Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: DanSpeak Oktave 1.2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Da det ikke ser ud som om jeg får fingere i B&W Matrix 805 så må jeg jo udvide min horisont lidt.

Jeg har i tankerne at prøve kræfter med DanSpeak Oktave 1.2. Jeg vi gerne hører hvad i har af erfaringer, både hvad angår surround sound og almindelig stereo. Jeg har tænk mig at suppler den med en go lille subwoofer.

Link til Oktave 1.2

http://www.danspeak.dk/Hjemmeside_Danspeak/produktiondanskea k/oktav12/oktav12.htm

Har i andre forslag til højttaler i samme fysiske størrelse, så høre jeg også gerne om det.

Takker

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Fremragende lille højtaler, kender udvikleren ganske godt! og har ofte hørt denne højtaler.

Til prisen er den en lille pærle!!

Kan kun sige god for den!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Fremragende lille højtaler, kender udvikleren ganske godt! og har ofte hørt denne højtaler.

Til prisen er den en lille pærle!!

Kan kun sige god for den!..

mvh.

Hvad siger så til Oktaven vs B&W Matrix 805'en?

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun hørt Octave 4.0. Den lyder som om den har et dyk på 5 db i mellemtonen og diskanten er meget lukket.

805 MATRIX er helt anderledes åben, men har B&Ws karateristiske løft i diskanten. Nogen synes godt om det, andre synes ikke om det.

Gå ned i hifiklubben og lyt til Dali, det lyder meget hen af Danspeak.

Du skal også huske, at hvis du køber Octave 1.2 og ikke kan lide den, så er det minimum ½ pris, nok nærmere 1/3 af nypris du kan få for den, hvis du vil af med den igen.

Køber du 805'erne, så får du nok meget tæt på det du har givet.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

De første Oktav 4 led lidt under nogle små fejl.. konfigurationen i de første af enheder og delefilter var mindre heldig.. og der har været en del besvær med denne..

Der blev forsøgt MTM konfiguration, forskellige enheder til mid, blandt andet PL18 - M18 fra Vifa samt ScanSpeak 8545.. og andre løsninger.. 2 - 3 samt 4 ordens filtre.. før der blev fundet den NU! værende faktisk ganske velfungerende og lydende konfiguration...  og for mange af disse "prototyper" blev faktisk solgt! hvilket ikke er så smart!..

De små modeller skulle efter hvad jeg har erfaret være helt optimale og på plads!!!..

B&W & Oktav er to forskellige ting... hvilken man kan lide er smag & behag! her kan jeg IKKE! rådgive!...

Dog lever ingen af dem op til MINE! krav til neutralitet og korekt opførsel / behandling af signalet og er begge at betragte som lidt mere fortolkere end jeg selv lige går efter! men som sådanne er de begge i hver sin ende glimrende små højtalere!!

Man får MEGET! bas output/fylde og dybde!!  via Oktav i forhold til B&W 805!!

Jeg har under alle omstændigheder ikke noget forbehold ved at anbefale de fine små Oktav 1,2..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak til jer begge to, og kan sige at jeg skal ud og se/lytte til et par 805'er i morgen. Det glæder jeg mig meget til, endelig var der bid. Lørdag går turen så ud for at se/lytte til Oktaveren, så det bliver spændende.

Uanset hvad, så har jeg tænkt mig at supplere med en subwoofer. Hvilken ved jeg ikke, så det kommer der nok også en tråd om.

Mange tak for hjælpen og info. Jeg opdatere lige når jeg har gjordt mit valg.

:-)

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

zico skrev:

Da det ikke ser ud som om jeg får fingere i B&W Matrix 805 så må jeg jo udvide min horisont lidt.

Jeg har i tankerne at prøve kræfter med DanSpeak Oktave 1.2. Jeg vi gerne hører hvad i har af erfaringer, både hvad angår surround sound og almindelig stereo. Jeg har tænk mig at suppler den med en go lille subwoofer.

Link til Oktave 1.2

http://www.danspeak.dk/Hjemmeside_Danspeak/produktiondanskea k/oktav12/oktav12.htm

Har i andre forslag til højttaler i samme fysiske størrelse, så høre jeg også gerne om det.

Takker

Fik endelig fingere i et sæt super flotte 805'er YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYHA

Takker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes