| Forfatter |
|
Jakob5_10 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige idag modtaget en brugt Oracle Alexandria mkIII, lidt af et impulskøb men det var mit drømme objekt da jeg startede på det her hifi halløj for alt for mange år siden
Nu har jeg så flyttet armen fra min rega overpå men tænker at de fortjener en noget bedre pickup end den meget gamle Elys som sidder på den.
Jeg havde engentligt tænkt mig at satse på CD men sidste år arvede jeg en masse fede LP´er og så faldt jeg over Alexandria´en!! Det betyder at min RIAA ikke lige er den fedeste nemelig en NAD PP-1 hvilket betyder MM eller Hi output MC. Nu søger jeg efter nogle kandidater i 1500-2000 kr området!!
P.S.
RIAA er det næste som ryger (planen er at lodde den direkte til tonearms kablet og føde den med et bly batteri indtil noget bedre kan indkøbes) __________________ mvh Jak
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syndes du skal starte med en Ny RIAA det er det du vil få mest ud af. Du får ikke meget ud af at have en dyr PU på en dårlig RIAA.
(Din gammle PU har en ny pris på 1200 kr, så heller købe en ny riaa)
Det vil give en lyd messi fordel at købe en riaa til 1500-2000 kr
der vil en Creek OBH-18 være et godt køb
|
| Til top |
|
| |
Jakob5_10 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare det at en gamle pickup er ikke lidt gamel men meget gammel!!
Kunne godt tænke mig at indbygge en N.L.E. RIAA og drive den med batt. Men der går nok et pænt stykke tid inden det bliver økonomisk muligt så derfor dette kompromis.
Har også overvejet at købe en noget billigere Pickup og så køre med det indtil jeg får råd til både en god RIAA og Pickup men det ligger altså langt ude i fremtiden (havde faktisk slet ikke råd til min nye pladespiller men drømmen vandt)
Det er også for at min pladesamling ikke skal lide skade at jeg går i ny pickup tanker!! __________________ mvh Jak
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillyke med en god pladespiller.
En overset kanon god pu i det prissegment er Denon DL 160. Der får du virkelig meget til pengene, til 999,- er den et fund. Og så passer den virkelig godt sammen med Rega's arm. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynavector 10X5 !
Måske er den nogle hundrede kroner over budget, men du fortryder ikke. Den er rar - ikke så HIFI-agtig/detalje orienteret som så mange andre. Men den spiller musik for fuld drøn med både bund og top fint afstemt, og den passer fint på en rega arm.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at få en ombytter fra rega, så sparer du lidt penge!
Dl 160'eren fra Denon er som sagt en kanon pick up lydmæssigt, men det er en støvsamler, alt hvad der ligger på pladen af snask og støv, det vil bare side fast på nålefanen af denonen, men lyden den er super, har haft sådan en de første mange år jeg har spillet vinyl! __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en Ortofon MC-3 turbo og den var jeg tilfreds med indtil jeg kom til at bøje nålen for derefter i forsøg på at rette det op knække det helt af. Så Ortofon MC-3 turbo kan jeg godt anbefale, hvis din finmotorik er altså bedre end min.
Redigeret: MC-3 er en høj output MC PU.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Dynavector 10X5 !
/vilmann |
|
|
Ja, den får også min stemme. Den kan købes for Kr. 1995,- og det er jo indenfor dit budget  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Jakob5_10 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor kan man få lov at høre sådan en dynavector i KBH området ??
__________________ mvh Jak
|
| Til top |
|
| |