| Sendt: 13 Maj 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået mig en Sony HS 50 som jeg er meget glad for. Der til har jeg købt et af de billigere motor lærred hvor på der er en kontakt der sender 220v op til lærred via af en kontakt der har 3 funktioner op, stop og ned. Lærredet stopper selv når det er kørt helt op eller ned.
Så nu har Georg Gearløs " ham selv " været ved at lege med nogle relæer for at få lærred til selv at køre op via Trigger funktionen på HS 50 projektoren og et 12v DC relæ der kan kippe frem og tilbage med 220v.
Det virker fint med en lille 12 volt strømforsyning. Problemet er at trigger funktionen som har en impedans på 4,7 kilo ohm ikke sender nok Amp ud til at kan trække relæet.
Jeg har hørt man kan få et relæ der er elektronisk og derfor ikke kræver en stor strøm styrke for at påvirke en spole. Jeg har kigget lidt runt, men jeg kan desværre ikke finde ud af hvad et sådan relæ hedder og hvor man kan få det. Nogle siger jeg nok skal søge i industri elektronik.
Er der nogen der kan hjælpe, 12v DC ind ved tændt 0 volt ved slukket med lille spænding og som skal kippe mellem 2 stk 220v ud.
John
|