem som bruges som undskyldning.
The music you are playing on CDs now is in poorer quality than before. The record producers are allowing for the fact that many are downloading the music to their mp3 player, and details that are being heard well on CD disappears on a smaller mp3 player.
Hallgeir Rustan at Stargate Studios says they are taking into consideration to what format the music in the end is being listened to.
- We are thinking a lot of the radio when we are producing and not least when we're mixing music, because in the end it's there the music will be played the most today, says Hallgeir Rustan at Stargate Studios in Trondheim.
Det er virkeligt skod at tænke på, men jeg, glæder mig alligevel til Lene Marlins nye album, men frygter lidt om lyden er tynd 
Kilde (og resten): http://www.lene-marlin.no/index.php?option=com_content&t ask=view&id=204
---
Michael
|
|
|
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har bemærket noget generelt fald i lydkvaliteten af CDere. Jeg har lyttet intenst siden dit indlæg kom, men NEJ, jeg kan ikke høre større variation i kvaliteten end der altid har været.
Det der altid har undret mig, er forskellen i indspilningskvalitet (både CD og LP) når jeg sammenligner Jazz / Klassisk med Rock-Pop. Jeg har mange superindspilninger af Jazz / Klassisk fra 50erne og 60erne, men det samme kan ikke siges om Rock/Pop. Er der bevidst blevet "fusket" med kvaliteten af Rock/Pop indspilningerne? Man skulle næsten tro det. Mit største problem er, om div. Rock/Pop indspilninger er værd at købe. I forretningerne er det jo umuligt at bedømme kvaliteten pga deres hovedtelefoner med indbygget "loudness-effekt". Som følge heraf læser jeg altid fagtidsskrifter, hvor også indspilningskvaliteten bliver bedømt. Eks.: HiFi News, Audio, StereoPlay, HiFi og Musik osv.
Noget jeg har bemærket, er at indspilningskvaliteten af musik-DVDere er stigende. I starten lød de som ren spekulation, men nu synes jeg tit, at lyden er bedre end den tilsvarende CD. Andre der har kommentarer om dette emne???
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
rock/ pop er til produceret til at lyde godt i bilen, via radioen, jeg tror at det er denne "optimering" der er problemet.
mht DVD så syntes jeg også at kvaliteten er meget svingende der.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
|
---
Michael
|
|
|
Jeg synes egentlig, at kvaliteten af den første Lene Marlin var ret ringe allerede. Jeg har ofte tænkt på, om man kunne sige, at hun var inspireret kraftigt af Nathalie Merchant f.eks på Tigerlilly eller om hun plagierede kraftigt. Så hvis kvaliteten skulle gå yderligere ned.......
Men det handlede måske slet ikke om musikkens kvalitet..... Sjovt, som indlægget og kommentarerne fra citatet af Hallgeir Rustan ellers fuldstændigt kunne bruges i sådan en debat.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
MichaelJDK skrev:
|
---
Michael
|
|
|
Jeg synes egentlig, at kvaliteten af den første Lene Marlin var ret ringe allerede. Jeg har ofte tænkt på, om man kunne sige, at hun var inspireret kraftigt af Nathalie Merchant f.eks på Tigerlilly eller om hun plagierede kraftigt. Så hvis kvaliteten skulle gå yderligere ned.......
Men det handlede måske slet ikke om musikkens kvalitet..... Sjovt, som indlægget og kommentarerne fra citatet af Hallgeir Rustan ellers fuldstændigt kunne bruges i sådan en debat.

|
|
|
Husker også stadig da jeg første gang hørte Julies album ("Julie" - debuten) på noget der lød væsenligt bedre end et minianlæg... hendes ellers ok numre, blev... jahh, det klarede det ikke. Har ikke hørt den siden. Det er ikke til at holde ud. Det kunne jo lige så godt være 128 Kbps MP3 
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|