Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: MIT SHOTGUN S3.første lyt.!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

har for første gang investeret i dyre kabler som blev denne type.

og har fået den til en rigtig god pris.

min spænding var stor og ligeså min skepsis.

har jeg smidt 9 tusinde og ikke 12,5tusinde ud af vinduet som 6meter kostede eller er der tale om en revulotion.og stor forbedring.

indtil nu og det vil sige 1times lytning må jeg sige det er en meget stor forbedring.

på alle fronter.

mere herom senere.!!!

for jeg må lige lytter videre.

er der andre af jer som går i disse tanker vil jeg gerne høre fra jer.

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det lyder spændende....  jeg har selv 18.000 krs bi-wire shotgun kabel liggende...   det svarer til s2 i den nye serie...    det er rigtigt gode kabler... i mine øre, system og rum... så tillykke med det.

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Ja det er lidt utroligt hvor glad og overrasket man bliver første gang man får sat gode kabler på.

Jeg havde også lidt svært ved at tro på , at især strømkabler skulle have så stor betydning.

Men det er jo lækkert når vellyden strømmer en i møde.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN skrev:

har for første gang investeret i dyre kabler som blev denne type.

og har fået den til en rigtig god pris.

min spænding var stor og ligeså min skepsis.

har jeg smidt 9 tusinde og ikke 12,5tusinde ud af vinduet som 6meter kostede eller er der tale om en revulotion.og stor forbedring.

indtil nu og det vil sige 1times lytning må jeg sige det er en meget stor forbedring.

på alle fronter.

mere herom senere.!!!

for jeg må lige lytter videre.

er der andre af jer som går i disse tanker vil jeg gerne høre fra jer.

mvh kenn

Tillykke

Det er altid dejligt at få noget nyt. Specielt når man virkelig føler at det gør en forskel.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

HIFI IS FUN.

Gode kabler hjælper altid på helheden igen tvivl om det. Den tilbagevendende historie om at dyre kabler er unødvendige, passer absolut ikke.

Hvor mange andre kabler i den prisklasse har du prøvet hjemme, inden du besluttede dig for MIT SHOTGUN.

For det at prøve flere forskellige kabel typer, er absolut nødvendigt for at kunne bedømme det og komme med noget præcist om lydudviklingen.

MIT kablerne er som ikke dårlige kabler, men de har en overliggende tendens til at ensrette og fave lyden. Derfor burde du nok også prøve nogle andre inden du beslutetr dig for at købe for disse kabler.
Det er bare et godt råd og inden returretten forsvinder - for det er også den samme tendens man hører fra andre som har prøvet dem.
Jeg har selv testet et sæt fra Audiovision - netop disse Shotgun, og oplevet den samme tendens.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Det er helt sikkert at MIT altid har haft en masse tilhængere og modstandere, og jeg kan og vil ikke sætte mig til dommer over andre ører, ligesom andre heller ikke bør dette...

Selv har jeg dog prøvet flere kabler i denne prisklasse, og efter  noget tid vendt tlbage til MIT, det er dem der i mit setup gør det bedst, jeg oplever ikke lyden som ensrettet...(dette kan dog siges om shotgun signalkablerne- ht kablet er også altid blevet fremhævet som værende en anden historie end signal kablet.)..tværtimod... det har aldirg været nemmere at høre forskel på de gode og dårlige optagelser

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Har også lyttet til en del MIT kabler.
ssensen af det er blevet, at de gør noget specielt ved lyden.
De laver højde på en ganske ensartet måde altid.
De har en lettere fed bund.
En meget letfordøjelig øvre ende.
1ste indtrykket er wow.

Lyt til dem en tid og døm selv
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Og andet indtryk er wow.

Nu er musik dejligt at høre. Stor forskel mellem de forskellige optagelser og en sort sort baggrund.

Det er mit indtryk at man ikke kan bruge MIT Shotgun til tonekontrol...der må have været noget andet galt ? 

De her selvbestaltede "hjemmetestere" der ophøjer deres mening til altgældende og Gud giver jeg ikke en flad femmer for. De forurener luften. Kom med noget konstruktivt og fortæl hvad I har brugt af udstyr og hvilken udgave af MIT der er brugt. Hvis der er så mange uensartet indtryk af MIT kan det sgu da ikke være kablet der er noget galt med, men anlæggene I kan høre...og så kunne det måske være det der skulle angibes. Jeg begriber det ikke.???????? Hos mig virker det kanon....så må det i virkeligheden være anlægget der er godt.

Tag jer nu sammen.

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Og andet indtryk er wow.

Nu er musik dejligt at høre. Stor forskel mellem de forskellige optagelser og en sort sort baggrund.

Det er mit indtryk at man ikke kan bruge MIT Shotgun til tonekontrol...der må have været noget andet galt ? 

De her selvbestaltede "hjemmetestere" der ophøjer deres mening til altgældende og Gud giver jeg ikke en flad femmer for. De forurener luften. Kom med noget konstruktivt og fortæl hvad I har brugt af udstyr og hvilken udgave af MIT der er brugt. Hvis der er så mange uensartet indtryk af MIT kan det sgu da ikke være kablet der er noget galt med, men anlæggene I kan høre...og så kunne det måske være det der skulle angibes ????????????????????????? Jeg begriber det ikke. Hos mig virker det kanon....så må det i virkeligheden være anlægget der er godt.

Tag jer nu sammen.

Mvh

Dr. Lyd

Sort sort baggrund ja.
Lige netop.
Sort baggrund får man fra kabler med alt for høj kapacitet.
Prøv at sætte dig ved siden af et flygel der bliver trykket af af en øvet pianist.
Der er absolut ingen sort baggrund over det - tvært imod.
Og selv mine mest simple pianooptagelser, hvor der beviseligt intet sort har været i baggrunden, fremstår med kulsort baggrund med MIT kabler.

Typerne på MIT kablerne har været forskellige.
Et af dem jeg husker er MIT MI330 Series two, men der har været flere og dyrere udgaver.
Alle har det været en omgang tyk sort sovs, som netop gør hvad du nævner. Sort baggrund og en dermed meget begrænset øvre ende.
Kan man lide lyden er det jo fint, men prøv lige at indsætte dem i din kæde f.eks. via tape sløjfen på din preamp.
Så er der ingen diskussion mere, de er ikke bare kabler, det er regulære tonekontroller.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt

Jeg har desværre heller ingen problemer med de øvre oktaver...så hunden må ligge begravet et andet sted hos mig....Highend elektronik spiller også med en sort baggrund eller ro vil jeg kalde det...så nu forstår jeg slet ingen ting. Højkapacitive...jeg har ikke den store tekniske viden om dette, men det er ikke det MIT oplyser. Jeg har også hørt MIT 330 med og uden shotgun. Og jeg kan altså ikke genkende det du skriver om lyden. Og det er selvfølgelig umuligt at du har monteret signalkablerne omvendt ? For så skifter lyden netop til det lidt uklare. 

Mvh

Dr. Lyd

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hej Dr. Lyd!

Prøv at tale med Ikke slipsefyr - også kaldet slips.
Han har i mange år sværget til MIT, lige indtil han fik prøvet noget billigt stads fra andre leverandører.
Så var det forbi.
At High End skulle spille med sort baggrund mener jeg er en vildfarelse.
Jo mere sort baggrund, jo mindre udstrækning opefter har du, ligesom støjgulvet er høvet. Det kommer af uønskede kapaciteter.
F.eks. kan du jo spekulere lidt over hvad der er inde i boksene.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

....jeg tror at denne diskution handler mere om smag end alt muligt andet, I mine øre lyder de godt, jeg oplever ikke nogen negative effekter som beskrevet herover.... (om end at signalkablerne aldrig har nået ht'kablenes højde)

- men hvorom alt er, så lad nu manden nyde sin investering, og dele HANS erfaringer med os, det er trods alt ham der skal høre på dem, så respekterer han sikkert også jeres holdninger..

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Hehe...

Den gode gamle diskussion ... Har selv MIT MH750 BI-Wire, som jeg betalte den fyrstelige sum af 4000 kr. for (4 m. lange).

Jeg skal straks sige, at jeg aldrig ville hævde at de ter de mest neutrale kabler, men de virker til prisen fortrinligt i mit system. Jeg har hørt en del forskelligt, og har da andre dyrere favoritter - men tilbage står at jeg egentlig godt kan li lyden fra MIT's højttalerkabler. Deres signalkabler er imidlertid mere problematiske i mit setup. De tager en masse energi ud af musikker ... virker nærmest som et filter - kan være de virker bedre for andre.

Det med den kulsorte baggrund det kan jeg ikke helt genkende ... jeg hører normalt meget skrammel og støj på indspilningerne ... og det forekommer mig ikke at jeg har mindre af dette end andre.

Kurt har dog ret så langt, at de er ret så bløde i top og måske delvist også i bunden. Men i den rette kombination er det ikke noget problem efter min opfattelse. Og med rette kombination mener jeg både udstyr og det rum som man spiller i. 

For mig at se er det vigtigste at man er åben over for at noget kan være bedre end de hellige slanger man har i sit anlæg. Der kommer hele tiden nyt, og man skifter ud i anlægget, og hvad der virkede fint i den gamle kombination ... virker måske ikke i den nye.

SATMIT  

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

For mig at se er det vigtigste at man er åben over for at noget kan være bedre end de hellige slanger man har i sit anlæg. Der kommer hele tiden nyt, og man skifter ud i anlægget, og hvad der virkede fint i den gamle kombination ... virker måske ikke i den nye.

Enig.....

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jamen man skal da ikke forstå det i den retning, at jeg skal bestemme hvad der lyder godt og hvad der ikke gør det.
MIT kablerne er bare ikke neutrale.
Signalkablerne tilfører en omgang sort baggrund, som slet intet har med hifi at gøre. Sort baggrund stammer fra meget uheldig indflydelse af store kapaciteter.
Jeg er udmærket klar over, at det var populært engang med den sorte baggrund, men det er ikke noget optagelserne indeholder.
Prøv eksempelvis at smide en rigtig flot pianooptagelse på, som gerne er optaget med blot 2 mikrofoner og gerne B&K. Så skal der aldrig falde ro over lyden, sådan et piano laver et vildt spektakel hele tiden faktsk. Sort baggrund - nix. Jeg har selv prøvet MIT kablerne på den slags og vupti har vi sort baggrund.
Sæt signalkablerne ind i tapesløjfen - vupti sort baggrund og blød lyd.
behageligt - ja! Rigtigt - nej.

Mere suppe kan der vist ikke koges på det.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Tja. Jeg har ikke problemer med at høre rum, transparens, osv. I MIT setup virker det og agter ikke at skifte. Jeg har været meget igennem på 25 år og er endelig nået til endestationen. Det mest komplette anlæg og til dette det mest komplette og kontrolleret højtalerkabel....for mig. Det er jo et personligt valg og ingen skal være dommer over andres anlæg..... Hvis jeg vælger MIT, Madrigal, Kimber, hjemmelavet strik eller netledning...ja så er det kun mig der kan afgøre om dette er det bedste for mig både lydmæssigt og prismæssigt. Andre kan så fortælle hvad de har oplevet gennem deres anlæg....dette betyder ikke at vi får det samme ud af det.

Og hvad er rigtigt....det er vist en subjektiv sag. Skriv hellere, at det ikke er noget for mig fordi det virker på en særlig måde.

Mvh

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Hehe...

Den gode gamle diskussion ... Har selv MIT MH750 BI-Wire, som jeg betalte den fyrstelige sum af 4000 kr. for (4 m. lange).

Jeg skal straks sige, at jeg aldrig ville hævde at de ter de mest neutrale kabler, men de virker til prisen fortrinligt i mit system. Jeg har hørt en del forskelligt, og har da andre dyrere favoritter - men tilbage står at jeg egentlig godt kan li lyden fra MIT's højttalerkabler. Deres signalkabler er imidlertid mere problematiske i mit setup. De tager en masse energi ud af musikker ... virker nærmest som et filter - kan være de virker bedre for andre.

Det med den kulsorte baggrund det kan jeg ikke helt genkende ... jeg hører normalt meget skrammel og støj på indspilningerne ... og det forekommer mig ikke at jeg har mindre af dette end andre.

Kurt har dog ret så langt, at de er ret så bløde i top og måske delvist også i bunden. Men i den rette kombination er det ikke noget problem efter min opfattelse. Og med rette kombination mener jeg både udstyr og det rum som man spiller i. 

SATMIT  

Jeg er ikke tilhænger af at kombinere sig til noget tilstræbt neutralt, hvis det er det manøvren går ud på.
Jeg mener man ligesom må acceptere den måde hvert enkelt element i et line-up performer hver for sig. For man slipper aldrig helt af med de mest markante særkender.
Men dybest set kan man jo bare gøre som man vil, men nu blev jeg ligesom nødt til at besvare wow nummer 2 fra dr. Lyd.
Mht. at være åben overfor nye ting, da mener jeg selvfølgelig du har ret, men med en meget vigtig modifikation.
Sund skepsis er utrolig vigtig.
Kig nu f.eks. på de netop omtalte MIT kabler, hvad tror du der er i boksen?
Der sidder angiveligt et zobelnetværk og begrænser båndbredden på kablet.
Bruce risson har brugt enorme kræfter på, at opfinde målemetoder tila t bevise, at hans kabler er de eneste der duer. Han har bl.a. fundet på noget han kalder "artikulationsfaktor."
For mig er det så tydeligt, at han bruger kablerne til at manipulere med, hvilket da er helt OK, det er bare ikke rigtigt.
Prøv engang at lave den stunt med at indsætte kablet i signalvejen uden at fjerne andre kabler. Brug tapesløjfen og du vil glide ned af stolen.
Alle de MIT kabler jeg har haft til aflytning besidder i vid udstrækning de samme egenskaber. En meget ensartet højde indfinder sig øjeblikkeligt, lyden bliver blød letflydende og lækker, bassen bliver rund og venlig, i det hele taget virker det noget glansbillede agtigt og så med denneher kulsorte baggrund.
Kan man lide det er MIT jo lige løsningen, men det findes ikke på optagelserne, ligesom sort baggrund heller ikke forekommer i virkeligheden.
Når jag får fren til at give et nummer på flyglet her i casa cm3, så er der 0,0 sort baggrund over det - jeg garanterer 100%.
Det er og bliver et hifi fænomen som nogen må kunne lide.
I øvrigt er det kun temmeligt dyre MIT kabler jeg har lyttet til, jeg har aldrig prøvet Terminator serien, tror jeg ikke.
I øvrigt mener jeg der er én elelr anden her på sitet der har linket til en hjemmeside, hvor der er nogen der slagter et kabel med korrektionsnetværk på, jeg mener dog det var et Transparent kabel, men et kig på den side kunne da være skægt.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

det er rigtigt... det er MIT folk der har slagtet et Transparent Reference... men selvo m jeg er tilhænger af MIT i mit nuværende setup, tror jeg aldrig at konkurrenten er den rigtige til at analysere et produkt

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

http://cable.tcnerd.com/whymit.asp

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 27 Maj 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Kubik,

Jeg er ikke uenig ... jeg lytter ... og så køber jeg det jeg kan li... hvis jeg har råd ... hvad jeg desværre for Sjældent har.

Det er ikke MIT kabler der står højest på ønskesedlen hos mig, men n¨år det er sagt, så foretrækker jeg klart MIT fremfor Nordost. Jeg har lidt svært med den der kulsorte baggrund du taler om. Jeg synes jeg har meget studiestøj og fnidder med når jeg lytter. Det med højden kan jeg helle ikke helt genkende ... men der kan man måske tale om et mindre problem set i relation til det bedste.

Personligt finder jeg, som du sikkert også gør, at de små imperfektioner, der optræder på indspilningerne som netop gør at man undgår denne kulstorte stille baggrund, er med til at give et levende billede at musikken. Derfor er analog lyd på det punkt også bedre end digital ... det er mere organisk.

Hvad angår producenterne teoretiske argumenter ... ja så giver jeg ikke 5 .... for det ... Det meste er rent vrøvl opfundet til lejligheden. 

Jeg finder dog ofte, at folk tillægger kabler egenskaber, som de ikke besidder, idet alt er relativt. Hvis jeg skifter fra NO til MIT så vil de lyde forskelligt. Og i nogens setup vil NO lyde tynde ... fordi deres anlæg er opstillet og sammensat på en måde, hvor bassen undertykkes. 

Sagt på en anden måde, hvis man gerne vil lave om på lyden ... så flyt dine højttalere!

SATMIT 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes