Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W 804S eller andet til 30k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen som har lagt øre til B&Ws nye S serie. jeg tænker på modellen 804Sog hvad er jeres reaktioner/lytteindtryk på denne spændende højttaler.

Påtænker at give den et lyt og gerne i hjemlige omgivelser. Skal kombineres med Bladelius THOR amp/FREjA cd. Det kunne dog være rart at høre hvad jeres mening var inden jeg begav mig ned i klubben. Andre alternativer i denne prisklasse kunne også være interessante at høre. Havde i nogle forslag der

Nogle ville nok nævne Vienna Acoustics Beethoven Grand og ja den skal høres !!

På forhånd tak

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Når du nu alligevel sidder i HFK på et tidspunkt ville jeg da lytte til Helicon 400. Efter min mening en bedre højttaler end den gl. 804. Har desværre ikke hørt den nye 804 og hører gerne din mening, når du har lyttet. Et alternativ er at gå i Speakers Corner og høre SF Grand Piano Domus og Amphion Xenon (hvis de stadig har den). Har kun lyttet kort til den nye SF, som jeg ikke kan lide - for indelukket og buldrende i bassen. Hvis du i forvejen er lidt til B&W er det nok ikke noget, men Amphion er interessant. Har i øvrigt også lyttet kort til VA uden at blive imponeret.
Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

I januar/februar var jeg rundt og lytte til alle højtalere i den prisklasse jeg kunne komme i nærheden af. Inkl. B&W og Vienna Acoustics.
Vinderen blev AudioVector Mi3 Avantgarde med QRS Merkurius på en andenplads.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Skal det absolut være nyt for eller er der jo rigtigt meget spændende ?

Men hvis det skal være nyt så, hvis det var mig, ville jeg også tage et lyt på ML Aeon I, ProAc, den nye Sonus Faber serie, Dali Helicon 400, Shahinian Arc og Compass.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Skal det absolut være nyt for eller er der jo rigtigt meget spændende ?

Men hvis det skal være nyt så, hvis det var mig, ville jeg også tage et lyt på ML Aeon I, ProAc, den nye Sonus Faber serie, Dali Helicon 400, Shahinian Arc og Compass.

hej Jesper

Du nævner Martin Logan som en af alternativerne. Er på nogle områder meget betaget af ML lyden, men er dog lidt i tvivl om jeg kan udnytte dens kvaliteter i mit nuværende lytterum. Den kræver trods alt en del til bagvæggen og siderne og er lidt kritiske mht. placering eller er det en skrøne !. Så ellers et brugt sæt Ascent her på sitet til 25k . Jeg har ikke hørt Sonus Fabers nye serie men set ud fra Cremonas synspunt laver de lækre ting. Mht. Dali har jeg tidligere været ejer af Dali Grand som jeg ikke var specielt begejstret for, men den Helicon ser nu indbydende og spændende ud. Mit lydideal går noget i retning af min nuværende Avance Super Magnum med en tør og dyb bas, silkeblød diskant. Dog kunne jeg godt tænke mig en bedre og åben mellemtone og en  højere finish på kabinettet. Kort og godt lidt mere af det hele uden at det koster 1 mill

Generelt gør Avancen det nu rigtig godt ! til prisen

Jeg kender intet til de øvrige du nævner

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Hej...

Kan kun varmt anbefale DALI Helicon 400, de lyder godt - og er meget smukke i kirsebærtræ og deres pianolak, men de er også meget kritiske med hvad du spænder for dem - kabler, forstærker m.m. samt placering - de er 46 cm dybe og skal stå mindst 25 cm fra bagvæggen.. de har været en stor udfordring for mig, og jeg har lært en del om kabler m.m. jeg måtte lige af med kr. 7.000,- ekstra til nye kabler, før jeg syntes lyden sad lige i skabet...!

mvh. Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Har du læst testen af 805 i hifidelity?.DE skriver at den gamles negative sider er væk,og at den spiller fantastisk.Den metalagtige diskant er væk.Men smag er selvfølgelig forskellige.Jeg har selv hørt den(804)og syntes selv at det er noget af det bedste jeg har hørt(meget neutral)syntes at audiovector spiller alt for skinger.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:

Hej

Er der nogen som har lagt øre til B&Ws nye S serie. jeg tænker på modellen 804Sog hvad er jeres reaktioner/lytteindtryk på denne spændende højttaler.

Påtænker at give den et lyt og gerne i hjemlige omgivelser. Skal kombineres med Bladelius THOR amp/FREjA cd. Det kunne dog være rart at høre hvad jeres mening var inden jeg begav mig ned i klubben. Andre alternativer i denne prisklasse kunne også være interessante at høre. Havde i nogle forslag der

På forhånd tak

Hej igen

Var idag inde at lytte på :

Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand.

Den speaker rykker !!!! Utrolig stram lyd med meget stort lydbillede. Flot detaljering og stram bas og de spiller sgu musik. Meget positiv oplevelse dog synes jeg at den er pænest med frontstof. Der blev spillet på Musical Fidelity grej hos tape connection

B&W 804S

Kendetegnende for B&W er at de laver nogle lækre sammenskruede æsker, som oser langt væk af kvalitet, men lydmæssigt skuffede de på det opstillede elektronik som bestod af Thule ia350 samt en større cd. Det er som om at B&W klinger bedst med varmtklingende udstyr. Bevares bassen var flot med stram bund, men diskant og mellemtone gjaldede lidt for meget efter min smag. Den skal dog have en chance under hjemlige betingelser og Bladelius grej.

Dali Helicon 400

Disse speakers har høj WAF. De er flotte og ligner en million og spille musik det kan de sørme også.  De skal afgjort have en chance. Dog tror jeg ikke at jeg vil opnå en kæmpe lydforbedring iforhold til mine Avance 

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

hehe ja B&W på THULE, det dutter ikke,har kun selv den gamle 804N på classe', det duer, men som du selv er inde på få dem hjem før du danner dig et indtryk,godtnok en skam jeg bor så langt væk fra TC de VA lyder da interresante.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Transient skrev:
Transient skrev:

Hej

På forhånd tak

Hej igen

Den speaker rykker !!!! Utrolig stram lyd med meget stort lydbillede. Flot detaljering og stram bas og de spiller sgu musik. Meget positiv oplevelse dog synes jeg at den er pænest med frontstof. Der blev spillet på Musical Fidelity grej hos tape connection

B&W 804S

Kendetegnende for B&W er at de laver nogle lækre sammenskruede æsker, som oser langt væk af kvalitet, men lydmæssigt skuffede de på det opstillede elektronik som bestod af Thule ia350 samt en større cd. Det er som om at B&W klinger bedst med varmtklingende udstyr. Bevares bassen var flot med stram bund, men diskant og mellemtone gjaldede lidt for meget efter min smag. Den skal dog have en chance under hjemlige betingelser og Bladelius grej.

Dali Helicon 400

Disse speakers har høj WAF. De er flotte og ligner en million og spille musik det kan de sørme også.  De skal afgjort have en chance. Dog tror jeg ikke at jeg vil opnå en kæmpe lydforbedring iforhold til mine Avance 

Hej.

Yep har også hørt V.A. Beethoven C.G. inde i TapeConnection også på deres Musical Fidelity og ja det rykkede kanont meget, og lur mig om der ikke er et sæt til salg her på siden....

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;iAd=37943

Så bliver det vist ikke bedre til prisen

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:
Transient skrev:
Transient skrev:

Hej

På forhånd tak

Hej igen

B&W 804S

Dali Helicon 400

Hej.

Yep har også hørt V.A. Beethoven C.G. inde i TapeConnection også på deres Musical Fidelity og ja det rykkede kanont meget, og lur mig om der ikke er et sæt til salg her på siden....

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=37943

Så bliver det vist ikke bedre til prisen

Jeps, har set annoncen. Jeg har bare et problem ! Nemlig de likvide midler og et sæt Avance som står og fylder op (er sat til salg, men ikke for enhver pris)

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Transient: Ja, du må ikke danne det endelig indtryk ud fra Thule og B&W, det er efter min mening et mismatch der vil noget. Nææh, smid eks. noget Holfi på B&W så begynder det at ligne noget. Vedr. ML så du har ret, de vil gerne have noget plads, og lyden er bestemt ikke noget for alle. Dali Helicon 400 vil også gerne have masser af plads ellers går det temmeligt galt i bassen.

Audio Art på Frederiksberg forhandler ProAc.

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Transient: Ja, du må ikke danne det endelig indtryk ud fra Thule og B&W, det er efter min mening et mismatch der vil noget. Nææh, smid eks. noget Holfi på B&W så begynder det at ligne noget. Vedr. ML så du har ret, de vil gerne have noget plads, og lyden er bestemt ikke noget for alle. Dali Helicon 400 vil også gerne have masser af plads ellers går det temmeligt galt i bassen.

Audio Art på Frederiksberg forhandler ProAc.

Når du siger Proac, hvilke modeller tænker du så på. Var lige inde at studere deres hjemmeside. www.proac-loudspeakers.com De ser nu nice ud. Tænker du på D80 eller D100 og hvor ligger priserne ?. Har aldrig lyttet til Proac og er derfor for mig et ubeskrevet blad. Jeg bor i Århus og så vidt jeg ved har vi ingen der forhandler Proac. Hvordan lyder Proac iøvrigt ? 

OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

ProAc lyder glimrende, men er også lidt dyre. Har hørt D25 med et rigtigt godt resultat. En af de få der både er musikalsk og detaljeret. Koster ca. 30K. Lad dig ikke snyde af der kun er en 6½" enhed. De leverer masser af lyd og forbavsende god bas.
Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Transient: Ikke D80 og D100 de koster seriøst kassen, mere et sæt brugte 3.5, 3.8 eller D38 de burde kunne fåes for ca. 17-30K.

Og nej, den eneste forhandler pt. i Danmark er Audio Art. Personligt synes jeg de lyder fremragende, og med en dyb bas i forhold til enheder og kabinetstørrelse og så har de en fantastisk evne til at forsvinde i lytterummet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes