| Forfatter |
|
JkMa Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nu er der mange tråde vedr. køb over nettet i tyskland..
Men er der nogle som har erfaring med selv at hente et tv dernede og kan I anbefale en kæde/forretning ikke alt for langt væk fra grænsen??
På forhånd tak...
JkMa
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
At hente selv er fint nok....men hvis vi snakker 42" plasma/LCD, så skal man altså have en kassevogn, da apparatet siges at skulle transporteres lodret (dvs. en alm. st.car er ikke god nok).
Derfor kunne det være rart med en liste over gode forhandlere, som dels sender billigt og efter aftale og dels tager imod Visa-kort betalinger, så man kan fortryde betalingen, hvis varen er i stykker eller ikke kommer frem.
Er der nogen, der kender til sådanne gode steder ? __________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |
Audiophile Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bestilt et Thomson-lcd hos digitalo.de. De har ydet en god service og tv'et ankom med fragtmand og jeg betalte pr. efterkrav. I forhold til laveste pris i DK på tidspunkt for bestilling sparede jeg 25%.
Til prissøgning bruger jeg:
www.guenstiger.de
www.flimmerkisten.de
Hifi4all burde oprette en positivlíste med onlineforhandlere folk har haft en god oplevelse med!
Jeg har tidligere haft succes med www.big-screen.de, da jeg bestilte projektor.
I Flensborg er der to steder, der er gode til fysiske indkøb:
MediaMarkt og PROMarkt - for adresser kig her:
http://www.tyskepriser.dk/html/butikker.htm#anchorHIFI
P.S. Stol ikke på danske forhandlere, der kan alle mulige skrækeksempler på hvor galt det kan gå med onlinehandel, betaling, levering og garanti. Jeg har haft flere problemer med fysiske forretninger i DK end med online i Tyskland!
Pas dog på med bankoverførsler og tjek for eksempel her om der er andre, der kender forretningen.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad ikke de private transportfirmaer stå for transporten af produktet (DHL, UPS osv.). Det vil forvolde masser af besvær, tid og ressourcespild for modtageren hvis produktet bliver beskadiget under transport.
For mere info. læs nedenstående tråd.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23881&P N=1
|
| Til top |
|
| |
Severin Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også lige bestilt et Sharp LCD-TV på www.digitalo.de. De er meget hurtige pr mail og har ikke haft nogle problem endnu. Har bestilt det på efterkrav som jeg anser for det mest sikre når det handles over nettet i udlandet.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Severin skrev:
|
Jeg har også lige bestilt et Sharp LCD-TV på www.digitalo.de. De er meget hurtige pr mail og har ikke haft nogle problem endnu. Har bestilt det på efterkrav som jeg anser for det mest sikre når det handles over nettet i udlandet.
|
|
|
Det er også sikkert at betale med kreditkort f.eks. gennem PayPal. Man laver en indsigelse, hvis produktet ikke dukker op. Banken vil/skal hjælpe dig da de ejer kreditkortet. Banken kan/vil kun hjælpe dig, hvis du har betalt for et produkt men ikke har modtaget det.
|
| Til top |
|
| |
Kim Frede Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betaling med kreditkort og betaling med kreditkort via PayPal er IKKE det samme... så vidt jeg ved (hvis der er personer der har modsatrettede argumenter lytter jeg gerne).
Betaling via PayPal stiller, så vidt jeg husker, dig i en dårlige situation, hvis du vil gøre indsigelser overfor forhandleren, OG i denne forbindelse presser med at tilbageføre betalingen. Dit problem er mellem dig og forhandleren - ikke dig og PayPal (som jo reelt er den virksomhed, der har hævet penge på dit betalingskort), så i denne situation mener jeg ikke at banken vil kunne tilbageføre en betaling hvis dine argumenter for dette begrundes i en 3. part som (reelt) ikke har været involveret i transaktionen (set fra banken er "transaktionen" jo mellem dig og PayPal).
Jeg har muligvis misforstået reglerne på området - ovenstående er baseret på en debat i et andet forum for lang tid siden og er gengivet "som-jeg-husker-det" - så er der juridisk skarpe hjerner, som læser denne tråd vil jeg gerne have input til emnet... __________________ /Kim Frede
"Everybody needs money... that's why they call it money"
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Frede skrev:
|
Betaling med kreditkort og betaling med kreditkort via PayPal er IKKE det samme... så vidt jeg ved (hvis der er personer der har modsatrettede argumenter lytter jeg gerne).
Betaling via PayPal stiller, så vidt jeg husker, dig i en dårlige situation, hvis du vil gøre indsigelser overfor forhandleren, OG i denne forbindelse presser med at tilbageføre betalingen. Dit problem er mellem dig og forhandleren - ikke dig og PayPal (som jo reelt er den virksomhed, der har hævet penge på dit betalingskort), så i denne situation mener jeg ikke at banken vil kunne tilbageføre en betaling hvis dine argumenter for dette begrundes i en 3. part som (reelt) ikke har været involveret i transaktionen (set fra banken er "transaktionen" jo mellem dig og PayPal).
Jeg har muligvis misforstået reglerne på området - ovenstående er baseret på en debat i et andet forum for lang tid siden og er gengivet "som-jeg-husker-det" - så er der juridisk skarpe hjerner, som læser denne tråd vil jeg gerne have input til emnet...
|
|
|
Jeg må undersøge sagen igen. Det jeg skrev i min forrige tråd er, hvad jeg fik at vide af min bank. Jeg sender en mail til dem engang når jeg kommer hjem.
|
| Til top |
|
| |
janelne Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
| [Det er også sikkert at betale med kreditkort f.eks. gennem PayPal. Man laver en indsigelse, hvis produktet ikke dukker op. Banken vil/skal hjælpe dig da de ejer kreditkortet. Banken kan/vil kun hjælpe dig, hvis du har betalt for et produkt men ikke har modtaget det. |
|
|
Hvad er det der PayPal for noget? Hvorfor ikke bare bruge et almindeligt Visa-kort eller Master/Eurocard. Hvis der går "noget" galt med handlen er det bare at henvende sig til kortudsteder (typisk banken) og bede dem hjælpe dig med at lave en "indsigelse". Du vil skulle skrive under på en Tro&love-erklæring, på sagens kerne (problem). Det hævede beløb bliver tilbageført til din konto mens at sagen undersøges (typisk af PBS). Det er da nemt.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Kim Frede skrev:
|
Jeg har muligvis misforstået reglerne på området - ovenstående er baseret på en debat i et andet forum for lang tid siden og er gengivet "som-jeg-husker-det" - så er der juridisk skarpe hjerner, som læser denne tråd vil jeg gerne have input til emnet...
|
|
|
Jeg må undersøge sagen igen. Det jeg skrev i min forrige tråd er, hvad jeg fik at vide af min bank. Jeg sender en mail til dem engang når jeg kommer hjem.
|
|
|
Min bank anbefalede mig at kontakte PBS direkte, så går der ikke oplysninger tabt når de skal videre give Her hvad jeg skrev til PBS:
"
|
13-05-05 16:17
| Til: betalingskort@pbs.dk cc: Vedr.: Indsigelse for betaling med Visa kort. | Hej.
Jeg skriver til pbs fordi jeg har et spørgsmål vedrørende betaling med Visa kort gennem PayPal.
Jeg blevet henvist til pbs af min bankrådgiver fra SparNord bank Poul Henrik Jakobsen. Efter en samtale med min bank rådgiver er jeg kommet ti den opfattelse, at jeg vil være beskyttet af min bank, når jeg betaler for et produkt købt i udlandet og betalt gennem PayPal ved brug af mit visa kort, hvis produktet aldrig dukker op, dvs. hvis jeg ikke modtager produktet, så har jeg mulighed for at lave en indsigelse. Jeg er i midlertidigt kommet i tvivl efter at have læst nedenstående link fra HiFi4all. (Mit brugernavn er keyvan)
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23957&P N=1
http://www.paypal.com/
Kan jeg lave indsigelse for en betaling, hvis jeg ikke modtager produktet? (Jeg tænker på betaling både gennem PayPal eller Visa Kort)"
Her svaret til min mail:
"Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt i tvivl, men sikkerheden ved handel på internettet, er god her i Danmark.
Det er rigtigt, at du kan gøre indsigelse, hvis du ikke modtager den bestilte vare.
Hvis der - mod forventning - skulle opstå problemer, skal du henvende dig i dit pengeinstut, hvis du har betalt med VISA-kort eller Mastercard. Du skal oplyse dato for købet, forretningens navn mv. samt den vare eller service, du har betalt for.
Med venlig hilsen"
Jeg har med vilje slettet afsenderens navn fra PBS.
|
| Til top |
|
| |