Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: XLR kabler (Kimber PBJ) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 September 2003 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Hej Alle!

Jeg overvejer for tiden at købe nogle nye XLR kabler til mit anlæg, der består af NAD S300, NAD S500 samt Audiovector M3.

Jeg her set nogle brugte Kimber PBJ balancerede XLR kabler på 0,5 meter, men ved intet om disse kabler! Er der nogen der har hørt dem, og kan fortælle mig lidt om dem. Tror i de vil passe med resten af mit anlæg. Det kan for i øvrigt ses på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1877&PN=2

Er der nogen der kender nyprisen på disse kabler, og måske har et bud på, hvad de bør koste?

På forhånd tak for svarene!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2003 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Kimber PBJ er et suverænt kabel til prisen, men tror du ikke en halv meter er lige lidt nok i længden??

Kablet er sådan lidt all-round - har selv kørt med dem i lang tid med tilfredsstillende resultat, omend sammenlignet med det Gamut-kabel jeg lige har fået, kan de godt virke en smule mørke i klangen. Men til de priser er det ikke helt galt - du kan jo altid prøve, funker det ikke sælger du dem bare igen!

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 12 September 2003 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Kimber PBJ er ganske fine!..  

Meget afbalancerede i klangen.. der er ikke noget der stikker ud eller decideret mangler..

De er ikke super opløste i toppen.. men med udstyr der er relativt neutralt eller måske en smule lyst i klangen vil de fungere ok..  med lidt varmt eller mørkt klingende udstyr kan de nok virke en smule for lukkede og afdæmpede...

Til prisen er de rigtig godt og har fået lige så fine anmældelser gennem tiderne..

Er det max! HUL!! igennem for billige penge du søger?? er der bedre valg

Eks. LcAudios ( gør det selv ) Stripline2000 ( tri snoet ) til 129 kr. /m. her kan du selv afmåle hvor meget du skal bruge og de er næmme at arbejde med..

Det er forsølvet ofc kobber med teflon isolation  0,33 mm. ledere..

De udmærker sig med at have masser af hul igennem og en meget udstrakt top, der dog ikke bliver anmasende..  mid er relativ neutral og bunden er stram og kontroleret..

Dog så er det lidt tynd på en del bas svage to vejs systemer da det ikke giver så meget ekstra fylde i bassen som nogle andre kabler giver og som derfor lyder af mere på mindre højtalere..

Har du derimod en højtaler med riglig bund og fylde og måske endda ønsker lidt ekstra stramhed og kontrol her så er dette også sagen!..

Til billige penge er det en god løsning med lidt mere hul igennem i toppen og mellem registret end Kimber kablerne,. der dog tilgengæld så har lidt mere fylde i bunden end Stripline..

Men jeg vil bestemt ikke tøve med at anbefale Kimber helre!.. prøv det!! hvis det ikke duer?? kik på Stripline!..

Hvis du ønsker noget bedre end disse to! koster det også betydeligt mere!!...

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes