| Forfatter |
|
thomas f Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 31 Maj 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stadig på jagt efter en pre-amp til mine ice-trin.
Har overvejet en Primare Pre30 - men hvad med en brugt P30? Det er jo godt nok en surroundprocesser, men måske den er velegnet til stereo? Stereo er det primære for mig, men jeg ville da sætte pris på, at kunne komme af med min gamle Denon surround forstærker der kun bliver brugt en gang i mellem.
Hvad siger I? Er der nogle erfaringer med P30 som stereo preamp? __________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 31 Maj 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger faktisk en P30 sammen med min Ear Two trekant. I mine øjne er det en winning combo :)
Jeg har før brugt en Denon 2803 som forforstærker. Jeg syntes faktisk
at den lød ret godt, men det har virkeligt givet et kæmpe løft at
skifte pre.
Jeg har også prøvet en Cayin DP6 EX, men det var nærmest forfærdeligt i
forhold til de andre. Lyden var helt flad og manglede dybde
Hvis du har spørgsmål skal du endelig skrive.
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input!
Bruger du primært P30 til stereo eller er du mest til surround?
Har P30 dedikerede stereo-indgange (der bypass'er surroundkredsløbene) og hvordan er betjeningen når man påtænker primært at bruge den i stereo-mode?
__________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas f skrev:
|
Tak for input!
Bruger du primært P30 til stereo eller er du mest til surround?Jeg tror det er lige meget. Hører meget musik om dagen og ser gerne en film om aftenen. Jeg har dog ikke nogen forstærker til min baghøjtalere pt. så alting er vel stereo :)
Har P30 dedikerede stereo-indgange (der bypass'er surroundkredsløbene) Ja forstærkeren har en direkt mode hvor alt bliver koblet ud og der slukkes for de digitale kredsløb og hvordan er betjeningen når man påtænker primært at bruge den i stereo-mode? Primare har lavet en lille genistreg. Du kan simpelthen konfigure de indgange som du har brug for (op til 16). Således har jeg kanaler som hedder SACD, DVD, Computer, ComFilm og Radio. Jeg har således to til min computer selvom begge kører på det samme coax kabel, men det skulle at jeg gerne vil har stereo dekodning til min musik fra computeren og surround (pro logic) til evt. film fra computeren. På den mode kan jeg bare slå over på den rigtige kanal i stedet for at skulle til at vælge dekodning - det giver også mulighed for en langt mere enkelt fjernbetjening. SACD og radio kører bypassmode. Alle de indgange som du ikke bruger kan slukkes, således de ikke skulle stå og "støje".
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder fint - måske man skulle prøve at få fingre i sådan en fætter?
Har du evt en manual som pdf-fil du kunne sende mig?
Og hvordan ser det ud med softwareopgraderinger? Er det noget der er muligt (af hensyn til nye formater mv)?
Har du haft problemer af nogen art med P30? __________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas f skrev:
Det lyder fint - måske man skulle prøve at få fingre i sådan en fætter?
Det vil jeg klart anbefale købte selv min brugt for et par måneder siden.
Har du evt en manual som pdf-fil du kunne sende mig?
Desværre har kun en i hardbook.
Men manualen til SP31.7 er meget lig. Du skal dog være opmærksom på at
P30 ikke har DTS-ES eller DD ex, ligeledes har den heller ingen
multichannel indgang - vil jeg ser som processorens største hemsko!
Og hvordan ser det ud med softwareopgraderinger? Er det noget der er muligt (af hensyn til nye formater mv)? Det tror jeg. Jeg ved i hvert fald at min er blevet opgraderet i sin tid - der er også en dataindgang.
Har du haft problemer af nogen art med P30?
Nej det har jeg ikke og så
alligevel og dog... Når jeg smækker en film på og giver den signal via
coax fra min dvd-afspiller går der nogen gange lidt tid inden den
registrerer signalet, det har den konsekvens at der nogen gange går et
par sekunder inden lyden kommer. Jeg tror ikke problemet skyldes P30,
men nærmere min dvd-afspiller (Yamakawa) og et 15 meters coaxkabel.
Ellers intet overhovedet!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pre30 skulle eftersigende være konstrueret af den legandariske Michael Bladelius (Bladelius og Advantage). Mener ikke P30 er det. High Fidelity havde en test af P30/A30.5 sættet engang - mener jeg? __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MGP
SP31.7 (og A30.5) er testet i HF nr.5, 2002. Jeg ved ikke hvor stor forskel der er på P30 og SP31.7 (måske ikke det store i "ren" bypass stereomode?)
Jeg ved at Pre30 er designet af Bladelius og at produkter fra hans hånd er af fornem kvalitet. Dette er vel dog ikke nødvendigvis ensbetydende med, at de Primare produkter han ikke har designet er væsentligt ringere?! __________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man samligner manualer, design osv. virker forforstærkeren helt ens, pånær at SP 31.7 har et ekstern analog multikanal indgang og DTS-ES og DD-EX.
Jeg er godt klar over at "skinnet" kan bedrage, men jeg vil tro at bypass funktionen er helt identisk.
Hvis surround kun har underordnet betydning i denne sammenhæng synes jeg derfor at denne pre kan være en vinder, forstået som pris ctr. ydelse.
Nu er Primare jo ikke nogen kæmpe producent og Bladelius har været med mange steder, så kunne man ikke forestille sig at lidt af hans knowhow har smittet af på denne?
Desuden havde Primare vel nok drejet nøglen om for længe siden hvis han var den eneste kompetente mand i det firma :)
Samlet set kan jeg blot sige at jeg er meget glad for min pre og den lyder (i mine øre) virkelig godt sammen med min eAR Two.
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas f skrev:
|
Hej MGP
SP31.7 (og A30.5) er testet i HF nr.5, 2002. Jeg ved ikke hvor stor forskel der er på P30 og SP31.7 (måske ikke det store i "ren" bypass stereomode?)
Jeg ved at Pre30 er designet af Bladelius og at produkter fra hans hånd er af fornem kvalitet. Dette er vel dog ikke nødvendigvis ensbetydende med, at de Primare produkter han ikke har designet er væsentligt ringere?!
|
|
|
Umiddelbart vil jeg tro, at Pre30 er bedre spillende, men designmæssigt og funktionsmæssigt vinder P30. Hvis du er på udkig efter en fornem Stereo- og Surroundforsats er den jo et oplagt bud. Havde faktisk selv overvejet den med en A30.2 på et tidspunkt  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg har nu købt mig en brugt P30. Fik den i går aftes og det første indtryk er ganske possitivt! Dog er det lidt irriterende at glasset foran displayet sidder lidt løst! Det gør det ikke på mine øvrige Primare-produter! Er det også sådan på din Don Räß?
- Og hvilken software version ligger der i din?
Ellers et super lækkert produkt (som alt andet Primare!). __________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den - håber du bliver lige så glad somjeg er for min :) Mit glas sidder helt fast.
Jeg skal nok lige tjekke op på softwaren på et tidspunkt, men jeg bruger ikke videodelen normalt, så det kræve lidt rykken rundt før at jeg kan se dette, da jeg skal have en skærm sat til, der går mao nok lidt tid. Jeg har i vrigt tjekket det en gang før og der kan jeg bare huske at nummeret sluttede med DTS.
Hvordan synes du den lyder? Hvad har du ellers af anlæg?
|
| Til top |
|
| |
thomas f Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det første indtryk er som sagt meget godt - men jeg har dog endnu ikke haft tid til en grundig lytning.
P30 spiller sammen med en D30.2 cd og T20 tuner - begge Primare. Endvidre har jeg en ældre Dual pladeplov.
Højttalerene er hjemmebyggede med basis i reference monitor (Scan Speak 8546/9700) og et basmodul med aktivt filter (2xPeerless hds 8 pr side i 55 liter kasse) (bygget med hjælp fra venlige sjæle her fra forum!)
Toppen trækkes af en ARle icepower og bunden af 2x500w icepower modul købt hos High Fidelity.
Jeg synes set systemet er ved at nå et fint niveau med masser af saft, kraft og spilleglæde! __________________ VH Thomas
|
| Til top |
|
| |