| Forfatter |
|
mathae-us Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej derude! jeg har utallige af gange hørt at Holfi integra 8 er en
fremragende forstærker op mod mine Dali 850. men kan man sammenligne
Parasound`s eff. HCA1000 og for. PHP850 med holfi`en rent lydmæssigt?
eller er det for fejt en sammenlignen over for Holfi`en hvis i forstår?
Parasond sættet er jo en tand dyere, men hvad kan Holfi`en egentlig
pæstere op mod dette sæt? eller andre f.eks.. evt TEST`s ? på forhånd
tak
__________________ Mathias E.
|
| Til top |
|
| |
mathae-us Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er åbenbart ingen henvendelser?
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart tror jeg at Parasound er et uheldigt match til Dali 850 - i hvert fald på effektforstærkeren. Klangen kan nok komme over i det lidt hårde på diskantområdet med 850, der ikke er helt tilgivende over får hård diskant.
Holfien må være langt bedre til Dali 850, og anbefales også til dem, siger du.
Hvis du vil prøve Parasound sættet, må du tage noget musik du kender godt og prøve om du kan holde det ud i flere timer af gangen uden lyttetræthed.
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde tænk på at købe Dali 850 til min Parasound forstærker, så jeg følger lige med i tråden for at se udfaldet.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Generelt kan man sige at Holfi og DALI passer godt sammen... Holfi bruger DALI Helicon serien som reference når de bygger deres ting... På udstillinger er det typisk DALI Helicon 800 eller 400 som bliver brugt når Holfi skal vise hvad de kan...
Jeg har selv DALI Helicon 400, og har i dag bestilt HOLFI Power NB250.... så jeg glæder mig i denne tid...!
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
mathae-us Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. så blev jeg dét klogere. men kan godt høre på det hele, at de er
det oplagte brudepar sammen. Nu havde jeg bare hørt lyden fra
parasound, (dog nogle noget dyere modeller) og der var jeg ret
imponeret faktisk. men jeg tager ordene i mig
- og til hifijan. så må du ha` pøj pøj med den nye forstærker, når den engang kommer ind ad døren!
tak for svarene.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg finder det ret useriøst at sammenligne Holfi og Parasound!
Parasound er typisk amerikansk, volumiøs HIFI gengivelse. Masser af power og muskler.
Holfi derimod er ægte minimalistisk High End når det er bedst. Eks scorede Integra8 som du selv nævner, et 13-tal for lyden hos HF&E. Og det skyldes IKKE power og muskler. Det skyldes ene og alene, at den spiller så hamrende musikalsk, at det nærmest skriger til himlen!!
Spørgsmålet er derfor, hvad du er til?? Vil du bare have power og evnen til at spille tordnene højt, så er Parasound ganske fin. På den anden side kunne jeg sagtens komme på billigere løsninger, hvis det er et sådant behov du har... eks en NAD216 eller endnu bedre en NAD2600.
Går du ikke så meget op i tekniske specifikationer, men vil hellere have noget der lyder godt, så er HOLFI sagen. Jeg har prøvet min gamle Holfi Integra8 på et sæt DALI450 (minder meget om 850 lydmæssigt), og det fungerede perfekt!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 14 Maj 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er lidt for hurtig Hurtig, prøv at nappe en lytter til deres Halo serie, ikke alt Parasound er typisk amerikansk.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Jeg finder det ret useriøst at sammenligne Holfi og Parasound!
Parasound er typisk amerikansk, volumiøs HIFI gengivelse. Masser af power og muskler.
Holfi derimod er ægte minimalistisk High End når det er bedst. Eks scorede Integra8 som du selv nævner, et 13-tal for lyden hos HF&E. Og det skyldes IKKE power og muskler. Det skyldes ene og alene, at den spiller så hamrende musikalsk, at det nærmest skriger til himlen!!
Spørgsmålet er derfor, hvad du er til?? Vil du bare have power og evnen til at spille tordnene højt, så er Parasound ganske fin. På den anden side kunne jeg sagtens komme på billigere løsninger, hvis det er et sådant behov du har... eks en NAD216 eller endnu bedre en NAD2600.
Går du ikke så meget op i tekniske specifikationer, men vil hellere have noget der lyder godt, så er HOLFI sagen. Jeg har prøvet min gamle Holfi Integra8 på et sæt DALI450 (minder meget om 850 lydmæssigt), og det fungerede perfekt!
|
|
|
Det var en noget generaliseret, og efter min mening forkert, beskrivelse af Parasound. Det er rigtigt at Parasound er kendt for deres kraftige effektforstærkere, men at konkludere at hvis man bare er til noget der kan spille højt så er de da meget gode, holder ikke. Det samme gælder sammenligningen med NAD, Parasound er betydelig bedre. Og ja jeg har haft mulighed for at høre dem i samme anløg, en af mine venner gik nemlig fra NAD til Parasound.
Parsound har en meget dynamisk lyd, med en meget detaljeret diskant og en for prisklassen rigtig god kontrol af bassen. Holfi har efter min mening en betydelig mere "farvet" lyd. Det behøver ikke at være dårligt, men er et spørgsmål om smag. Alle de gange jeg har hørt Holfi med Dali har det lydt rigtig godt, men på den anden side så lytter jeg til Parasound og Dali til hverdag og det lyder også rigtog godt, men anderledes.
John Curl der har udviklet flere af Parasounds forstærkere er ikke kendt for at lave forstærkere der bare er powerforstærkere, hverken i dag eller den gang han lavede forstærkere for ML.
Jeg kender ikke så meget til Dali 850, men hvis jeg ikke tager fejl så er den udstyret med 2 8" bass-enheder, så den vil nok have glæde af en forstærker der kan holde styr på dem. Det er ikke et område jeg umiddelbart har indtryk af er Holfis stærke side, men det skal dog siges at det er baseret på et lidt tyndt grundlag. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaeee.. Der er også en del på dette forum der er gået fra NAD til noget andet, men som så 15 år og temmelig mange tusinde kroner fattigere har konstateret, at den gamle 3020'er de startede ud med, faktisk nok er det bedste de har haft!
Jeg finder det derfor IKKE som et kvalitetstegn i sig selv, at folk går fra NAD til Parasound. Når det er sagt, så er jeg udemærket klar over, at Parasound er i en anden klasse end NAD. Men jeg vil bare stadig vove den påstand, at det ALDRIG når en Holfi til samme pris.
Men hvis man konkluderer at Parasound er bedre end Holfi, fordi Parasounds dyreste konstruktion er bedre end Holfis billigste... tjaaee... så er man jo ude i en lidt unfair sammenligning.
Havde du nu valgt en forstærker fra hver af de to producenter i samme prisleje, havde billedet nok set ret anderledes ud!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ hurtig
Nu har jeg ingen steder sagt at Parasound er bedre end Holfi, jeg har kun sagt det er bedre end NAD 
Jeg skal lige understrege at jeg intet har mod NAD og det bare er min personlige mening, baseret på at jeg har hørt dem i det samme anlæg. Har du hørt Holfi og Parasound i det samme anlæg?
Pris har jeg slet ikke nævnt. Og der lider Parasound under at priserne i Danmark ikke har fulgt med udviklingen i udlandet og den lavere dollar kurs. Omvendt er Parasound ikke så kendt i Danmark hvilket gør det muligt at gøre nogle gode køb på brugtmarkedet.
Selv med det handicap tror jeg nu Parasound klarer sig meget godt hvis pris er en faktor. Holfi NB250 koster 27K hvor en Parasound Halo A21 koster 20K. Hvis du ser på deres specifikationer minder de en del om hinanden, så når Parasound ikke når en Holfi til samme pris må det jo være fordi Holfi er for dyrt i forhold til Parasound.
De 2 lyder sikkert ret forskelligt og så er vi tilbage ved smaog og hvad de skal spille sammen med. Men prøv at læse nogle anmeldelser af Parasound, de bliver som reget ikke bare betegnet som power-forstærkere. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene at Parasound er i en helt anden klasse end holfi.
Vi kan starte med deres CD'er... Ud over Xandra, så har Holfi ikke lavet en cd der duer, hvorimod Parasounds CDP-2000, DAC2000, DAC1500, CDP-1000 og DAC800 alle er super-produkter. Specielt vil jeg fremhæve CDP-2000/DAC2000 combo, som virkelig spiller; her er både en mega soundstage, masse detaljer, baskontrol man kun kan drømme om og et drive, som Holfi kun kan have våde drømme om at kunne få ud af deres maskiner.
Effektforstærkerene gider jeg ikke engang skrive noget synderligt om, for jeg mener ikke at holfi har lavet en effektforstærker, som kan trække noget der ligner, hvad en Parasound til samme pris kan.
Men, Holfi har da lavet enkelte gode produkter (igen det er min mening) ud over den førnævnte Xandra. Integra 8 er da udemærket (synd en Mission Cyrus 2 gennembanker den), og jeg har da hørt Pre8 og Power8 spille ok.
Desværre så falder Xara, Xaurus, Integra 88SE, Pre NB2 SE og Power NB3 SE, igennem i mine ører. Det er bare ikke godt nok til prisen.
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har det jo altid værret sådan at dansk Hifi er dyrt, hvis man sammenligner med hvad du får for dine penge i udlandet. prøv at tage 40.000dkr og køb dansk hifi, tag så bagefter det der svare til 40.000dkr i dollors og købe Amrikansk hifi i de amrikanske butikker, jeg er ganske sikker på at man kommer en hel del længere for sine penge.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem nu ikke hofi's klassiker:
Audis,den spiller musik.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
|
Glem nu ikke hofi's klassiker:
Audis,den spiller musik.
|
|
|
Nej den er faktisk ikke dum!
Men igen -til 5500,- kunne jeg nok godt finde noget mere spændende
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
David: Der må jeg nok erklære mig uenig, eks. en Xaurus NFB Rex lyder også rigtigt godt, og det gør deres billigere cd afspillere faktisk også i forhold til konkurrenterne i prisklassen.
Vedr. effektforstærkere synes jeg også at NB2 SE er fremragende for slet ikke at snakke om NB1 SE og deres originale sæt med D/A konverter, batteriforsyning og effektdel. Deres Integra 8 og 8AE spiller også røven ud af bukserne på meget andet i prisklassen. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |