Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Problemer med ZapPulse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flexxo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har hatt min zappulse (2.2SE) i over et år. Plutselig sluttet det ene modulet å spille. Modulet slår seg av og på kontinuerlig, og når jeg måler spenning over høyttalerterminalene er det 120V AC!!  Noen som vet hva som er galt? 
Til top Vis Flexxo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flexxo

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Flexxo

Disse moduler spiller fantastisk flot når man får sat det rigtigt op og tweaket det hele, så kan de virkeligt spille High-End musik af flot kvalitet.

Men lang tids test og arbejde med de moduler har desværre vist - at der er  manglende sikekkerhed omkring disse moduler. Hvilket foranlediger, at man ikke kan behandle dem efter samme principper og på samme måde som man normalt kan med forstærkere. Eksempelvi9s kan du ikke futte et ICEpower modul af på samme måde, da de er omgæret af sikkerhed på sikkerhed.
Denne sikekkerhed har også en pris, den stjæler ofte en del af musikaliteten og spiller ikke helt med samme åbenhed.
Nogle af LC modulerne futter af pga. der har været produktionsfejl, andre fordi de er meget sensible at arbejde med. Jeg har været i nærheden af moduler der uden fejlbehandling begyndte at brænde, andre stoppede med at spille.

Det er måske grunden til at de færdige forstærkere fra LC, ikke er med den lovpligtige og obligatoriske CE mærkning, som skal være i orden hvis det er noget man sælger / handler med. 
Det er forhold som jeg først blev opmærksom på for ganske nylig - både at de futter af for et godt ord og den manglende CE mærkning af produkterne.

Men i dit tilfælde ville jeg nok kontakte LC Audio og bede om at få modulet byttet, det er de ret flinke til - og uanset sensibilitet og svagheder, er det nogle af de moduler / forstærkere der virkelig kan lever flot musik.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes