| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et surround DVD-anlæg - Panasonic SC DT100 http://hardware.gamespot.com/Panasonic-SC-DT100-8938-S-10-12, som jeg gerne ville have nogle kredsløbstegninger af.
Årsagen er, at jeg har bygget en HTPC, som gerne skulle fungere som DVD-afspiller. Jeg har derfor ikke brug for DVD-delen af anlægget, men vil gerne udnytte forstærkeren. Problemet er, at der ikke er nogen 5.1 indgang på dyret!
Jeg har så overvejet, om man kan "hacke" sig ind på kablet mellem DVD og receiver og dermed få lov at aflevere et 5.1 signal til receiveren. Spørgsmålene er så:
Hvad leverer DVD-delen til forstærker-delen? Er det 6 analoge lydkanaler eller et digitalt signal, som derefter behandles i forstærkeren, eller er det hele så integreret, så projektet er fuldstændig håbløst, selvom der er tale om separate enheder?
Hvis det er et digitalt signal, hvad er så chancen for, at det er SPDIF-kompatibelt og ikke et eller andet proprietært signal?
Hvis det er analogt, hvordan finder jeg så ud af, hvilke af de 20 ledere, der bruges til lyden??
|