Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 16:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Studenter anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eclipse03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

Hello til HiFi-folket...

Jeg ville bare lige prøve at vise mit meget ydmyge anlæg frem. Det er jo ikke så nemt at tjene mange penge, være 18 og studere samtidig. Jeg har desværre kun tid til de 2 sidste dele. MEN, en dag, så skal i få ægte HighEnd HiFi at se..

Nå, tilbage til virkelighedens verden:

Jeg havde engang komplet 5.1 surround, men gik væk fra det igen . Ikke fordi jeg sådan specielt havde lyst, men jeg besluttede mig for at bygge et helt nyt anlæg fra bunden, med gode (i forhold til mit budget) komponenter. Indtil videre har der kun været råd til en ny receiver. CD afspilleren er fin nok, og jeg er sikker på at der er meget mere potentiale i den, end det her anlæg er i nærheden af at hive frem.

Hjernen i systemet, min receiver:

Yamaha RX-V750

Jeg skiftede ikke fra Yamaha'en, men til den. Det er en god forstærker (rent "praktisk"), da den har mange tilslutninger, og kan afspille alle de nyeste formater. Glæder mig til den får nogle bedre højttalere at boltre sig med. den er købt hos TapeConnection.

Min CD afspiller fandt jeg brugt hos en forhandler i Aalborg (Sun Audio eller noget i den retning):

Sony CDP-XB740

Så er der mine højttalere. De er et par gamle svende fra B&O:

Beovox S80

De er blevet modificeret lidt. Jeg fik dem gratis af nogle venner, men kantophængene på bassen var helt mørnet. Jeg havde et par Beovox S45 liggende, med intakte enheder. Da jeg ikke rigtig havde noget at sammeligne med, er det svært for mig at sige hvordan lyden har ændret sig efter dette indgreb (Det kan også være at den overhovedet ikke har). Standerne højttalerne står på er nogle jeg selv har lavet. De skal lige males en dag...

Drengen i én er vel ikke væk endnu:

Sony PS2

PS2'en bruger jeg som dvd og til at spille på seføli...

Af kabel mellem CD og Receiver bruger jeg et kabel af mærket Eagle, som jeg købte i HiFi klubben... 800 gode danske kroner. Når jeg en dag får nogle bedre højttalere vil jeg prøve at bedømme om det er pengene værd. Men jeg kan huske dengang jeg købte det; det gav en klar forbedring i ALT. Bassen blev mere stram, stemmer stod klarere og mere separerede frem, en mere ægte fornemmelse af dybde i lyden (den var nærmest ikke til stede før) og alt det andet gode.

Som højttaler kabel har jeg ikke lige fået købt noget, men har bare taget noget installationskabel af typen Solid-Core. Det er noget stift, men det lyder bedre end de kabler jeg kunne finde rundt om i huset (Disse er nemlig fundet i garagen) Men mht. lyden så gav det en klar forbedring at skifte til solidcore kablerne. Det gav en forrbedring i alt det jeg nævnte i stykket om signalkablet, plus alt det løse..

Hvordan lyder det så overordnet?

Det er lidt svært at svare på, da jeg ikke rigtig har noget at sammenligne med, og der er ikke nogen jeg kender der interesserer sig for HiFi.

Men hvis jeg skal prøve at dømme ud fra hvad jeg forestiller mig, så er jeg sikker på at det er muligt, ved at skifte højttalere, at opnå en hel del forbedringer. Det leder mig over i næste emne:

Fremtidsplaner:

Øverst på listen står der nye højttalere, og dertil passende kabler. Jeg kunne godt tænke mig at bygge mine egne, ud fra nogle af alle de planer man kan se på nettet. Og så vidt jeg kan læse mig frem til, så får man mere lyd for pengene ved at bygge selv, selvsagt at det er gennemført. Det skal være noget alsidigt, da jeg hører al slags musik: Rock, Pop, HipHop, Rap, Rn'B, Klassisk, Opera, Jazz.... You name it! Det eneste jeg ikke hører er heavy metal og den slags, da jeg ikke rigtig kan se det smukke og rytmiske i det.. Men fred være med dem der kan det.

Først vil jeg have skiftet mine fronthøjttalere, og så vil jeg bygge center og surround med samme enheder. Men det hele med nye ht ligger et godt stykke ude i tiden, da pengekassen lige for tiden kører på vågeblus.

Men glæder mig usigelig meget til nye ht, da jeg normalt hører musik på mit anlæg, i min bedste stol, i den helt rigtige position, lige omkring 4 timer hver uge. Og jeg ser ca. en film om ugen. Lidt flere nu hvor jeg har læseferie

Der mangler da lige et billede af det samlede setup:

Bordet har jeg købt i Jysk. Det er har en overraskende god kvalitet i forhold til hvad jeg ellers har købt der.

På ovenstående billede aner man også en pladespiller til højre fjernsynet. Det er en jeg købte på et loppemarked for sjov, men jeg har fået "smag" for det. Jeg har kigget lidt på Project's billigste modeller, men som nye ht, så ligger det et stykke ude i tiden...

Jeg må bare væbne mig med tålmodighed, da oddsene for at vinde i lotto stadig er for små til at jeg gider bruge penge på det :-)

Glæder mig til jeg en dag kan flytte den her tråd over i Surround, eller måske endda have en hvert sted. Egentlig er jeg "Surround Mand", men mens jeg har måttet undvære det, har jeg fundet ud af at det der stereo ikke er så værst.

-Simon

PS: Noget HighEnd er der da blevet råd til:

Ris/Ros og Skulderklap/Lussinger modtages gerne

Til top Vis Eclipse03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eclipse03

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 03:03 | IP-adresse registreret  

Det ser da på ingen måder low end ud .. det er da et ganske udemærket setup. Jeg har også et par gamle b&o højttalere og de spiller såmen også glimrende.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Eclipse03
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 03:07 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Det ser da på ingen måder low end ud .. det er da et ganske udemærket setup. Jeg har også et par gamle b&o højttalere og de spiller såmen også glimrende.

Takker. De er ganske udemærkede B&O'erne... Jeg ville gerne have nogle bedre, men vil man ikke altid det? (Ironi og spørgsmål blandet sammen som et svar, det er ikke meningen at man skal svare på det. Jvf. min underskrift)

Eclipse03
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

Glemte helt at skrive hvorfor jeg har smidt mit anlæg på nettet. Jeg vil da gerne have gode råd og tips. Der er ingen af dem jeg kender der interesserer sig for HiFi, så derfor er det godt at der er er en side som denne her, hvor folk på alle niveauer kan være med. Herinde er der ihvertfald nogen der interesserer sig for det :-)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes