Hej - Jeg ved godt at man generelt får, hvad man betaler for. Det er i al fald, hvad man ofte hører om kvalitet. Men hvad så med den virkelige verden, hvor jeg næppe er den eneste, der har få penge, men masser af kvalitetsbevidsthed?
Hvis man har fuldtidsjob, er det lettere at have det dyre grej. Jeg har taget et initiativ med denne tråd. Hvad er muligt for færrest mulige kroner?
Hvor godt kan det blive til få penge? Sådan noget stimulerer fantasien, for man må regne den godt ud for at finde kvalificerede løsninger.
Selv opererer jeg med tre nøgler til musikglæde.
1. Jeg har købt nogle Koss Porta Pro hovedtelefoner til min transportable afspiller.
2. Jeg har arvet min svigerforældres Blaupunkt køkkenradio, der spiller dejligere
end nutidens tilsvarende radioer, og bringer megen musikglæde fra radioen.
3. Jeg låner Cd´ere på biblioteket på 14 dages lån. Det er gratis, og udvider min
mulighed for at høre ny musik.
Men så er der anlægget. Her har jeg sammensat et anlæg bestående af
en AMC cvt 3030 integreret forstærker med rør, et sæt B & W DM 302 højttalere,
og en Dual pladespiller med en Ortofon 20 pick up, som jeg har valgt fordi den
er så musikalsk til prisen. Med hensyn til CD spillede jeg indtil fornylig på en Marantz CD 6000 Special Edition. Lige nu spiller jeg på en SONY CD/DVD, men
vil snart have LUXMANs LV 103 med rør.
Priser:
AMC forstærker til 900 kroner brugt.
Dual pladespiller var et loppemarkeds fund hos spejdergruppen.
Pick uppen kostede 400 som ny i Top Sound på Østerbrogade.
Højttalerne kostede 1600 i Hifiklubben i 1999.
Marantzen kostede 3000 som ny, men er solgt.
DVD/CD var gratis, fordi min svoger var ked af at den ikke kunne spille
brændte skiver.
Kabler? - Gå ind i hifiklubben og spørg om ikke de har et gammelt demokabel liggende. Jeg har suppleret med et SUPRA signalkabel til 500.
Jeg vil altså gerne stå for en tråd her på siden, der handler om mest muligt
for færrest mulige penge - for sportens skyld, men også som et råd til studerende og lignende folkefærd.
Og jeg vil gerne høre hvad I andre synes. Og hvad I kan foreslå.
Det kan jo også handle om placering af grej mm og forbedring af lytterum, samt
overenskomster når man flytter sammen med kæresten med B og 0 anlægget.