Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TVoIP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Nu hvor TDC, er begyndt at lancere TV over IP (TDC TV http://privat.tdc.dk/internet/tv/ ) syntes jeg det kunne være spændende og hører om man kan slippe for licens.

Der er jo noget med at hvis man tager tv over internettet, er reglerne anderledes. Den digitale modtager, er selvfølgelig en slags tuner, men det kan man jo godt bort forklare licens manden

Er der nogen der har prøvet det endnu??

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Det ser ud til at være noget af det bedste der længe er sket herhjemme, men hvorfor er TV3 ikke med.

Det med licensen mener jeg jo også at have hørt noget om, men lur mig hvis der ikke snart kommer et politisk udspil, der dræber denne mulighed.

Eneste problem ved denn IPTV er blot det ikke udbydes i Århus endnu.

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Som jeg har hørt "det", betaler du licens for evnen til at kunne se tv (og så er det underordnet om du rent faktisk gør det)...

Dette argument indebærer, at man skal betale licens uanset om man har et standard tv, et flat (moderne) tv (plasma, LCD, DLP m.v.) eller har en PC'er med en TV-tuner indbygget... (sidstnævnte kan jo blot være koblet op mod en monitor... )

Eller med andre ord: Du skal betale... betale... betale... Det er ingen hemmelighed jeg er brandvarm fortaler for at reklamefinansiere hele l**tet... men det er en helt anden diskussion  

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Tak for det Kim, så kom det på plads.

Det der er ved det, er at en af mine kammerater har tv, men betaler ikke licens. DR Licens kom forbi for leden og han sagde at han så tv via internettet. Licens manden sagde at han ville komme tilbage når det engang blev lovpligtigt at betale licens når man ser tv via internettet.

TVoIP er vel også en form for tv via internettet.. ??

Dernæst er der nogen med at hvis man bruger en TV tuner til at modtage signalet med, skal man også betale licens... Hvornår er det en tuner? Er det når man har mere end 1 program at vælge imellem? Eller hvad indebærer det helt præcis??

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Her er reglerne for licens:

http://www.kum.dk/sw18218.asp

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Interessant link (tak til mufcdk), og altid rart med fakta.

Lidt citat fra §1:

...Ved radio- og fjernsynsmodtagere forstås apparater, der kan gengive lyd- eller billedprogrammer spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg.

...Monitorer tilknyttet andet elektronisk udstyr anses for modtagere, såfremt de kan gengive lyd- eller billedprogrammer, som er spredt ved hjælp af radio- eller kabelanlæg.

Og det er jo meget godt. Men hvordan tolker LicensLars så reglerne? Hvis jeg ingen tvsignal har, men ser lidt streamede billeder via min internetforbindelse (f.eks. TV2's nye initiativ "Sputnik"), er det så at "TV over internettet". Nej - ikke efter min opfattelse. Og sådan kunne man jo også tolke gichael's vens historie.

Når TDC derimod begynder at sende 30+ kanaler ud via deres kobbernet så mener jeg at "LicensLars" vil sidestille det med "kabelanlæg"... Desværre!!! Ellers var det jo alletidersfidus  

Jeg er bange for at der ikke sker noget drastisk de næste 10-15 år... nu har vi eksempelvis haft en regering med en erklæret målsætning fra FØR forrige valg om at sælge TV2... og det har man så netop endnu en gang kludret i...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes