Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jamo Surround sæt .. hvilken sub? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

For at følge op på tidligere tråd om emnet, er jeg jo igang med at samle et budget surround-sæt ud af brugte elementer.

Mit setup ser p.t. ud som flg.:
Front: 2x Jamo Cornet 175 (90w / 4 ohm)
Bag: 2x Jamo Surround 200 (50w / 8 ohm)
Center 1x Jamo Center 200 (80w / 8 ohm)

Jeg har endnu ikke fået det afprøvet helt optimalt endnu, men det lyder på de små tests jeg har haft indtil videre, til at de passer ok sammen..

Men nu mangler jeg jo en sub... jeg har umiddelbart kig på Jamo SW600, som vel nok kan erhverves for lige under en tusse.. men er der andre interessante alternativer (gerne i samme prisklasse, brugt)?

OG.. hvis jeg vil sætte et 6.1 system op, er der så nogen baghøjttaler jeg kan bruge til dette? Jamo Surround er jo optimeret til enten højre eller venstre side, så det skal altså ikke være sådan en... 

/Christian

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hmm.. slet ingen der vil gi' sit besyv med?

Jeg regner med at få indkøbt en Yamaha RX-V 450 indenfor nærmeste fremtid, det skulle vel ikke gi' de store problemer til min opsætning..?

/Christian

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk, det samme højtaler set dog med en anden center (som jeg ikke er tilfreds med) og jeg tror at SW600 vil egne sig godt til det. jeg har dog en noget stører sub i mit set fordi jeg fandt den biligt brugt, det er en Jamo Sw3015 THX med 15" enhed jeg har set dem brugt til omkring 3-4000 kr, ny prisen for den er 9.995 kr 
Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Thunderhawk skrev:
Jeg har faktisk, det samme højtaler set dog med en anden center (som jeg ikke er tilfreds med) og jeg tror at SW600 vil egne sig godt til det. jeg har dog en noget stører sub i mit set fordi jeg fandt den biligt brugt, det er en Jamo Sw3015 THX med 15" enhed jeg har set dem brugt til omkring 3-4000 kr, ny prisen for den er 9.995 kr 

Jeg har fundet (og købt) en brugt SW600 til en tusse. Jeg skal afhente den næste uge, så... nu glæder jeg mig til at få hele sættet sat op  Nå ja, og så kan det være det snart er på tide at jeg får købt den surroundreceiver

/Christian

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået tilbudt en ekstra Center højttaler (Center 200), som så burde passe i klang til mit nuværende sæt... den skulle så fungere som center baghøjttalere.. kan det lade sig gøre at bruge den som baghøjttaler, eller er det overkill?? Jeg har jo et lille problem med at finde en højttaler der kan fungere som center bag, men at bruge en center højttaler er måske en lidt for dyr løsning...

/Christian

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Om det er overkill kommer and på prisen. men teknisk er der ikke noget i vejen den eneste forskel på en center og en alminlig højtaler er at den er magnetisk afskærmet.

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes