Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 42PA50E tilsluttet med component (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har tilsluttet mit Panasonic 42PA50E med componentkabel fra min Arcam DV88 dvd-afspiller. I manualen til plasmaen står der at den med component kan køre 1080i X 720p mod normalt 852X480. Min DVD-afspiller har ikke progressiv scan, er der nogen der kan fortælle mig hvilken opløsning jeg får ud af den kombination ??

Billedet er kanongodt, så der er ingen problemer, jeg interesserer mig blot lidt for det tekniske.

Nogen som kan hjælpe ??

Til top Vis CJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CJOE

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

CJOE skrev:
Jeg har tilsluttet mit Panasonic 42PA50E med componentkabel fra min Arcam DV88 dvd-afspiller. I manualen til plasmaen står der at den med component kan køre 1080i X 720p mod normalt 852X480. Min DVD-afspiller har ikke progressiv scan, er der nogen der kan fortælle mig hvilken opløsning jeg får ud af den kombination ??

For det første: Den kan modtage 1080i, der svarer til 1920x1080 interlaced, og 720P, der svarer til 1280x720 progressivt. Men - _uanset_ hvilken opløsning skærmen modtager, så bliver det (om nødvendigt) konverteret til 852x480, fordi det er dén opløsning selve panelet har. DVD-afspilleren sender 480i (720x480 interlaced) ved NTSC signaler (reg. 1 film f.eks.) og 576i (720x576 interlaced) ved PAL signaler. Der vil i princippet ikke være nogen grund til at sende højere opløsning til skærmen, da det alligevel skal nedskaleres.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

CJOE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej Otto,

OK, tak for det.

Måske du også kan hjælpe med det dette spørgsmål, ellers er der måske en anden der kan !?

Jeg har tilsluttet skærmen med component kabel for at få det bedste billede, før brugte jeg scart-RGB. Med scartkablet slog TV´et automatisk over på DVD, men det gør det ikke med component, kan det lade sig gøre at få det til det ?

Til top Vis CJOE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CJOE

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

CJOE skrev:

Hej Otto,

OK, tak for det.

Måske du også kan hjælpe med det dette spørgsmål, ellers er der måske en anden der kan !?

Jeg har tilsluttet skærmen med component kabel for at få det bedste billede, før brugte jeg scart-RGB. Med scartkablet slog TV´et automatisk over på DVD, men det gør det ikke med component, kan det lade sig gøre at få det til det ?

Det kan du ikke - scart-stikket er opbygget på en helt anden måde, heriblandt en tilslutning der giver tv´et "besked" om at en kilde er tændt. Nogle tv tænder sågar automatisk når man tænder sin dvd-afspiller. Det kan man ikke med komponent og lignende tilslutninger!

RatcomAlfa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hej herinde.

Jeg har lige et spørgsmål til Ronin da han virker som en haj på området.

Jeg har tilkoblet en digital parabolreciever til min 42" plasma med scart, men når recieveren har været tændt i en 10 mins tid, så bliver billedet sort/hvid, og flimrer foroven.

Det er ligegyldig hvilke tilslutningsmuligheder jeg foretager mig, så er resultatet det samme.

Hvis jeg derimod i menuen på recieveren vælger at den skal sende signal via s-video, så flimrer den ikke længere, men er kun sort/hvid.

Kan det være signalet der er for svagt eller kraftigt til en plasmaskærm, eller er der noget rivende galt. På et alm tv er der intet galt.

Michael

Til top Vis RatcomAlfa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RatcomAlfa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes