Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
Hejsa,
Jeg vil prøve at stykke en HTPC sammen med henblik på at smide min nuværende billige kombinerede DVD afspiller/surround forstærker på pension.
Jeg vil gerne beholde de højttalere som hørte med, og så sætte dem direkte til HTPC'en. Der er tale om 5 satelitter og så en aktiv subwoofer. De 5 er sat til med almindelige kabelklemmer, og subwooferen sidder med en slags phonostik (og selvfølgelig 220volt).
Mit spørgsmål: Findes der et lydkort som har de udgange som skal til at drive højttalerne?
Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
NOOOOOOoooooooooo............ Der brast drømmen om et rigtig lækkert setup
Er jeg ovre i sådan SPDIF halløj? På min forstærker er der umiddelbart kun audio indgange til left/right - altså en rød og en hvid phono indgang. Der er vist osse et hul til sådan noget coax eller optical - kan det hænge sammen med SPDIF?
Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
Prøv at søge lidt her på forumet efter "selector" jeg mener at huske det med lige netop sådan et kabel har været oppe og vende i forbindelse med Selector.
m@dsen
__________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
I producentens beskrivelse står der: "Simply connect the MAYA EX7 directly to a 7.1 surround speaker system no 7.1 surround sound home theater receiver is required. "
Er det snyd - altså fx sådan at det SKAL være højttalere som i sig selv har forstærker indbygget?
Her findes forstærkermoduler til 90 kr. stykket (hvis jeg ikke husker
helt galt). Dvs. 450 kr. for 5 moduler og hertil en strømfosyning. Alt
i alt bør det kunne laves med kabinet for 1000 kr. Der skal ikke loddes
meget. Strømforsyning er monteret på de færdige print så der kun skal
monteres trafo.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum