| Forfatter |
|
Spirit 82 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har lige investeret i et surround system og skal nu have et "billede" at kigge på. Jeg hælder mest til at købe en projektor i 5-7000 kr klassen, da jeg er ved at være blanket af økonomisk.
Jeg kommer til at bruge den til både film og alm. TV, måske lidt computerspil...
Jeg har en DENON AVR-3805 og DENON DVD-2910 til afspilning af film. Håber på at kunne bruge min HDMI/DVI udgang!
Jeg har kigget på diverse anmeldelser og snævret min fokus ind på BenQ 5120, Panasonic PT700; Toshiba MT200 og Infocus 4805 indtil videre, men har ikke set nogen i "action".
Jeg har planer om et motoriseret lærred og montere projektoren i loftet.
Er der nogen der har erfaringer med disse kombinationer eller gode råd vil jeg meget gerne høre lidt, da jeg er totalt newbie på området...
vh
Thomas
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 15 Maj 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rullelærred kan ikke anbefales, med mindre at du ikke har pladsen til et fastramme lærred. Rulle-versioner vil altid krølle før eller siden. Desværre.
Alternativet er at male væggen med en speciel coating. Men det kræver en flot ensartet overflade. Ulempen er at der ikke kan hænge billeder eller andet der hvor du skal prjektere.
En 2910'er kan levere et flot billede. Hvorfor lige PT700 fra Panasonic? Jeg ville helt klart gå efter en Sanyo Z3'er da den har et bedre billede ude Vertical Banding problemer m.m.
En Z3'er kan købes i Tyskland for ca. 1.300 euro det er lige knap 10.000,- leveret i dk. Du betaler ved modtagelsen når UPS kommer med den
http://www.digitalo.de
Spar derfor lidt op og glæd dig over en forrygende hjemmebiograf der spiller. Alternativet er at gå på jagt i brugtmarked.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan helt klart anbefale tap-tension lærred, den krøller ikke. Jeg kan også anbefale z3, har selv købt den hos http://www.digitalo.de
Så der er ikke andet for at sparer lidt mere op, hvis du vil have z3.
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 16 Maj 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er prisen på tab tension?
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jens Jørgen Otk Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
dav, princippet enig med CTA. men rullelærede fungere altså ok hos langt de fleste jeg har set, hvis man undgår de aller billigste.
fastramme er at fortrække, men rulle kan nemt komme til at furngere rigtig godt.
se evt, under amnet "mit surround" der er billeder af foks setup med og uden rullelærrede. det er billeder, men der er rigtig mange med rigtig gode billeder.
sikke en masse rigtigt  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har selv været ude og kigge på de 3 DLP projektorer du nævner.
4805 vinder for billedet, men den larmer altså en del. Desuden er regnbueeffekten meget svag på denne. Toshiba MT200 var jeg ikke vildt imponeret af, ved ikke om det var fordi Hifiklubben havde indstillet den dårligt, men det var ihvertfald ikke helt godt. På papiret er den dog nok den bedste til Hjemmebioen...
Benq 5120 imponerede mig faktisk. Billedet er ikke så helt godt som 4805, men meget tæt på. Jeg syntes det var overraskende godt, specielt til prisen! Regnbueeffekten er lettere at se på 5120 og det er nok det som gør udslaget i prisforskellen. Men til gengæld larmer den stort set ikke. Kun 26db. Desuden er den en del billigere end de andre - 6500kr i DK. Så for mig ender det nok med sådan en...
Som de andre siger med hensyn til lærred, så vil jeg også anbefale fastramme - hvis der er "plads".
MVH
Mads
P.S. Du kan se disse 3 projektorer hos HifiKlubben, bare ring til dem og check at de har dem alle 3.
|
| Til top |
|
| |
Spirit 82 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Tak for alle de gode inputs. Jeg vil helt sikkert checke Z3'eren efter alle de anbefalinger...
Nu er det vist bare at komme ud og se dem i action...
Er der nogen der ved hvor de forskellige evt. er udstillet. Jeg bor i Malmö og kommer ganske ofte til Kbh og nærheden... Ligeledes lærreder...?
vh
Thomas
|
| Til top |
|
| |