Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb af Subwoofer. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa!
Jeg har længe overvejet en subwoofer. Men i øjeblikket er mit budget på under en tusse, da jeg skylder en masse penge til de gamle - og med et fritidsjob til ~1500,- om måneden, og en fast udbetaling på 800 kr. om måneden til de gamle, så går det skidt med økonomien. MEN jeg vil jo godt have en subwoofer!
Min søsters kæreste dennis, har så en subwoofer han har købt i Thansen (!). Den har en 15" enhed, to basrør bag ved og så er den lavet som et rør. Jeg har så hørt den ude ved dennis, og synes den er rimelig okay. Altså den sparker meget røv til f.eks. techno (som er det enste han hører). Hørte den ikke til så meget andet. Vi så et par film, men der var jeg rimelig langt væk () så der lod jeg ikke mærke til noget.

Den koster 600 kroner i Thansen. Det er jo ikke meget!
link
Men jeg har det bare lidt mærkeligt med at købe "car-fi" til hjemmebrug.
Men er der nogen der har nogen erfaring med car-fi til hjemmebrug?
Jeg ville selvfølgelig helst have en "rigtig" subwoofer, fx dali, men jeg har sku ikke råd før november 05, da jeg også skal have købt center+baght der passer til de nye fronter.

Men hvad siger i? Er det for dumt, eller? Nogen der har erfaringer med dette "mix"?

MVH Christian

Forresten kunne jeg måske købe hans subwoofer til 300-400 kroner.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om jeg hellere ved anbefale dig og købe en "rigtig" subwoofer. Den der, er udelukkende en bulder kasse. Hverken mere eller mindre.

Men, hvis det bare skal buldre, så er det vel i orden.

Den kræver jo du har en forstærker, eller en kanal du kan undvære på din forstærker.

Og så så jeg ikke om der var delefilter med til den, hvis ikke skal du også have det.

Jeg ville nok vente, og så klare mig indtil jeg havde råd til noget mere. Spar 1000 kr op, og kig på brugtmarkedet, du kan være heldig.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Okay lad mig sige det sådan her:

KØB ALDRIG Hi-Fi i THANSEN!

På det rene? Godt..

Jeg synes også du skal vente, og så spare op!

Hvad er dit budget?

avr2805
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

ja vil også råde dig til at vente og spare lidt op eller lede på brugtmarkedet. det er selvfølgeligt billigt i Thansen, men til hjemmebrug er de ikke pengene hver. men igen er det som zenocypraZ skriver bare bulder du vil have så er den sikkert god til det. 
Til top Vis avr2805's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avr2805

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Men hvis det virkelig bare var bulder jeg ville have, så havde jeg ikke købt Dali 6006 

Men problemet er jo, at jeg ikke har noget specielt stort budget! (som jeg vidst nok beskrev), da jeg har en masse der skal betales tilbage, og desuden skal jeg have baght+center+måske ny receiver, så det bliver sku nemt dyrt!

Men jeg kunne måske låne og prøve den subw. af ham jeg kender der har den.

Den har delefilter

avr2805
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

ja det ville da være helt oplagt, at låne den og høre om det er noget du kan li eller ej og hvordan den fungerer sammen med Dalierne. så kan du udfra det vurdere om du hellere vil vente med en sub til der er lidt mere overskud i pengekassen.
Til top Vis avr2805's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avr2805

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

SALG ER IKKE TILLADT I FORUM!

Indlæg slette.

Der henvises istedet til f.eks. køb salg bytte: http://www.hifi4all.dk/markedsplads/

Makrelsalat tildeles 1. af 3 advarelser, hvor 3. medfører permanent udelukkelse fra forum.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

køb center og bag først. Vent med subwoofer indtil du har penger til at købe noget der dur. Det er bedre med ingen subwoofer fremfor en dårlig sub, jeg snakker af erfaring.
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Dit budget udelukker automatisk en HiFi-orienteret subwooferløsning, men det betyder ikke at du ikke kan blive tilfreds med den subwoofer.

For det handler jo i høj grad af forventninger og dit eget brug.

Har du mulighed for at lytte først, så gør det endelig. Vær dog klar over at det ikke har noget med HiFi at gøre i kvalitets-forstand.

Men skal der holdes en fest, så er lydkvalitet sjældent førsteprioritet, og det er klart til fest-brug, at Cerwin Vega er placeret - ud fra min personlinge mening.

Men som sagt, du er nede i et prisleje, hvor dine muligheder er yderst begrænset. Så lån endelig den subwoofer og lyt - er du tilfreds, så køb den. Du finder næppe noget billigere.

Så kan du altid starte en opsparing til en "rigtig" subwoofer.

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Jeg må give DanielS ret...

Jeg ville vente, hvis den skal buldre, så fint, så er det bare den du skal have. Så kan du enda gøre det endnu billigere ved at køre til Tyskland, og købe en i Media Markt eller Promark.

Men, jeg ville nok vente, spare op, og så skrabe en 1500 - 2500 og så kigge brugt.
Jeg vil hellere vente, end og have noget jeg ikke er tilfreds med.

God weekend

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Ja, alt det i har sagt er da helt rigtigt! Det er også det jeg har gået og tænkt på. Jeg er også helt klar over at en sub til 600 fra thansen ikke har en døjt med hifi at gøre. Jeg er også nået frem til at jeg hellere vil vente, og så få en ordentlig.

Tak for alle indlæggene!

PS. Ja, den Eltax var da alt for dyr Så ville jeg nu hellere have den der fra thansen

MVH Christian

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Den sub fra thansen er lavet til at få bagsmækken i en bil til at rasle og maven til at vende sig, imens man kører 200 km/t, og alligevel ikke kan høre en fis for vindens susen i de nedrullede vinduer.

Som du selv siger så koster den ikke meget - og du får endnu mindre. En sub af den type har en såkald "hængebas" hvilket vil sige, at den afgiver baslyd længe efter at forstærkeren er standset med at udsende den...!!?!!? Det betyder at du vil få en langtrukket og unuanceret bas der på længere sigt vil give dig hovedpine (i bedste fald).

Jeg vil give manic' ret - du er bedre hjulpet uden sub til at starte med. Spar hellere lidt mere sammen, og køb dig en fornuftig sub. Dette kunne være noget fra AudioPro eller Jamo, der begge laver fornuftige sub's til en fair pris. Der findes også mange andre gode sub's, og brugt kunne absolut være en rigtig god mulighed.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes