Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så kom mit plasma s.. jubii (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Så skete det endeligt, efter 3 uger fik jeg mit Panasonic TH42PA50 leveret fra www.digitalo.de.

Fjernsynet blev leveret af en fragtmand, fuldstændig indtakt, og køre bare perfekt. Fik dog ikke lov til at åbne pakken inden jeg havde betalt, men der sidder en belle på siden af kassen, der bliver rød hvis TV'et har været lagt ned, ganske smart. Det skal dog siges at kassen så fuldstændig ud som fabrikken uden en eneste ridse.

Har monteret Pana'en på væggen med et orginalt vægbeslag købt hos Elgiganten til 999 kr (denne pris fik jeg vha af deres prisgaranti).

Hvad så med TV'et.

Positivt:

Billedet fra antenne nettet, står virkelig flot, en anelse mere kornet end mit gamle 100Hz Phillips flimmer, dette kan dog kun ses når man står helt tæt på panelet (læs >1 meter)

Billedet fra min DVD afspiller med component og prograsiv scan, står perfekt, marginalt bedre end på min gamle TV. Dybe farver, og stor kontrast.

Der er ingen problemer med responstid, og synes at Panasonics styrring af 16:9 problemet med fede mennesker er noget af det bedste jeg har set. TV opfatter meget hurtigt, hvis der skiftes til et 16:9 program, flot.

Negativt:

Hvor var det lige at Video tilslutningerne på fronten blev af, faktisk lidt surt, når man nu filmer sin lille tøs temmelig meget med DV. Problemt er dog ikke større end at jeg har trukket et composit kabel fra min reciver til panelet, og så bruger tilslutningen på denne

Har ikke fundet andet negativt ved dette Panel, og vil derfor give det mine varmeste anbefalinger herfra, langt det beste jeg har set til prisen, og jeg har set mange.

Lige et spørgsmål, skulle der ikke både være PIP, PAP og hvad det nu hedder på et sådant dyr, har ikke rigtig kunne finde det.

Regner med at smide nogle billeder ud at mit nye setup her en af de nærmeste dage, når tiden er til det.

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:

Negativt:

Lige et spørgsmål, skulle der ikke både være PIP, PAP og hvad det nu hedder på et sådant dyr, har ikke rigtig kunne finde det.

Det lyder bare rigtig fedt....jeg har bestilt et Pana 500 via godpris.dk og går og venter ulideligt på at det arriverer   

Det er jo næsten samme apparater, så din skærm skulle gerne have :
PIP
PAP
POP
POT

Altså nærmest hele molevitten.

BeeVee

BeeVee
Til top Vis BeeVee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeeVee

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Der står hverken noget i manualen, og har prøvet (næsten) alle muligheder på remoten. På Pana site står der ikke noget om dette, men på alle de forskellige prissøgningsmaskinger både danske og udenlanske står der det skulle være der.

Men hvordan søren finder jeg det skidt (har egenlig ikke meget at bruge det til, men når det nu er der

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

wibroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2004
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Det lyder rigtig lækkert med dit nye Plasma!!! tillykke med det

Ville være fedt med nogle billeder!!

Til top Vis wibroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wibroe

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

På min Pana CRT remote er der en knap der hedder PIP.Er plasmaen m 2 tunere ? - eller skal man ha en anden kilde m tuner indover ?? 
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

hej peevee
hvad koster dit pana 500 i tyskland med fragt og det hele.
har givet 29.000 kr. i kbhvn
                 mvh ole post
Til top Vis ole post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole post

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

tillykke med skærmen, nu kommer der vel snart nogle billeder af det også??
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

ja for faen' -  fotos....  og tillykke med det

koller666
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hej

tillykke med "den lille ny", har også bestilt hos Digitalo

er også ankommet idag ,men var ikke hjemme da fragtmanden  kom

skulle du også betale med check,eller betalte du kontant?

Til top Vis koller666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af koller666

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Rolig nu de herre, der skal nok komme billeder, men har lige lagt mig med infuenza, så der går nok lige et par dage før der kommer nogle. Men nu har jeg jo god tid til at se TV

Til Koller666, jeg betalte kontant i danske, han ville vist gerne ha haft €, men havde jo fået at vide hos digitalo at DKR var OK.

BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:

Der står hverken noget i manualen, og har prøvet (næsten) alle muligheder på remoten. På Pana site står der ikke noget om dette, men på alle de forskellige prissøgningsmaskinger både danske og udenlanske står der det skulle være der.

På de fj.betj. jeg kender til, skal man trykke flere gange på Text-TV knappen, for at få de forskellige muligheder frem...MEN...det er et gæt, indtil jeg selv får leveret min skærm.....det er værre end juleaften det her  

BeeVee

BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

ole post skrev:
hvad koster dit pana 500 i tyskland med fragt og det hele.
har givet 29.000 kr. i kbhvn
                 mvh ole post

Jeg har købt mit Pana 500 via godpris.dk som har en intropris i maj måned på dette vidunder.

I Tyskland så jeg det til 3.000 Euro + levering + usikkerhed + diverse 

Jeg synes ikke den forskel gjorde at jeg ville tage "risikoen" med at købe Tysk.

BeeVee

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge den knap der hedder Multi vindue til at få PIP & PAP frem den sidder nederst på fjernbetjeningen

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Kan nada finde den knap, uploader lige et billede så kan i måske hjælpe mig

Lovede jo også lige et lille billede af mit setup, skal nok få lavet lidt mere uddybende i "mit surround anlæg" senere hen

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud.

Jeg skal også have bestilt mig et snart. Skal dog lige have et nyt hus på plads først.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Så er der gået nogle dage !! Stadig tommelen opad ?? Er der ikke PIP ??
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

PA50'eren har kun 1 tuner, og har stadig ikke fundet noget PIP/PAP pis...., men lever også fint videre uden. Ellers kører panelet bare derudaf, har ikke fortrudt købet et sekund.

Største problem nu, er faktisk når jeg sidder hos venner og familie og ser flimmer, at jeg synes deres fjernsyn ligner et 14".

42" er stærkt vanedannende

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hej igen.... jeg tog fejl

PA50 serien har ikke PIP/PAP osv... der skal du op i PV500 serien!

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Claus, crtv.dk skrev:

Hej igen.... jeg tog fejl

PA50 serien har ikke PIP/PAP osv... der skal du op i PV500 serien!

Hej Claus

Takker for info, så behøves jeg ikke lede mere, var jo lige ved at tro jeg var ved at blive blød i toppen.

Sjovt at så mange sider rundt omkring netop har dette punkt som en feature, skulle næsten tro at det bare var copy and paste fra det ene brand til det andet

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

- Vil da også lige "blande mig" ; har også i går modtaget mit Panasonic fra Tyskland, og kan kun tilslutte mig jakobskovgaard;

Det har er fantastisk billede

Selvom det kun har den "gamle" opløsning, er det bare SÅ flot i sit billed; utrolig med dybde i farverne, meget velopløst og meget fine farvenuancer - og så er sort virkeligt sort.

Skal man være kritisk så synes at jeg det "halter" en lille bitte smule ved hurtig panorering, men det har alle de plasmaer jeg har set også gjort - og som sagt, det er meget, meget lidt - kræver at man virkelig VIL se det - ved normal tv-kiggeri ligger man ikke mærke til det.

En anden ting som har forbavset mig, er hvor flot billedet er også ved alm. UHF signal - har desværre ret dårlige modtageforhold, så mit signal er lidt "grumset", men stadig er Pana'en meget bedre i sin billedvisning end mit gamle 32" Pana. CRT fjernsyn.

- og når signalet modtages via parabol.......wauuv  ...for slet ikke at tale om DVD-gengivelse.......... .

Har dog eet problem; det fylder altså en del!  For at få plads til det, lapper den ene side af plasma'en ud over en dørkarm, og den anden side støder næsten op til mine gulv-højtalere.....konen er ikke ubetinget glad for "indretningen...har givet mig et lille "ultimatum", enten sælge højtalerne og mindre købes...el. også byttes 42" til et 37"...........uha.......men lige meget hvad; Panasonic PA50 er et super flot fjernsyn, med - i mine øjne - suverænt markedets p.t. bedste billede.

mvh

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes