| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen. Allerførst vil jeg gerne takke brugerne herinde for deres mange interessante indlæg .Det var i høj grad debatterne herinde, der for få dage siden fik mig til at vælge en Sanyo Z3 som min første projektor.
Jeg har ivrigt surfet rundt og suget så meget info om projektorer og særligt Z3'eren til mig som muligt, og så var det jeg faldt over artiklen inde på www.cine4home.de om at tune en Z3'er med professionelt måleudstyr og indlæg af farvefilter.
Jeg ved ikke om andre har læst artiklen, men det var yderst interessant stof for mig som projektor newb, og de påstår endda, at man kan opnå op til 20% forbedring af billedet i forhold til en Z3'er, som er blevet kalibreret almindeligt af brugeren.
Mit spørgsmål er så, om der er nogen der har fået foretaget et sådant indgreb og kan bekræfte om forandringen virkeligt er så markant, eller om det bare er salgsgas meget af det? Siden arbejder nemlig sammen med en fyr, som tilbyder at tune projektorer for 160 Euro + forsendelse.
Er der evt. nogen i Danmark som foretager disse tuning indgreb? Gerne på jylland eller fyn. Man er jo ikke meget for at fragte sin projektor rundt med posten mere end højst nødvendigt.
Håber der er nogen, som kan hjælpe en nybegynder igang.  __________________ Projektor noob
|