Forfatter |
|
bettejensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det her spørgsmål er stillet før og besvaret beklager jeg på forhånd.. Har siddet og brugt søgefunktionen lidt, men ku ik rigtig finde noget..
Jeg ha rladet mig fortælle at et plasmafjernsyn kan tage skade hvis det ligger ned under transport?? Er der noget hold i den påstand, og gælder det også for lcd-fjernsyn??? Og hvis det er sandt, er der så nogen der har en forklaring på hvorfor skærmen tager skade???
Jeg har nemlig en kammerat der skal til Tyskland snart og hente 2 stk. plasmafjernsyn.. Det ville sgu være træls at komme hjem med 2 defekte skærme 
MVH Jakob Jensen
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vægten fra glasset i panelet kan få glasset til at sprække, hvis der køres over et bump eller noget. Panelet er jo kun understøttet i siderne, og det er i midten at kraften koncentreres.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
bettejensen skrev:
Hvis det her spørgsmål er stillet før og besvaret beklager jeg på forhånd.. Har siddet og brugt søgefunktionen lidt, men ku ik rigtig finde noget..
Jeg ha rladet mig fortælle at et plasmafjernsyn kan tage skade hvis det ligger ned under transport?? Er der noget hold i den påstand, og gælder det også for lcd-fjernsyn??? Og hvis det er sandt, er der så nogen der har en forklaring på hvorfor skærmen tager skade???
Jeg har nemlig en kammerat der skal til Tyskland snart og hente 2 stk. plasmafjernsyn.. Det ville sgu være træls at komme hjem med 2 defekte skærme 
MVHJakob Jensen |
|
|
De skal stå op , men de er vel i kasse , så bare de står op og kom godt med tæpper under dem så går det nok .
god tur
|
Til top |
|
|
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men husk, som én tidligere har skrevet....de kan ikke stå op i en Ford Mondeo stationcar, som er en af de større stationcars der er på markedet.....du skal op i SUV eller lignende.
__________________ mvh
BeeVee
|
Til top |
|
|
LaMancha Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg har hørt er det fordi at ved en plasma "klapper" cellerne sammen under vægten af glasset hvis du ligger den ned...
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
|
Til top |
|
|
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den begrundelse jeg har hørt er,at plasma er vædske,og kan løbe ud når den lægges ned.
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
LCD har ikke de problemer så vidt jeg har forstået, da de er lavet af dioder, som er monteret på bagsiden, og ikke frit flydende plasma.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
LCD har ikke de problemer så vidt jeg har forstået, da de er lavet af dioder, som er monteret på bagsiden, og ikke frit flydende plasma. |
|
|
I så fald kan det godt være jeg er helt galt på den, men LCD står jo netop for Liqued Crystal Display Dog skal siges at jeg har læst om nye paneler er bruger diode-teknik.
|
Til top |
|
|
gnOsis Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk også at hvis man tipper en plasma skærm for meget mener det er 30°
så kan man også få fejl på dem.. har nemlig stået et sted hvor jeg
skulle udleve plasma skærme og stoppet en del for at ligge dem ind på
bagsædet i deres bil uden indpakning...
sony har f.eks. målere på deres kasser så man kan se hvor meget de har værret tippet ...
__________________ And I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. -Mad world
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Den begrundelse jeg har hørt er,at plasma er vædske,og kan løbe ud når den lægges ned.
|
|
|
Så kunne det jo ligeså godt løbe ud når den står på højkant. Plasma er blandt andet en blanding af gasser:
The foundation of the plasma TV is over a million tiny glass cells that are charged with a mixture of neon and xenon. Behind these cells are colored phosphors, which are chemical compounds that emit light when energized. Each cell has three phosphors; one red, one blue, and one green. When activated by an electrode, the plasma cells emit invisible UV light. The UV light strikes the red, green and blue phosphors on the back of the display and thus creates the pixels that form the image you see on the screen.
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|