Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Kommentarer til "Nyheder" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste der synes det er irriterende at man ikke kan kommenterer "nyhederne" på forsiden? Jeg går ud fra at, de til tider temmelig usaglige, nyheder er der pga. sponsor-penge, men alligevel kunne det være rart at kommenterer salgs-gassen.

Seneste grelle eksempel taget her fra: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=997&zoneid=1

"Skarpheden skyldes også, at panelet anvender en høj opløsning på 852 x 480 punkter (W-VGA). "

Magen til gusten salgs-gas skal man desværre ikke lede længe efter i denne branche, men det er da for komisk at skrive den slags på denne ellers meget saglige side (bortset fra nogle af musik-anmeldelserne).

Til top Vis Morten M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten M.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Morten M. skrev:

"Skarpheden skyldes også, at panelet anvender en høj opløsning på 852 x 480 punkter (W-VGA). "

Har netop lige læst det, og fandt det også meget grinagtigt.

Siden koster dog penge at drive, og derfor vil der nok altid være reklamer, de bliver så bare kaldt nyheder her.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

nuy er det jo tydligt angivet at de "Af Sony, redigeret af K. Rasmussen (admin)".

vi kan trods alt ikke forvente at h4a frasorterer andet end lige det værste salgsgas, de kan trods alt ikke være eksperter på alle områder...

det er bare at starte en tråd om nyheden.. keines problem..

Morten M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg anfægter skam heller ikke at de er der. Det kunne bare være rart at kunne kommentere dem, når nu de alligevel bliver kaldt nyheder og ikke reklame.

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg tror de fleste herinde er istand til at sorterer i salgsgassen.

Hvis der er noget man er i tvivl om kvalitet af er der jo mange muligheder i forum.

så jeg anser det ikke for et problem. Det er da rart nok at firmaer fortæller lidt om deres nyheder.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er mere underligt med den lytte aften hos JJ Teknik torsdag d. 1 juni, hvordan hænger det lige sammen ? I dag er det onsdag d. 1 juni. og hvis det er en fejl og der skulle stå tordag d. 2 juni, må man nok sige at det er i absolut sidste øjeblik at melde ud dagen før et arrangement og så skal man ovenikøbet tilmelde sig.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Morten M. skrev:
Er jeg den eneste der synes det er irriterende at man ikke kan kommenterer "nyhederne" på forsiden? Jeg går ud fra at, de til tider temmelig usaglige, nyheder er der pga. sponsor-penge, men alligevel kunne det være rart at kommenterer salgs-gassen.

Det koster ikke penge at levere nyheder til forsiden (eller anmeldelser for den sags skyld hvis nogen skulle være i tvivl!). _Netop_ derfor synes jeg ikke hifi4all kan have til opgave at sørge for at indholdet er seriøst - det må være den enkelte importørs egen opgave at sørge for at forbrugeren får det rigtige indtryk.

Mht. diskussioner, så synes jeg ikke der er grund til at gøre det mere kompliceret end det er - hvis man har kommentarer til nyheder og anmeldelser, så er forummet jo åbent.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jesper: Det kan jo være, at de tværtimod er ude i rigtig god tid. I 2006 er 1/6 jo en torsdag...

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hehe, næææ nej, fra annoncen:

Der vil denne torsdag eftermiddag d. 01.06.2005 kl. 16.00.....

Morten M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Morten M. skrev:

Det koster ikke penge at levere nyheder til forsiden (eller anmeldelser for den sags skyld hvis nogen skulle være i tvivl!). _Netop_ derfor synes jeg ikke hifi4all kan have til opgave at sørge for at indholdet er seriøst - det må være den enkelte importørs egen opgave at sørge for at forbrugeren får det rigtige indtryk.

Mht. diskussioner, så synes jeg ikke der er grund til at gøre det mere kompliceret end det er - hvis man har kommentarer til nyheder og anmeldelser, så er forummet jo åbent.

Jeg forstår ikke hvad du mener? Er nyhederne der ikke for at hjælpe hifi4all økonomisk?

Hvis jeg ejede hifi4all, og der ikke var penge på højkant overfor firmaerne så ville jeg sgu kalde "nyhederne" noget andet.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Morten M. skrev:

Siden koster dog penge at drive, og derfor vil der nok altid være reklamer, de bliver så bare kaldt nyheder her.

Der er så bare et eller andet der er fuldstændig misforstået, hvis du tror at Hifi4all får penge hver gang en nyhed postes - det gør vi IKKE!

Nyhederne sendes fra de firmaer der ønsker at poste nyheder, og hvad de skriver i dem, er stort set deres egen sag. Uanset hvor meget folk synes at der er salgsgas i dem, er det vel ikke stort mere end hvad man kan forvente når det trods alt er firmaer der har salg for øje, som dermed gør opmærksom på sig selv bl.a. gennem nyheder. Hvis ikke der kom nyheder, hvor meget salg ville det så generere?

Om man så er enig eller uenig i det der er skrevet, er så en helt anden side af sagen, men det har intet med os at gøre!

Morten M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Ronin:

Godt med en klar udmelding. Måske skulle I overveje at kalde det noget andet, når nu det så let medfører forvirring. Måske "Nyheder fra forhandlerne" eller noget i den stil.

Selvom der står, hvem der har skrevet artiklen, kan det let virke som om hifi4all blåstempler informationerne. Især pga. den temmelig fornemme plads de er tildelt på siden. Men det kunne da være interessant, og sikkert lærerigt for mange, hvis man kunne kommentere nyhederne.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Kommentarer til nyhederne pljer folk at tage op i forummet, så dit forslag må jeg bede dig sende videre til admin@hifi4all.dk

Uanset hvordan folk læser nyhederne, vil det i forbindelse med introduktion af nye produkter, altid være en nyhed uanset hvordan det står skrevet! Så er det bare op til folk at sortere fra - der vil altid være dem der opfatter det som fremragende, og så dem der opfatter det stik modsatte. Det ligger ikke rigtigt under os.....

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Morten M. skrev:

Det er muligt, at der er en faktuel fejl i nyheden (og det tillader jeg mig altså at kalde den!), men hvis vi skulle gennemarbejde hver eneste komma i alt det materiale, som tilsendes HIFI4ALL.DK, ville der faktisk komme mindre nyheder på sitet. Vi forventer, til en vis grad, at materialet er nogelunde gennembearbejdet for afsendelse.

Det er så vores opgave at sorter der værste SUPER snak fra, og det gør vi faktisk.

Jeg vil også benytte lejligheden til ENDNU ENGANG at understrege, at den ENESTE indtægtskilde HIFI4ALL.DK har er via bannerannoncer og vores Tilbudsavis! En indtægstkilde, som bestemt ikke er en guldmine, hvis nogen skulle tro det!

Vi tager ikke penge for at indrykke nyheder, vi tester ikke produkter pr. bestilling ved faktura, vi modtager ikke "skjulte" sponsorater fra branchen... Og nej, vi er heller ikke købt af nogen!

Så hold venligst inde med jeres teorier - det er fremlagt så mange gange, hvordan HIFI4ALL.DK drives. Og det er udelukkende via interessen!

Hvad skal der til, før den snak stopper, hvad er det der gør, at nogen tror at folkene bag HIFI4ALL.DK skovler penge ind?

Skal jeg lægge min årsløn ud offentligt, fra mit arbejde som funktionær i det offentlige, før det her stopper?
(ja, surprise - alle på redaktionen har ganske almindelige arbejdspladser, og nej, HIFI4ALL.DK lønner ingen - vi arbejder gratis!)

Hvad, hvilket, hvor????

Jeg begriber det ikke.

Nu er det ikke just fordi HIFI4ALL.DK er blevet billigere at drive de seneste 2 år.

De relative små kroner vi får ind via annoncering, går alene til driften af en dyr server, betaling af trafikken på siden og dækning af de rejseudgifter, som måtte komme i forbindelse med deltagelse i arrangementer. Pengene går til intet andet - for der er ganske enkelt ingen penge at giv af!

Driften af hjemmesiden alene er blev voldsom dyr, som følge af forøget trafik, og æder næste hele budgettet op!

I den forbindelse kan jeg jeg oplyse, at den serverløsning vi i dag driver siden på, heller ikke længere er tilstrækkelig. Med andre ord skal der igen erhverves en ny løsning. En løsning som i øjeblikket forhandles på plads, men som kommer til at 3. gange så meget som nuværende.

Skulle du have interesse i at vide hvilke beløbsramme vi snakker om, ja, så er der altså lige på den anden side af 100.000 kroner - og det er LANGT over det budget vi har at gøre godt med!

Men de penge er vi villige til at poste i projektet, men det kræver at nogle af disse kommer fra egen private lomme, som sagt tidligere, så er der ikke noget af tage af på "HIFI4ALL.DK kontoen"

Så ærlig talt, vil de som konstant kører rundt i dette emne på den ene eller anden måde, ikke godt holde inde? Det er trættende og i den grad opslidende at læse om!

Havde det været fordi vi ville score kassen på HIFI4ALL.DK, havde tingene set noget anderledes ud i det daglige!

Prøv nu at forstå det:
VI HAR LIGE SÅ STOR INTERESSE I HIFI OG SURROUND SOM DU, OG NETOP DERFOR LAVER VI HIFI4ALL.DK.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Morten M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Administrator:

Min intension har på ingen måde været at antyde at hifi4all er købt. Hvor har jeg skrevet det? Det er slet ikke det mit indlæg handler om. Faktisk hijacker du min tråd lige nu.

Jeg snakker udelukkende om, hvad der står i nyhederne som jeg ofte får lyst til at kommentere. Det er på ingen måde en kritik af hifi4all. Jeg troede bare at I fik lidt økonomisk hjælp ligesom fra en bannerreklame ved at indrykke dem. Selv i dette tilfælde kan jeg slet ikke se hvad der skulle være galt i det?

Tværtimod er det forhandlerne som jeg synes er lidt fremme i skoene nogle gange, så lad da få oprettet et kommentar-felt. Det kunne da være alle tiders.

Jeg tror du har misforstået tråden lidt.

Edit: Eller også har jeg ikke udtrykt mig klart nok.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Morten M. skrev:

Administrator:

Min intension har på ingen måde været at antyde at hifi4all er købt. Hvor har jeg skrevet det? Det er slet ikke det mit indlæg handler om. Faktisk hijacker du min tråd lige nu.

Jeg snakker udelukkende om, hvad der står i nyhederne som jeg ofte får lyst til at kommentere. Det er på ingen måde en kritik af hifi4all. Jeg troede bare at I fik lidt økonomisk hjælp ligesom fra en bannerreklame ved at indrykke dem. Selv i dette tilfælde kan jeg slet ikke se hvad der skulle være galt i det?

Tværtimod er det forhandlerne som jeg synes er lidt fremme i skoene nogle gange, så lad da få oprettet et kommentar-felt. Det kunne da være alle tiders.

Jeg tror du har misforstået tråden lidt.

Edit: Eller også har jeg ikke udtrykt mig klart nok.

Hijacker ?
Nej, jeg svarer bare meget generelt på de spørgsmål som du stiller, som som andre igen og igen bringer på bane.

Havde du undladt at tilføje, at der skulle være en økonimisk interesse i publiceringen af nyhederne, havde det været noget andet. Men det gør jo du ikke!  

Vedr. debat af nyheder, så mener jeg ikke det er mere kompliceret end at oprette en tråd i forummet, som det kan gøres i dag, hvis man føler at en nyhed eller andet publiceret materiale trænger til e par ord.

Fordi andre sites gør det sådan pr. definition, behøver vi ikke gøre det samme.

Jeg er dog glad for denne form for forslag og feed-back, så du må ikke betragte mit indlæg, som forsøg på at feje emnet af banen!

Jeg kan oplyse, at emnet tidligere har været oppe og vende - tråden ligger i ris og ros.

Vedr. nyheden om Sony plasmaen, så er netop den påpegede "fejl" nu rettet!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Jeg synes det er mere underligt med den lytte aften hos JJ Teknik torsdag d. 1 juni, hvordan hænger det lige sammen ? I dag er det onsdag d. 1 juni. og hvis det er en fejl og der skulle stå tordag d. 2 juni, må man nok sige at det er i absolut sidste øjeblik at melde ud dagen før et arrangement og så skal man ovenikøbet tilmelde sig.

Har netop talt med Bruno, og ja det er en dum bummert (som jo sker), som følge af forkerte udmeldinger og rod med datoer.

Den beklager jeg - faktisk var arragementet åbenbart igår, men det gør det jo ikke bedre!

Sorry!

Morten M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Havde du undladt at tilføje, at der skulle være en økonimisk interesse i publiceringen af nyhederne, havde det været noget andet. Men det gør jo du ikke!  

Det var nu kun ment som en forståelse for, hvorfor I måske ikke var interesseret i at putte et kommentarfelt på nyhederne, med fare for at folk svinede produkterne. I så fald ville forhandlerne jo ikke gide at betale for at nyhederne stod der.

Men sådan forholder det sig ikke, og det var også bare en sidebemærkning, i hvilken jeg ville udtrykke min forståelse for den eventuelle problemstilling.

Alt er godt, jeg har intet imod jeres måde at køre tingene på. Jeg har derimod stor respekt for jeres arbejde.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Vedr. nyheden om Sony plasmaen, så er netop den påpegede "fejl" nu rettet!

Jeg vil også være krakiler.   I den samme nyhed står der:

"Også lydmæssigt er skærmen interessant, idet brugeren kan anvende den indbyggede forstærker, der leverer 2x 7 watt særdeles god lyd – eksempelvis via højtalersættet SS-SP42FW, der monteres på siden af kabinettet."

Nu ved jeg godt at mange watt ikke er lig med god lyd, men de der skaldede 7 watt - er de med rør eller i Single Ended klasse A eller noget, siden det lydmæssigt er interessant?

og kan jeg i stedet for de højttalere der er nævnt tilslutte mine JM LAb Grande Utopia?

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

og kan jeg i stedet for de højttalere der er nævnt tilslutte mine JM LAb Grande Utopia?

Selfølig kan du det, du skal nok bare vente på at der er 2 torsdage i en uge og at julemanden kommer;-)

(men hvorfor komentere ting, bare pga. fejl eller dårlige ht'er eller opløsning, da i er kloge nok til ikke at købe disse produkter?)

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes