Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pixelfejl på LCD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CassaNoah
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

ER lige ved at bestille 32" LCD fra Thomson model 32lb220b4, og har i den forbindelse erfaret, at der er en smule forskel i garantien, afhængigt af om jeg køber modellen i Tyskland eller Danmark.

Hvis jeg køber den i Danmark, så har Thomson en 100% pixel garanti, men den dækker kun hvis det er et dansk købt produkt. Til gengæld er der jo en pæn stor besparelse ved at købe modellen i tyskland. På nær det, har jeg Thomsons Europa garanti i al almindelighed.

Mit spørgsmål er så: Hvad er sandsynligheden for at jeg får brug for denne "ekstra" pixelgaranti? Er det et generelt LCD-problem, at pixels dør, eller hvad kan man forvente?

Og hvordan ser sådan en pixel-fejl ud? Har kun hørt om det,men aldrig set en.

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke mht. sandsynligheden for pixelfejl i almindelighed på 32" paneler, men bilka tilbyder jo nul-pixelfejl-garanti på deres billige modeller, så mon ikke thomson's indkøbte paneler er af nogenlunde samme kvalitet.

En pixelfejl består i at en pixel ikke kan ændre udseende. den kan have hvilken som helst farve, fra sort til hvid. Typisk er en sort pixel ikke noget man bliver generet af, hvorimod en hvid hurtigt bliver en belastning.. du skal være opmærksom på at en pixelgaranti generelt(kender ikke thomsons)tillader op til 5 lysende pixels, sålænge de ikke ligger op til hinanden. det er meget!

jeg tror dog at folk ville pive gevaldigt hvis de havde været ude for noget lignende med et dyrt mærkevare-fjernsyn.

BeeVee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Maj 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Fabrikanterne har forskellige garantier og det er ikke nemt at få overblik over hvad de enkelte siger og lover.

Jeg har hørt at JVC og Panasonic, kigger på om det er en såkaldt død elller lysende pixel fejl.  Hvis den eks. lyser rød hele tiden, så ser de meget lempeligere på det, end hvis den eks. lyser sort.

Men det gælder vist om at få fat i den fabrikant, man vil købe, og så få dem til at give det på skrift....det står nemlig ikke i de manualer jeg har læst.

BeeVee
Til top Vis BeeVee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeeVee

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes