Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: NAD S70(remote) - Nogle erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Møjn,

Der skulle vel aldrig være en, eller flere, på dette forum, som har erfaringer med NAD's S70-fjernbetjening(til Silverline-serien)?

Specielt tænker jeg på den daglige brug i forbindelse med andre Silverline-produkter. Er den f.eks. kompatibel med S100(forforstærkeren), S500i(CD-afspilleren), S570(DVD-afspilleren) og diverse Silverline Surround-produkter. Den følger normalt med S170(surround-forforstærker), men har fået et godt tilbud på en seperat fjernbetjening. Og den skulle jo gerne kunne "fjernbetjene" mine nuværende Silverline-produkter, og ikke udelukkende fungere som pynt på stuebordet...

På forhånd tak!

/Kenneth

Til top Vis prodic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prodic Besøg prodic's Websted

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jeg gad godt vide hvad et "godt tilbud" er. Jeg har selv kigget lidt efter en S70 og jeg har MEGET svært ved at retfærdiggøre de priser jeg har set ift. at det trods alt er en remote.
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kender en der har S100 og S500 og en S70. S70 fungerer som sådan godt nok, men der er nu nogle kritikpunkter.

For eksempel bruger den ublu mængder strøm. Den kører som bekendt på et 9V batteri, men kan snildt tømme sådan et for juice i løbet af 2-4 uger, afhængig af brug. Derudover er der ikke nogen baggrundsbelysning (tænk hvad det vil gøre ved strømforbruget!!), og kontrasten på LCD'et er elendig. Alt i alt er den mere et stykke pynt på bordet end en fjernbetjening.

Det skal lige siges, at jeg ikke ved om der er flere versioner af den. Måske har nyere udgaver mindre appetit på batterier, og bedre kontrast.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun hørt om den ene udgave. Andre steder har den vist også fået et par hårde ord med på vejen.

prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Mange tak for de forskellige svar. Her lidt uddybende til respektive indlæg:

Mumrik->Du har helt ret i at priserne på en ny er temmelig ublu. Et godt tilbud betegner jeg som et godt stykke under halv pris af nyprisen - især fordi den nævnte fjernbetjening oprindeligt stammer fra en S570-afspiller, hvor den mig bekendt fulgte med i sin tid. Nyprisen var så vidt jeg husker omkring de 1500(+/-), så skal du bare dividere med 2, og trække lidt fra.

Har du nogle links til f.eks. anmeldelser eller lign., så jeg evt. kan læse lidt nærmere? De par sider jeg har kunne finde var alle over middel i karakteren, men var kun korte uddrag af anmeldelser af de andre Silverline-produkter.

Præsten->Tak for kommentarene. Ikke lige just dem jeg havde håbet på at høre, men rart at høre fra en med "hands-on"-erfaringer. Personligt har jeg aldrig set modellen, så "hands-on"-erfaringer for mig fremragende. Set i forhold til den noget ublu ny-pris, så lyder det som om produktet er et stykke under middel. Det ender dog nok med, at jeg hopper på tilbudet alligevel. Om ikke andet, så pynter den jo gevaldigt meget mere end fjernbetjeningen til S100.

Til top Vis prodic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prodic Besøg prodic's Websted

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

prodic skrev:

Om ikke andet, så pynter den jo gevaldigt meget mere end fjernbetjeningen til S100.

Uha ja! Hvis den bare marginalt ligner det 70'er-retro-monster der fulgte med min S300, så er alt jo en forbedring...

Her er forresten en skidt kommentar mht. remoten (lidt nede på siden)... 

prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hvis den til S300 minder om en nedskaleret tysk bunker fra 2. verdenskrig, så er det helt den samme. Det er i hvert fald en lille solid klods, som er ret uhandy.

Tak for linket - som jo, desværre, bekræfter, præstens indlæg. Det tegner jo langt fra så godt som jeg havde håbet på...

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

prodic skrev:

Hvis den til S300 minder om en nedskaleret tysk bunker fra 2. verdenskrig, så er det helt den samme.

Ja, eller noget Darth Vader ville have brugt til at betjene sin drejestol

Hvis du ender med at købe den S70, så må du endelig huske at 'anmelde' den lidt her... Jeg er ganske nysgerrig.

prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Mumrik-> Du bad om en anmeldelse, såfremt jeg endte med at købe S70'eren.

Og den anmeldelse bliver ultra-kort, da det viste sig at prisen jeg havde fået oplyst(af den danske forhandler) var på en anden fjernbetjening(RSC70 - ukendt model for mig). Prisen på S70 var 1.699,- dog ville de give mig et afslag i prisen pga. fejlen fra deres side. Den pris var dog stadigvæk alt for høj set i forhold til, en for mig, ukendt vare med lidt lunkne anmeldelser. Så mine oplevelser med S70 må siges, at være de samme som før.

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hehe, ser man det.

Tak for tilbagemeldingen...

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juli 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Der er en gut der sælger NAD fjernbetjeninger i brugt salg her på siden, måske han har en liggende til en god pris ..

er der nogen der har nogle billeder af den ?

for ville da gerne have noget til at erstatte de gamle grå klodser, som overhovedet ikke passer i silverline looket. Mine er for det meste gemt væk i en skuffe. og så lever jeg med at jeg skal gå over til anlægget

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

prodic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Såfremt du tænker på disse remotes:
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2& amp;iAd=41901
så formoder jeg at prisen er for de originale grå klodser.

De "rigtige" Silverline-remotes ser således ud:
http://www.conice.co.th/nadsilv_s70.html(billedet er bedre end virkeligheden)

Jeg har for nyligt haft mulighed for at lege lidt med S70-remoten, og jeg må tilstå at den ikke er de 1600,- værd som HFK forlanger/forlangte for den.
Ud fra mine behov så er den lige en anelse for kluntet, og displayet er ikke godt nok - især til prisen.
Men kan den findes til den rigtige pris, så bør man da overveje at investere i den da den matcher Silverline-designet langt bedre end de grå kasser.
Personligt ville jeg ikke smide mere end 500 for den, og selv til den pris formoder jeg at der kan findes bedre fjernbetjeninger.
Så i den sidste ende bliver det nok et slagsmål mellem behov kontra design.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har snakket med gutten .. og han har alle mulige nad fjernbetjeninger men jo de 300 er for de grå kasser .. men han har også mange af de andre billigt .. han havde ihvertfald en i silverline look til 800 kr og var villig til at forhandle tror jeg ... 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes