| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
snurrelyd83 skrev:
forleden så jeg nogle IMAX dvd'er "Amazing Caves" og "The magic of flight" det var helt utroligt at se så gode billeder..!! Jeg så dem i 720p på computer men de kan også afspilles i 1080p!! jeg kan kun anbefale alle som går efter nogle fede dvd'er, prøv at låne dem hvis mulig, men husk de er NTSC region 1. med en computer og VGA indgang er det muligt at tilslutte dem på en fladskærm. Indtil må vi bare vente på at der kommer HD-DVD afspillere.  |
|
|
Du skal være obs på at pågældende diske ikke er "HD-DVD" som sådan, altså det format der ligger i krig med Blu-ray - men WMV-HD DVD. Det er teknisk set en almindelig DVD-plade, men billedet er komprimeret med WMV, hvilket gør at man kan gemme den høje opløsning på mindre plads. "Rigtig" HD-DVD/Bluray (hvad det nu bliver) vil få mulighed for endnu bedre kvalitet, fordi du kan bruge samme komprimeringstype, men højere bitrate. Der findes enkelte afspillere (på vej?) der kan afspille WMV-HD DVD, men som udgangspunkt bør man regne dette for et midlertidigt format.
Men ja, det ser FAN... godt ud! __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|