Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 10:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb ved digitalo.de (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg står og vil købe en Philips 32pf9986 hos Digitalo.de. Nogen der kender til det firma og ville godt lige høre jer om det ikke er risikabelt nu hvor denne skærm har glas sider. Prisen tiltaler mig meget hos dem, men ville godt høre hvad i siger ???

Til top Vis Kboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kboy

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Faktisk er det ikke glas kanten er lavet af, men derimod plastik der skal ligne glas. Foden er af glas, men en temmelig robust en af slagsen.

Det er nok selve panelet der ligger under den største risiko for skade under transporten, transportkassen beskytter imidlertid temmelig godt, så jeg vil mene det er usandsynligt, med mindre man direkte smider rundt med dyret, at der skulle ske noget. Under alle omstændigheder skal fjernsynet jo erstattes ved defekter af enhver art. Det du bekymrer dig om er vel, at det tager tid med al den transport når nu man har betalt og bare vil have panelet op at køre...

Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til digitalo.de virker de reelle nok, der er mange der bestiller projektorer derfra har jeg lagt mærke til...
Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Kboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 04:24 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt CosmoKramer

Så du mener ikke der burde være nogen fare for at bestille det hos dem. Hvad tiden angår så kan man vel vente en uge eller 2 for at spare 5-6000 kr.

En god ting hos dem er at hvis jeg nu alligevel vil købe det i tyskland for at spare en del kroner er, at de leverer pr. efterkrav. Derved har man ikke mange penge ude at svømme. Jeg ville bare høre om de holder hvad de lover.

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

ingen problemer med dem, har købet en projekter der for få uger siden.

levering på 2 dage  og betaling til UPS ved modtagelse.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

CassaNoah
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Halløj der.

Jeg har i går selv bestilt et 32" Thomson LCD TV, fra digitalo, efter at have korresponderet pr. mail 6-7 gange vedr. priser, garanti osv. De har alle gange svaret lynhurtigt, sammenlignet med et par andre tyske forhandlere, som har fået den samme start-mail fra mig. Desuden taler det for digitalo, at du kan betale ved leveringen, modsat de fleste andre. Fragtomkostninger er, selv ved "cash on delivery" billigere end flere af de andre shops.

Så nu går jeg bare og venter spændt på mit nye vidunder, soom gerne skulle komme tirsdag eller onsdag i næste uge.

til hans123>> I hvilken valuta betalte du din varer, da UPS leverede til dig, og kontaktede de dig inden levering?

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

CassaNoah skrev:

til hans123>> I hvilken valuta betalte du din varer, da UPS leverede til dig, og kontaktede de dig inden levering?

De kontaktede mig ikke    og jeg betalte i gode danske kr.  det tager ikke kort.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også varmt anbefale dem, har handlet der en del gange.

Eneste ulempe er at UPS kun modtager kolde kontanter! Så man skal ligge inde med kolde pengesedler og i lige beløb, da de ikke engang kan give tilbage, og de modtager heller ikke en banknoteret check.

Det er ikke alle vare der er penge at spare på. Men f.eks. Z3 projektoren fra Sanyo og PDP/LCD tv er der MEGET store besparelser at hente. Og da der er EU garanti, så kan man indleverer til dansk servicecenter. Kontakt producenten angående dette (danske agent).

Der er intet at betænke sig over. Udover hvad man skal bruge besparelsen på
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Kboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

ctacta ok så tror jeg at jeg vil bestille den LCD skærm hos dem og jeg takker jeg alle for jeg info vedr. digitalo

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Ctacta: Kun kontanter? Hvad så hvis man ikke har dem på sig? Skal man så ringe til UPS og aftale ny afhentningstid/leveringstid?

Jeg er nemlig ikke hjemme om dagen i næste uge og min mor er ude og rejse

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Jeg kan også varmt anbefale dem, har handlet der en del gange.

Eneste ulempe er at UPS kun modtager kolde kontanter! Så man skal ligge inde med kolde pengesedler og i lige beløb, da de ikke engang kan give tilbage, og de modtager heller ikke en banknoteret check.

Det er ikke alle vare der er penge at spare på. Men f.eks. Z3 projektoren fra Sanyo og PDP/LCD tv er der MEGET store besparelser at hente. Og da der er EU garanti, så kan man indleverer til dansk servicecenter. Kontakt producenten angående dette (danske agent).

Der er intet at betænke sig over. Udover hvad man skal bruge besparelsen på

Det er forkert! Sanyo Z3 kan ikke indleveres hos et dansk service center... de kører deres reparationer efter serie nr. og maskiner der ikke har været en tur fordi den danske distributør vil de da gerne reparere for dig... hvis du betaler selv

Men okay, besparelsen kan jo også være stor i fohold til en dansk forhandler... men hvis man nu er usikker på hvilket et apparat man skal vælge så bliver det pludselig ikke så billigt hvis man først får foretaget sig et fejlkøb hvilket man ville undgå ved køb hos dansk forhandler der yder en service for de kunder der handler hos dem... omvendt så vil de selvfølgelig også gerne have en betaling for dette - der er jo også reparationer, og lager at tage hensyn til... det koster jo også noget at have flere forskellige demo apparater stående... også kan man sku ikke leve med avancer på 100kr på et apparat til 12-15000kr som mange tyske netbixer må tage sig til takke med... glem heller ikke den momsforskel på 9%... det kan en dansk forretning jo ikke gøre for...

Jeg har personligt den holdning til det at hvis man er 100% sikker på at det er lige præcist et givent apparat man skal ha og gerne vil løbe den risiko at hvis noget går i stykker så har man alt bøvlet ja så er der da ikke noget i vejen for at købe den dernede... men hvor meget service tror I man kan få når der er problemer hvis de ikke tjener mere end få 100 kroner på sådant et apparat? Tja, det varrierer MEGET kraftigt! Nogle er nogle direkte skidderikker mens andre behandler en seriøst og forholdsvist hurtigt - der er jo så også fragt omkostninger til tyskland hvis "dyret" går i udu... trust me I Know. Jeg købte en Toshiba MT5 DLP projektor da den kom frem på markedet i Tyskland og sparede ca. 20000kr i forhold til Hifi Klubben - det var sku mange penge og jeg var sikker på at det skulle være den... tja, hva skete der- l**tet gik i stykker og jeg måtte undvære den i 3 stive mdr.!!! Hurra for det - måtte betale næsten 800kr i ekstra forsigtig forsikret fragt med UPS til Tyskland... se sådan en hændelse er sku ikke sjov - jeg havde dog sparet nogle penge - omvendt var dyret købt hos en dansk forhandler så havde der jo nok været en låne maskine imens... meeen jeg sparede jo 20000kr... men jeg kunne sku aldrig finde på at gøre det samme for at spare skallede 2000-4000kr på en AE 700 eller Z3...

Venlig hilsen

Søren

Til top Vis SKC 3361's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SKC 3361

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

SKC: Hvor har du fra at man ikke kan indlevere til dansk forhandler? Desuden koster det 300kr at sende en Z3 til Tyskland, så man skal satme sende mange gange for at det ikke kan betale sig.

Jeg har mailet med Digitalo.de og de udtrykker sig at man sagtens kan få den fikset på garantien på et autoriseret værksted.

Og har selv snakket med en forhandler af Panasonic. Han sagde også man sagtens kunne indlevere den i DK, men der skulle først ordnes noget papirarbejde før den blev reppet istedet for de 24 timer den bliver reppet inden, hvis man havde købt den i DK.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 02:16 | IP-adresse registreret  

Insaniac skrev:

Ctacta: Kun kontanter? Hvad så hvis man ikke har dem på sig? Skal man så ringe til UPS og aftale ny afhentningstid/leveringstid?

Jeg er nemlig ikke hjemme om dagen i næste uge og min mor er ude og rejse

Har man ikke kontanter på sig så var det nok en god ide at sørge for at man har det.

UPS forsøger aflevering 3 gange i alt før den ryger retur til afsender. De ligger en seddel og 2. gang er dagen efter 1. forsøg. 3. forsøg ved jeg ikke. Det kedelige er at man ikke kan ændre leveringsadressen. Underlig UPS politik. Så der er kun een ting at gøre, bliv hjemme den pågældende dag og få ordnet nogle af de ting man ikke når i weekenden. Alternativt kan man hente det på nærmeste UPS distributionscenter.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

SKC

Producenterne har EU garanti! Hvis en tysker flytter til DK så skal han jo også kunne indleverer i DK. Og varene har fri bevægelighed, så selvfølgelig er jeg sikker i det jeg skriver. Der er bare en række forhandlere der prøver at bilde folk noget andet ind, fordi at grænsehandlen trækker tænder ud på deres forretning. Momsen er en lille del, men de grådige avancer som impotør/distributør og forhandler forlanger er årsagen til at flere og flere køber i udlandet.

Z3 står i 16.999,- vejl. i DK. Kan købes for 14.999,-
I Tyskland står den i 10.000,- leveret til døren med UPS.

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
SKC

Producenterne har EU garanti! Hvis en tysker flytter til DK så skal han jo også kunne indleverer i DK. Og varene har fri bevægelighed, så selvfølgelig er jeg sikker i det jeg skriver. Der er bare en række forhandlere der prøver at bilde folk noget andet ind, fordi at grænsehandlen trækker tænder ud på deres forretning. Momsen er en lille del, men de grådige avancer som impotør/distributør og forhandler forlanger er årsagen til at flere og flere køber i udlandet.

Z3 står i 16.999,- vejl. i DK. Kan købes for 14.999,-
I Tyskland står den i 10.000,- leveret til døren med UPS.

Det er meget muligt at Panasonic har noget EU garanti men Sanyo har altså ikke... prøv selv at ringe til distributøren af Sanyo i DK og her nærmere... spørg dem om de gider at bruge tid og penge på at reppe din maskine du har købt i udlandet... øh nej! Lidt det samme med Pioneer plasma... dem kan man så godt få reppet i DK men der skal man selv betale for reperationen også få refunderet beløbet hos den tyske forhandler man har handlet hos... som så får refunderet fra Pioneer Germany... meeeen hvis nu at det er et eller andet tilfældig internet bix der åbner, lukker og skifter ejer (lidt ala de fleste grill bar her i landet...) ja så kan man hurtigt være rimelig langt ude og sk...

Men sådan går det jo... kan godt se problematikken... 5k er lige i overkanten men hvis det var 2-4000 ville jeg ikke selv kunne finde på det...

VH. Søren

Til top Vis SKC 3361's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SKC 3361

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Pjat med dig. Det er PRODUCENTEN der skal yde garantien, og enhvert servicecenter der er godkendt, får refunderet udgifterne ved et serviceeftersyn/rep.

Det er meget muligt at den danske distributør gerne vil fortælle en anden historie, men den holder ikke i byretten kære ven.

Samsung har også været ude og fortælle en latterlig historie om at de kun giver 1 år i EU. Det er det rene løgn og bedrageri. Alle producenter, uden undtagelse, er forpligtede i henhold til EU direktiv, at yder forbrugerne mindst 2 års reklamationsret. Færdig punktum.

Jeg kontakter Sanyo direkte i Japan for at få en officelt udtalelse. Den danske distributør kaster nok mere grus i maskineriet fordi han har svært ved at refærdiggøre en kæmpe prisforskel og derfor hælder vandrehistorier ud af ærmet.

Om ikke andet, så kan UPS altså sende en projekter afsted til Tyskland for 29 Euro, så om ikke andet kan den sendes til service 22,12 gange for besparelsen på knap dkr. 5.000,-

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Når man nu står der med UPS hvilken euro kurs bruger de så?
Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg betalte 11.251,50 for 1.510 Euro = 7,45132

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Pjat med dig. Det er PRODUCENTEN der skal yde garantien, og enhvert servicecenter der er godkendt, får refunderet udgifterne ved et serviceeftersyn/rep.

Det er meget muligt at den danske distributør gerne vil fortælle en anden historie, men den holder ikke i byretten kære ven.

Samsung har også været ude og fortælle en latterlig historie om at de kun giver 1 år i EU. Det er det rene løgn og bedrageri. Alle producenter, uden undtagelse, er forpligtede i henhold til EU direktiv, at yder forbrugerne mindst 2 års reklamationsret. Færdig punktum.

Jeg kontakter Sanyo direkte i Japan for at få en officelt udtalelse. Den danske distributør kaster nok mere grus i maskineriet fordi han har svært ved at refærdiggøre en kæmpe prisforskel og derfor hælder vandrehistorier ud af ærmet.

Om ikke andet, så kan UPS altså sende en projekter afsted til Tyskland for 29 Euro, så om ikke andet kan den sendes til service 22,12 gange for besparelsen på knap dkr. 5.000,-

Det er ganske rigtigt at producenter i hele EU skal yde 2 års reklamationsret, men jeg vil godt fra dig se noget dokumentation på at producenter også skal yde det på tværs af landegrænser og ikke kun i det land varen er købt i? for jeg er bestemt ikke sikker på at det gør sig gældende.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Jeg betalte 11.251,50 for 1.510 Euro = 7,45132

Tak for det. Ja det er jo godt at vide når jeg nu skal have lige penge.

Woody

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum