Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Kingdom om Heaven (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ville lige skrive for at høre hvad i film narkomaner mener om kingdom of heaven. Var selv inde og se den forleden, og var faktisk lidt skuffet. Mener nogen scener blev fyret for hurtigt igennem og andre blev for langkne. Derudover var jeg irriteret over handlingen, og generelt filmens forløb. Hvad mener I?

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Det er første gang jeg er faldet i søvn i biffen.... 2 gange endda!

Jeg var meget skuffet over Ridley Scott

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hvorfor???
Jeg mener ikke at der var nogen form for rød tråd i filmen. Hans formål med at tage afsted bliver ændret, og åbenbart glemt med det samme han kommer til jerusalem. Var nok også faldet i søvn hvis det ikke var fordi jeg var blevet inviteret ind og se den. Store forhåbninger blev ikke indfriet!

- Min DVD Samling -

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Aldeles uenig. Så dårlig er den altså heller ikke.

KoH er en ganske glimrende og underholdende film, omend den ikke er på højde med den mesterlige Gladiator. Ridley Scott er en knalddygtig filmhåndværker og det skinner igennem også i KoH, som er et stykke forbandet godt filmhåndværk.

Det eneste der skurrer lidt er Ulrich Thomsen der let kommer til at virke ufrivilligt komisk med sin ene replik han gentager gennem hele filmen. Men det er en fornemmelse jeg tit får når jeg ser "store" (set med danske øjne) danske navne i små roller i store udenlandske produktioner.

mvh Klaus

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Klaus Kokholm skrev:
Aldeles uenig. Så dårlig er den altså heller ikke.

KoH er en ganske glimrende og underholdende film, omend den ikke er på højde med den mesterlige Gladiator. Ridley Scott er en knalddygtig filmhåndværker og det skinner igennem også i KoH, som er et stykke forbandet godt filmhåndværk.

Det eneste der skurrer lidt er Ulrich Thomsen der let kommer til at virke ufrivilligt komisk med sin ene replik han gentager gennem hele filmen. Men det er en fornemmelse jeg tit får når jeg ser "store" (set med danske øjne) danske navne i små roller i store udenlandske produktioner.

mvh Klaus

Jeg har på intet tidspunkt sagt at det ikke var et godt stykke håndværk. Mener helt klart at filmen rent visuelt var super flot. Jeg mener dog bare at indholdet ikke var på samme niveau

- Min DVD Samling -

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

"God wilst it!"

Udemærket film der ligger lidt over middel.  Meget flot lavet men, som andre også har påpeget, så halter historien lidt.

F.eks. går der kun et par dage fra at hovedpersonen er "simpel" smed, til at han er mester i sværdfægtning og strategisk krigsførelse og går på de bonede gulve med kongen af Jerusalem!  Et sådant "crash-course" i håndtering af sværd, krig, etikette og sprog vil jeg meget gerne være med til

Og er det kun mig der har lidt svært at abstrahere fra Orlando Blooms forandring fra bævende kujon i Troy, til modig superhelt i Kingdom of Heaven?  Med det indre billede in mente, så virker han bare ikke helt som den rigtige til rollen.

Godt der snart er Star Wars på plakaten

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

RoninTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det ville hjælpe en del hvis man kender til historien omkring dette tidspunkt. Jeg var selv inde og se den med nogle venner og der var meget delte meninger. Dog mente jeg og en af de andre at filmen var god. Vi havde begge læst bogen Tempridderen af Jan Guillou, den foregår i den samme periode og mange af personerne i filmen er også med i filmen. Faktisk minder disse to meget om hinanden, derfor var det også nemt for os to at drage paraleller mellem de to. Nogen ting bliver nok også gået meget let over så man slet ikke lægger mærke til dem. F.eks. bliver det slet ikke forklaret at det meget store kors de tager med til kampen mod Saladin er det hellige kors og det siges at hvis en hær har dette med sig så kan man ikke tabe. Bare en af de små ting som jeg synes gør en forskel. Det eneste jeg synes var dårligt er den obligatoriske romance der åbenbart skal være i alle film.

Et stort plus i min bog er den faktiske brug af strategi i kampene. De fleste film af denne type har ikke meget af dette. Her ser man virkelig hvad et fort kan bruges til og hvorfor der ikke skal mange soldater til at holde mange ude.

Generelt kan den da slet ikke leve op til Gladiator eller andre af hans meget gode film. Men jeg synes den er lavet utroligt flot og godt fortalt, tempoet er nok på nogen tidspunkter lavt men det synes jeg ikke altid er et stort problem hvis man kan leve sig ind i filmen.
Til top Vis RoninTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RoninTT

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Kingdom of heaven er ikke en film som går over i filmhistorien. Orlando Bloom er ikke god nok skuespiller til en hovedrolle. Ekstra bladet skrev at han har karisma som en karklud og ikke er troværdig som smeden Balian. Hvis man vil se nogle flotte effekter er man ikke gået forkert men hvis det var en god filmoplevelse man ville havde så er det den forkerte film. Se hellere Gladiator igen da den holder 100 % men det er jo bare min mening.

Filmen har da også problemer med at trække folk i biograferne i USA indtil nu har den kun indtjent ca. 128 millioner på 4 dage og den har kostede over 870 millioner at lave så der er et godt stykke vej endnu.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

RoninTT skrev:
Vi havde begge læst bogen Tempridderen af Jan Guillou, den foregår i den samme periode og mange af personerne i filmen er også med i filmen. Faktisk minder disse to meget om hinanden, derfor var det også nemt for os to at drage paraleller mellem de to. Nogen ting bliver nok også gået meget let over så man slet ikke lægger mærke til dem. F.eks. bliver det slet ikke forklaret at det meget store kors de tager med til kampen mod Saladin er det hellige kors og det siges at hvis en hær har dette med sig så kan man ikke tabe.

Ikke fordi det har så meget med filmen at gøre, men...

Mere af samme skuffe er "A booke of days". En dagbog fra det første korstog ført af en fransk nobelman. Den foregår lidt før Guillous bøger, men er tilgengæld autentisk (og klart anbefalelsværdig ,hvis man er til den slags). Jeg har lige slugt den (igen) efter jeg så traileren fra Kingdom of Heaven.

Jeg har glædet mig som et lille barn til at se den, men det der med en smed der bliver noget som helst andet en smed i middelalderen lyder nedslående, men nu får vi se. Jeg er let underholdt når der er riddere i farvandet.

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:

Jeg har glædet mig som et lille barn til at se den, men det der med en smed der bliver noget som helst andet en smed i middelalderen lyder nedslående, men nu får vi se. Jeg er let underholdt når der er riddere i farvandet.

Jeg vil ikke mene det er riddere i den forstand du nok regner med det er. De virker ikke ridderlige overhovedet. Skriv hvad du mener når du har set den

- Min DVD Samling -

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Vi var inde og se den igår. Både jeg og min kammarat giver den , vores respektive kærester var derimod ikke så imponerede. Muligvis en mandefilm, hvilket slet ikke er en dårlig ting.

Jeg har læst både Jan Guillou's ridder bøger (Hamilton i rustning ) og A booke of days. Den sidste er som skrevet en autentisk dagbog fra det første korstog - og langt bedre en historien om Arn, der nu heller ikke er dårlig. Filmen ligger meget op ad de forhold der bliver beskrevet der, hvilket jeg ser som et stort plus. Ud frá min begrænsese viden om korstogene rammer den plet.

Det med smeden er der jo en logisk forklaring på. Jeg skal ikke afsløre den for de uinviede, men den er god nok. Jeg synes nu ikke det holder at han så hurtigt bliver så skrap til krigskunst, men det er en mindre detalje jeg kan se igennem fingre med.

Der er desværre den obligatoriske "ædel mand med stålsat blik holder en rørende dunnertale, der går lige i hjertekulen på både folk omkring ham og alle andre blandt publikum end mig, mens strygerne bruser ud af højttalerne, og kameraet glider over hans noble ansigt og hans mænds, hvis frygt frsvinder for solen og bliver erstattet af ægte brølende mandsmod"  Jeg hader det. Det er dog langt fra så slemt som Alex Baldwin i "Pearl Harbor". Han tager prisen for mest stålsat blik der indgyder mandsmod.

Bortset fra det, ridderne er lige som jeg håbede på. Ikke så meget Ivanhoe der.
Jeg tror jeg har fået væsentligt mere ud filmen end min kæreste der ikke har læst "A booke of days". Om giver en god film? Det gør det vel egentlig ikke. Hun manglede nogen forudsætninger for at forstå nogle af scenerne, og det er vel strengt taget forkert.

Anyway, jeg var godt underholdt og giver den   uf af 5.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Den klart største bommert i filmen er, som også nævnt, Balians forvandling fra smed til kriger.

Det virker komisk, at han er den største krigsstrateg i filmen (sammen med Saladin). Desuden er der noget der lugter af Gladiator...mange ligheder mellem Orlando Bloom og Russel Crowe (altså deres karakterer i filmen). Dermed ikke sagt, at der ikke er forskelle, men når det nu er samme instruktør, ville man tro at han ville prøve noget nyt.

Jeg erklærer mig enig i, at det er god underholdning men heller ikke mere. Hvis I mangler meninger om filmen, så tjek forum'et på www.imdb.com hvor der er mange hundrede tråde.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

fruen og jeg var inde og se den, jeg forventede ikke det store og blev positivt overrasket.

den når ikke nye højder, men er OK at brænde et par timer af med

3 ud af 5 herfra.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

En film der aldrig skulle være vist i biografen...spild af god tid! Så tag dig dog sammen Orlando...de klarede det så godt i Pirates of... og Lord of... så er det sku da for dumt at sige ja til sådan en gang l**t som kingdom of heaven!

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

jeg kan godt lide starten, med ægte tysk effektivitet

derefter går det lidt ned af bakke....

havde symbolikken ikke været så overdrevet kvalmende tror jeg faktisk den havde gået an... men rlando er lidt for dygtig med et sværd af en smed at være.. den slags tager mange års træning... det læerer man ikke bare ved at lave "falken"

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Jeg synes egentlig, at filmen var udemærket, men den bar tydelig præg af, at den var kraftig nedklippet for at kunne komme i biografen. Alene turen på havet til Jerusalem gik lidt stærkt. Derfor er filmen allerede annonceret til at komme i en mere end 3 timer lang DVD-udgave omkring juletid. Om det skulle gøre filmen mere spændende, tvivler jeg dog på... Ouch

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

synes filmen var ok.. ikke den fedeste jeg har set, men klarede det ok. 4 af 6 stjerner fra mig. De skulle droppe det kærlighedspis i starten, og lade den komme igang noget hurtigere.. men da den først kom igang, holdt de tempoet tilfredsstillende.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes